Toon posts:

[XP] Perongeluk 'common files' verwijderd - hoe terug*

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege een fout in een script is mijn C:\Program Files\Common Files gewist. Bestanden die in gebruik waren staan er nog en de meeste zijn inmiddels door nieuwe software te installeren weer terug.

Heeft iemand een idee hoe ik missende bestanden weer terug kan krijgen. Ik weet niet wat er allemaal nog ontbreekt, maar ik heb wel last van de volgende problemen: als ik outlook express afsluit krijg ik een error (zonder melding). Het adresboek in OE werkt niet meer. Ik kan geen gebruikers meer configureren in het contrl pannel.

Ik gebruik windows xp en sp1. Dit probleem schijnt nog bij niet veel mensen voor gekomen te zijn.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
system restore misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Snelle reactie! Dat heb ik helaas niet aanstaan. Ook denk ik niet dat dat zou werken (of denkt iemand van wel?) omdat het niet middels een officiele installatie/ deinstallatie is gegaan. System restore wist dus niet dat er gegevens bijgehouden moesten worden van deze "event". Of heb ik het mis?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat denk je zelf?
De laatste systeem backup terugzetten, mar ja wie maakt die, of anders alles opnieuw installeren. Die directory is bij iedereen verschillend kwa inhoud.

This footer is intentionally left blank

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
download file scavenger en laat hem naar de map Common Files zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op 25 augustus 2004 @ 17:46:
download file scavenger en laat hem naar de map Common Files zoeken :)
Goede tip, alleen heb ik een aantal weken gewacht met dit prob hier te melden dus helaas heb ik er niets meer aan.

Iemand nog een idee welke bestanden ik nodig zou kunnen hebben? Dan kan ik die van een andere install vandaan halen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:23:
[...]

Goede tip, alleen heb ik een aantal weken gewacht met dit prob hier te melden dus helaas heb ik er niets meer aan.

Iemand nog een idee welke bestanden ik nodig zou kunnen hebben? Dan kan ik die van een andere install vandaan halen.
Doe anders een clean install op een andere pc/partitie en zet de bestanden daar van terug ....

Ook al eens het laatste servicepack en navolgende patches opnieuw geinstalleerd ? Misschien ook de andere externe apps ook even opnieuw installeren, welke problemen geven :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - in Windows Operating Systems is de kans vrij groot dat je besturingssysteem 'win' is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd: service pack 2 installeren en outlook herinstalleren, maar dit hielp niet.

Zou er misschien iemand zijn common files voor me willen zippen van win xp home engels? Ik denk dat ik daar wel mee verder kom. (Kan momenteel niet zelf ergens een reinstall doen en daar de files vandaan halen)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je hebt een orginele Windows XP CD bij je PC gekregen, en anders kun je de i386 folder gebruiken in je restore partitie. Je kunt dan Windows over je huidige installatie installeren (vanuit Windows starten) en dat zou het allemaal weer recht moeten trekken.

Een kopietje trekken van iemands Common Files gaat niet werken omdat deze bij iedereen anders is. Applicaties zetten hier de bestanden in die ook door andere producten van hetzelfde merk worden gebruikt zodat ze niet dubbel overal op de schijf staan. De verschillende Microsoft producten zijn hier maar 1 voorbeeld van, maar mijn Common Files heeft ook een folder voor Adobe (Acrobat 6.0 en Photoshop 7.0), eentje voor Symantec (Anti Virus, maar ik denk eraan ook Systemworks te installeren), en ik zie diverse andere folders erin staan die naar aanleiding van welke programma's ik heb geinstalleerd zijn aangemaakt en gevuld.

Mijn "Common Files" zijn alweer 237 Mb, en ik heb Office 2003, Norton AV, Adobe producten, ACDSee, mijn BlackBerry software, en wat andere shareware geinstalleerd..... Dus "even zippen en doorsturen" gaat niet werken. "Microsoft Shared" is alleen al 90 meg. Mijn PC is slechts een paar weken geleden vanaf de grond op her-installeerd.

Internet Explorer opnieuw downloaden en installeren heb je al geprobeerd zie ik. Werkt dat niet, dan is het tijd voor de Windows XP Home CD en een her-installatie uitvoeren. Ik denk niet dat je veel mensen zo gek zult krijgen om hun Common Files te gaan zippen..... bovendien zit je dan met meer rotzooi die je helemaal niet wil :)

Common files is een vrij ingewikkelde folder, er is een grote kans dat je een groot aantal applicaties ook weer moet her-installeren.

Motto van het verhaal: Maak backups ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een oplossing:

Heb van een winxp prog bak de mappen common files/system en commonfiles/ms shared gekopieerd naar mijn eigen (xp home). De bestanden die er nog stonden laten staan en alles werkt grotendeels weer.

edit: heb nu ook de scripting engine opnieuw geinstalleerd en _alles_ werkt weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 20:06 ]

Pagina: 1