Hee! Ik heb zojuist de vDimm mod (http://www.motherboardfaqs.com/content.php?content.33) gedaan op mn 8RDA3i (nForce2 ultra 400), en hij lijkt te werken (: Voltage op meetpunten wordt hoger bij verhogen weerstand) . Het vreemde is alleen; hoe hoger ik het voltage zet (dat ik aflees aan de mosfet) hoe lager het voltage wordt weergegeven in bios / USDM
(heeft het moederbord zelf andere meetpunten voor dit voltage die omgekeerd reageren op deze mod?). Ik heb hierbij dus n stabilitietsprobleem op de koop toe gekregen; pc draait 5 - 15 uur (games / windows / prime) en crasht dan tóch ineens als ie gewoon op de desktop staat en nix doet (zelfs wanneer ik de fsb en het voltage instel zoals voor de mod)
. Ik dacht eerst dat t mijn proc was; heb nl. net n nieuwe 2500+ (gelockt op 11x) maar ik draai m nu @ 200 fsb (zoals voor de mod stabiel was op 1,65V) en zelfs met de proc op 1,85V blijft ie crashe.
Wat mij vooral opvalt aan de crashes is het feit dat vlak voor en tijdens de crash de HDD (maxtor 80GB 8MB cash) heel raar begint te "tikken"
, zodra hij "klaar" is met tikken hangt óf het programma waar ik mee bezig was (Warcraft III, BsPlayer etc.) óf de hele computer.
Help me pleeeease!
oja: hij wil sinds de mod niet meer posten als ik me DVD-speler (liteon) eraan hang(?!)
Wat mij vooral opvalt aan de crashes is het feit dat vlak voor en tijdens de crash de HDD (maxtor 80GB 8MB cash) heel raar begint te "tikken"
Help me pleeeease!
oja: hij wil sinds de mod niet meer posten als ik me DVD-speler (liteon) eraan hang(?!)