Toon posts:

Kazaa Lite instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een manual voor het tweaken van Kazaa Lite stond dat ik de standaard instelling voor incoming moest veranderen van 1214 naar iets anders, zonder erbij te vermelden welke ander portnummers mogelijk zijn.

Vraag 1. Hoe kom ik achter de "vrije" portnummers

Vraag 2. Is het waar dat door blokkeringen in verband met de Piracy bestrijding deze port geblokkeerd kan zijn?

Kazaa werkt overigens wel bij mij, maar heel traag qua downloads, vandaar dat ik op zoek ging naar oorzeken en info en bij dit manual terecht kwam.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1. alles boven de 1024 en onder 65.000 is in theorie vrij.
2. Sommige providers blokkeren of vertagen populare p2p poorten. een willekeurige poort kiezen bemoeilijkt dit voor de providers.
3 poorten opzitten in je router/firewall/modem kan hierbij ook helpen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er eens een paar proberen.

Ik heb adsl van planet en daarbij een router modem bijgeleverd gekregen.

Ik zou niet weten hoe ik die router moet beinvloeden. Let wel de router hangt in een switch waarin ook de andere pc's van het netwerkje hangen, dus het is niet zo dat alle internet verkeer eerst langs 1 pc moet.

Sowiewso vervelend soms, zo'n compact extern router modem, want er zit ook een interne firewall in die ik niet kan beinvloeden. Ik heb er zelf geen last van maar als mijn zoon op zijn pc als server wil dienen voor een online game, dan lukt dat niet door die firewall (ik heb zelf zonelabs draaien, dus de firewall in de router is een beetje overkill, maar is tegelijkertijd ook niet uitzetbaar (voor zover ik weet).

Verwijderd

wat je snelheid betreft... probeer eens Ares Lite

gaat als een gesmeerde trein :)

Download Ares Hier

Verwijderd

kazaa ?!?! :X 8)7 :r

waarom zou je tegenwoordig nog kazaa gebruiken, dat is toch helemaal verzopen met virussen en spyware |:( |:(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

kazaa lite niet, die is spyware vrij

En ja, virussen die kan je eventueel binnenhalen...
Maarja complete films zijn niet enkele kb's groot.
Gewoon je virusscanner up to date houden. let er op wat je download.

[ Voor 167% gewijzigd door job op 26-08-2004 21:56 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 15:50:
Ik zal er eens een paar proberen.

Ik heb adsl van planet en daarbij een router modem bijgeleverd gekregen.

Ik zou niet weten hoe ik die router moet beinvloeden.
zoek je router op op http://www.portforward.com en daar staat uitgelegd hoe.

btw om kazaa te gebruiken is dit niet nodig, om een gameserver op te zetten wel, want de firewall in je router is alleen voor inkomende verbindingen en niet voor uitgaande.

[ Voor 21% gewijzigd door bigfoot1942 op 26-08-2004 22:07 ]

Pagina: 1