Toon posts:

8rda3i onstabiel na vDimm mod?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee! Ik heb zojuist de vDimm mod (http://www.motherboardfaqs.com/content.php?content.33) gedaan op mn 8RDA3i (nForce2 ultra 400), en hij lijkt te werken (: Voltage op meetpunten wordt hoger bij verhogen weerstand) . Het vreemde is alleen; hoe hoger ik het voltage zet (dat ik aflees aan de mosfet) hoe lager het voltage wordt weergegeven in bios / USDM :? (heeft het moederbord zelf andere meetpunten voor dit voltage die omgekeerd reageren op deze mod?). Ik heb hierbij dus n stabilitietsprobleem op de koop toe gekregen; pc draait 5 - 15 uur (games / windows / prime) en crasht dan tóch ineens als ie gewoon op de desktop staat en nix doet (zelfs wanneer ik de fsb en het voltage instel zoals voor de mod) :? . Ik dacht eerst dat t mijn proc was; heb nl. net n nieuwe 2500+ (gelockt op 11x) maar ik draai m nu @ 200 fsb (zoals voor de mod stabiel was op 1,65V) en zelfs met de proc op 1,85V blijft ie crashe.

Wat mij vooral opvalt aan de crashes is het feit dat vlak voor en tijdens de crash de HDD (maxtor 80GB 8MB cash) heel raar begint te "tikken" :? , zodra hij "klaar" is met tikken hangt óf het programma waar ik mee bezig was (Warcraft III, BsPlayer etc.) óf de hele computer.

Help me pleeeease! _/-\o_

oja: hij wil sinds de mod niet meer posten als ik me DVD-speler (liteon) eraan hang(?!)

Verwijderd

Is het niet je voeding? Bij mij gaan harde schijven vaak raar doen als de voeding het niet meer trekt. Meestal enige tijd na zware belasting. Ze tikken of stoppen dan spontaan, en heel soms spinnen ze ineens weer op en loopt de PC weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
het kan bijna niet aan mn voeding legge, ik heb een Antec SmartPower 350W die het al een tijdje goed doet in mn computer, ook bij mn vorige proc die ik standaard op 1,85V draaide (deze op 1,65). voor de rest heb ik nix aan de voeding handen dat ik voor de mod nog niet had. :/

Enig idee wat dat tikken precies is? komt t inderdaad door stroomtekort of is het iets met datacorruptie?

oja: ik kan ook zien dat mn pjoeter nu minder stroom gebruikt (en dus meer over heeft voor de HHD (zou ik zeggen)) dan eerst (voordat ik de nieuwe proc had en zonder DVD speler) aan het feit dat de ventilators op de voeding nu gemiddeld 200 RPM minder draaien (nu +/- 1750 RPM) dan eerst.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 18:10 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 09:54
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:48:
(: Voltage op meetpunten wordt hoger bij verhogen weerstand) . Het vreemde is alleen; hoe hoger ik het voltage zet (dat ik aflees aan de mosfet) hoe lager het voltage wordt weergegeven in bios / USDM :?
Een V mod wordt altijd op de sense poot van een chip gedaan door stroom weg te laten lopen tussen het opject waarvan de spanning vehoogt wordt en de sense poot van de chip die het voltage regelt.

Als je de weerstand bij een volt mod verlaagt wordt de V lager. Een lagere weestand betekend dat er meer stroom weg lekt dus dat de chip het voltage meer gaat verhogen om op de in het bios ingestalde waarde te blijven.

Als wat je zecht klopt zit misschien je Vmod niet goed.

Je kan je V mod even los halen om te kijken of het iets met je V mod te maken heeft.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320