Toon posts:

[XP]File Sharing twee kanten op werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb al beetje zitten zoeken op het forum maar ik vond toch geen topic dat helemaal bij ons probleem aansloot.

Ik heb m'n pc naar een vriend toe genomen en we hebben met cross-over utp kabeltje ze aangesloten. M'n vriend deelt de internet verbinding en die doet het al feiloos zoals jullie zien. Ik deel bestanden en die kan m'n vriend accessen.

Andersom wil dat niet lukken ... als ik kijk naar wie er allemaal in onze werkgroep zitten zie ik allebij onze pc's staan. Als ik dan dubbelklik op zijn pc krijg ik een bericht dat ik geen toegang heb.

Hij heeft norton internet security draaien en de firewall daarvan al uitgezet herstart etc. Maar nogsteeds lukt het niet.

Weet iemand iets???

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 23:34
het eerste dat in mij opkomt is, heeft die vriend wel IETS gedeelt...

zelfde werkgroep
zelfde subnet
...

[ Voor 7% gewijzigd door Shuisman op 25-08-2004 17:44 ]

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Staat zijn Windows XP firewall misschien aan? Zover ik weet blokeert de firewall dit ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het vreemde ... hij heeft geshared EN de xp firewall staat uit.
Als ik naar de werkgroep kijk en ik zie daar allebij onze pc's staan kan ik in die van hem niet in ... als hij niks geshared heeft zou ik daar wel in kunnen alleen niks zien.
Nu krijg ik een error dat ik geen acces heb.

Dus ergens moeten rechten fout staan ofzo denk ik.

Verwijderd

eenvoudig delen uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
waar doe je dat?

Verwijderd

Hoi,

dat eenvoudig delen uitschakelen gaat via mapopties > dan weergave > en dan kan je dat wegvinken.

Maar ik denk niet dat dit het probleem is. Ik krijg dezelfde foutmelding over het gebruiksrecht. Heb derhalve al meerdere acties ondernomen om het probleem op proberen te lossen.

Als je namelijk via configuratiescherm > systeembeheer > lokaal beveiligingsbeleid > lokaal beleid > toewijzing van gebruiksrechts, even checkt bij Deze Computer vanaf het netwerk benaderen er een gebruiker c.q groep bij staat. Dan weet je iig via welke groep/gebruiker je moet inloggen...

Ik heb daar dus gast ingevuld, en dan werkt het prima, kan ik van pc2, naar pc1. (Andersom kon al, zoals ook het geval was bij Recast)

Maar het rare is dat wanneer ik heb gereboot heb deze instelling niet bewaard blijft!??! Heeft iemand een suggestie / oplossing voor dit probleem.
Mocht het bij jou, Recast, wel werken dan weet ik dat het aan windows xp sp1 ligt op een of andere manier....maarja, snap er vrij weinig van waarom ie de settings niet bewaard. Hij hoort deze toch in mijn profiel te onthouden?

Gegroet, en bvd voor reacties :)
Pagina: 1