S-ata schijf op Asus K8V SE Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47
Beste tweakers,

Ik heb al gezocht via de search maar ik kon niets vinden wat mijn probleem vergelijkt.
Het is het volgende:
Vanmiddag heb ik een Maxtor 160 GB S-ata schijf gekocht. Leuk en aardig d8 ik want dat ging ik wel ff doen dacht ik. Dus niet....
Ik heb zoals ik overal had gelezen die drivers gedownload van de asus site, de Promise SATA378 Driver V1.00.0.26 (ATA Mode) http://www.asus.com/suppo...8V%20SE%20Deluxe&Type=All
Ik heb ze op een floppy gezet en klaar.
Daarna heb ik de Promise S-ata op het moederbord in de bios aangezet. Enable dus.
Toen ging ik booten naar de setup, van tevoren ging hij naar de S-ATA schijf zoeken en die vond hij.
Echter toen ik in de Windows XP setup zat, moest ik dus F6 drukken voor mijn eigen drivers. Hij wilde dat echter op geen enkele manier, ik heb wel 1000 keer gedrukt maar hij ging er gewoon voorbij. Ik dacht huh maarja het zal wel. Verder in de setup ging hij zoeken naar de schijven, toen zei hij dat hij er geen vond. Toen kon je E drukken voor de drivers. Ik had toen het floppy erin gedaan en hij gaf alle Promise drivers weer op het scherm. Ik koos voor Win XP S-ata driver en hij deed het, ik d8 jippie. Echter toen windows moest rebooten gaf hij welkom bij Windows XP. Ik deed install Windows XP en toen gaf hij aan dat hij geef schijf zag. Ik heb echt alles geprobeerd en de hele middag bezig geweest.
Hebben jullie enig idee hoe het anders kan en dat hij de drivers van de site wel pakt. Of heb ik de verkeerde? Bovendien zit de S-ata connector in de S-ATA 1 op het moeberbord. Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~tuijl062/k8v.jpg

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 21:33
Door wat voor melding geeft de pc aan dat hij/zij geen schijf ziet?

• ID-College
Rendier2710 schreef op 25 augustus 2004 @ 17:44:
Door wat voor melding geeft de pc aan dat hij/zij geen schijf ziet?
Windows XP wil gaan installeren, maar voordat je de partities enzo kan kiezen dan zegt Windows dat hij geen harde schijf kan zien en dan kan ik alleen maar kiezen voor
afsluiten

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 20:07
lijkt er op dat je hem op de verkeerde controller hebt, zie manual blz 2-24, 2-25

[ Voor 71% gewijzigd door tazzdevil op 25-08-2004 18:11 ]

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• ID-College
tazzdevil schreef op 25 augustus 2004 @ 18:01:
lijkt er op dat je hem op de verkeerde controller hebt, zie manual blz 2-24, 2-25
Yep Thnx,
Beetje vreemd aangezien ik ze daarvoor nog allemaal ben afgegaan. Nu heb ik nogmaals gecontroleerd en pakte hij hem wel.
Thnx :)