Toon posts:

[alg] waar wordt info over toolbars weggeschreven? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je in de taakbalk klikt met de rechtermuisknop dan toolbars en dan nieuw toolbar kun je daarmee een toolbar aanmaken op de taakbalk met snelkoppelingen die in de geselecteerde map staan.

Graag zou ik te weten komen waar in windows wordt opegeslagen dat je een nieuwe toolbar hebt aangemaakt. Dit wil ik weten om vervolgens met een programma/ script zelf van deze toolbars aan te kunnen maken.

Ik heb al geprobeerd of ik de naam van mijn toolbar of het path in het register kon vinden maar dat lukte me niet.

Ik wil dit graag weten voor windows xp maar als het even kan ook 2k/ 98.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check de Software Algemeen FAQ even voor regmon, pas het aan als regmon loopt en kijk wat er wordt weggeschreven. Laat het dan ons ook even weten, scheelt een volgende weer uitzoekwerk :)

edit:
Ik pas de topictitel wat aan, 'XP vraag' zegt zo weinig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 25-08-2004 18:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 25 augustus 2004 @ 18:28:
Check de Software Algemeen FAQ even voor regmon, pas het aan als regmon loopt en kijk wat er wordt weggeschreven. Laat het dan ons ook even weten, scheelt een volgende weer uitzoekwerk :)

edit:
Ik pas de topictitel wat aan, 'XP vraag' zegt zo weinig ;)
Vergeten te vertellen maar dat heb ik dus geprobeerd :-(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe bedoel je, wat kwamen er allemaal voor (weggeschreven) keys uit? Idem filemon; waar werd naartoe geschreven?

Als het veel is, niet zomaar knippen plakken maar zelf interpreteren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Toolbars zijn voor zover ik weet een combinatie van gewone folders op disk en eentry in de registry.

Ik weet dat er in het grote OEM project topic ook geproken is over de 'Quick Launch' toolbar, en nu is het niet handig om daar je vraag door te zetten, maar misschien is daar wel al eens een antwoord gevonden?

Kijk er iig eens in :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 25 augustus 2004 @ 22:16:
Toolbars zijn voor zover ik weet een combinatie van gewone folders op disk en eentry in de registry.

Ik weet dat er in het grote OEM project topic ook geproken is over de 'Quick Launch' toolbar, en nu is het niet handig om daar je vraag door te zetten, maar misschien is daar wel al eens een antwoord gevonden?

Kijk er iig eens in :)
Er staan inderdaad wel goede tips! Maar ik heb het niet over de quicklaunch maar een ander menu en daar wordt niet over gesproken in dat topic (heb gezocht).

Ik heb nog gerobeerd een dergelijke toolbar aan te maken met een vrij unieke naam en daarop te filteren in zowel filemon als regmon maar niets gevonden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Maak anders een export van je registry (volledig), maak een toolbar aan, en maak weer een export.

Vervolgens vergelijk je deze 2 bestanden met een willekeurig tooltje, en je ziet snel genoeg wat er veranderd is.

Verwijderd

Allen,

De bewuste instellingen worden op geslagen in het register onder:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop]

als je je toolbar(s) hebt ingesteld en deze hele key exporteerd dan kun je deze eventueel onder een andere user id op dezelfde pc weer importeren en voila!

De specifieke settings van de taakbalk worden onder de waarde "TaskbarWinXP" weggeschreven.

Eventuele settings van het systemtray staan onder;

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects2", "Settings"

Hier kun je bijvoorbeeld instellen dat de klok niet weergegeven moet worden.

Ik werk veel met Bart's PE builder en heb daar ook dit soort zaken voor uitgezocht.

Enjoy!

Gr. Slowzone
Pagina: 1