Toon posts:

ISA kaartje met extra parallelle poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n kaart bij m'n vader ingebouwd omdat hij telkens problemen heeft als de scanner en de printer op 1 parallelle poort werden doorgelust.

So far so good, maar nu krijg ik hem wel zo ver dat de scanner wordt herkend, maar dan werkt de printer weer niet :(

Ik heb al een beetje zitten vogelen in de BIOS en de search-knop geraadpleegd, maar ik kom er niet uit.

Weet iemand de oplossing ? :?

Verwijderd

Misschien dom maar,
heb je de printer op de andere poort geprobeert.
Je hebt nu nl. 2 parralelle poorten. En de poort die orgineel op je computer zat hoeft niet noodzakelijkerwijs lpt 1 te zijn.
Zo zet je printer in de instellingen op de andere poort en kijk wat er gebeurt.
VEJ

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het probleem, ik zie nergens een LPT2, niet onder apparaatbeheer in ieder geval, alleen com1, com2 en lpt 1....

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zie je bij het opstarten wel de 2e poort op adres 278 staan ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Tomba
  • Laatst online: 02:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ik heb precies hetzelfde gehad. je moet de paralelle poort gewoon handmatig toevoegen via add new hardware.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Juist

Check ook de junpers op je kaarte. Vooral geheugenadressen ed zijn wel fijn. Zorg dat deze anders zijn dan je LPT1 (std poortje)

Verder laten detecteren door windows (aannemenden dat...)

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 23:30 schreef Tomba het volgende:
ik heb precies hetzelfde gehad. je moet de paralelle poort gewoon handmatig toevoegen via add new hardware.
Oops dat moet nartuurlijk ook.Want die parralle poort is niet PnP
VEJ

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Op woensdag 27 december 2000 23:30 schreef Tomba het volgende:
Zo'n kaartje stel je meestal met wat jumpers in, ik heb verder niets hoeven toe te voegen in Windows. Bij het opstarten zie ik al 2 poorten en in Windows kon ik em gelijk gebruiken.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Danfoss
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Als je niet met jumpers het adres van 2e poort wilt veranderen kun je in bios ook het adres van de eerste veranderen

Sys Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een stap verder gekomen, hij ziet nu bij het booten 378 en 278. Alleen in windows lukt het nog niet. Ik heb een printerpoort toegevoegd maar dat isa kaartje herkent hij niet automatisch. Iemand nog een idee ? De jumpers op het kaartje staan goed btw.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ff in windows laten zoeken naar nieuwe hardware...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Dan vindt hij niks....
Pagina: 1