Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
There is no place like ::1
...
Idd maar wat ze zeggen klinkt zeker niet gek en in de toekomst kan het best zo zijn dat linux op de meerderheid van digitale apparaten zal worden gebruikt.swampy schreef op 25 augustus 2004 @ 17:35:
linux heeft zeker voordelen in situaties dat een lichte OS nodig is, een linux multimedia set kan met niet al te veel geheugen toch zeer wat bereiken :-) .. linux is zo groot of klein als je maar wilt!
Als je een apparaat wil dat alleen maar video hoeft te spelen... dan hoef je alleen maar geluid te hebben en bijv. mplayer erop te knallen. Het OS blijft verder gewoon zo klein mogelijk
Wat geeft je virusscanner aan dan? Hier niks geks.IceM schreef op 25 augustus 2004 @ 18:23:
Mijn virusscanner begint te flippen bij deze .pdf en ik krijg de melding (van firefox of de virusscanner, dat weet ik niet) dat het bestand beschadigt is en niet getoont kan worden?
Het staat op mijn webspace en daar staat niks vreemds op.
Geen problemen hier onder Win2K met FireFox 0.9.3 (Acrobat Reader 5) en onder Debian met FireFox 0.9.3 (Xpdf) ..
[ Voor 29% gewijzigd door DeMoN op 25-08-2004 18:26 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Hmz, nog maar eens geprobeert, en werkt nu wel gewoon goed. beetje vaag allemaalDeMoN schreef op 25 augustus 2004 @ 18:24:
[...]
Idd maar wat ze zeggen klinkt zeker niet gek en in de toekomst kan het best zo zijn dat linux op de meerderheid van digitale apparaten zal worden gebruikt.
Als je een apparaat wil dat alleen maar video hoeft te spelen... dan hoef je alleen maar geluid te hebben en bijv. mplayer erop te knallen. Het OS blijft verder gewoon zo klein mogelijk
[...]
Wat geeft je virusscanner aan dan? Hier niks geks.
Het staat op mijn webspace en daar staat niks vreemds op.
Geen problemen hier onder Win2K met FireFox 0.9.3 (Acrobat Reader 5) en onder Debian met FireFox 0.9.3 (Xpdf) ..
...
Maja, een BSOD op je DVD speler is ook niet alles
in dat document staat ook dat MS wel aangepaste versies levert, en delen van de source beschikbaar stelt, maar alsnog heb je niet de vrijheid die je bij linux hebt. Je bent nog steeds afhankelijk van MS, zij bepalen wat jij mag. Linux heeft gewoon veel minder restricties.silentsnake schreef op 25 augustus 2004 @ 22:46:
Mjah toch is het typisch dat hier Linux voor gekozen wordt en dat er geen aangepaste versie van Windows gebakken wordt door MS. Je zou toch denken dat er wel redelijk markt aanwezig is voor zoiets.
Maja, een BSOD op je DVD speler is ook niet alles![]()
It sounds like it could be either bad hardware or software
Vet, die kende ik nog niet. ThxAlterEgo schreef op 25 augustus 2004 @ 19:55:
http://www.linuxdevices.com/
voor wie wil zien wat er allemaal pinguin-powerd is
En je moet er nog steeds voor betalen (voor Windows) terwijl bij Linux alles totaal gratis is.smokalot schreef op 26 augustus 2004 @ 00:37:
[...]
in dat document staat ook dat MS wel aangepaste versies levert, en delen van de source beschikbaar stelt, maar alsnog heb je niet de vrijheid die je bij linux hebt. Je bent nog steeds afhankelijk van MS, zij bepalen wat jij mag. Linux heeft gewoon veel minder restricties.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Vergeet niet Windows CE of hoe ze ook hun Embedded windows noemen zal in vele gevallen opties bevatten of dingen aankunnen die NIET nodig zijn maar dus wel geheugen gebruiken.smokalot schreef op 26 augustus 2004 @ 00:37:
[...]
in dat document staat ook dat MS wel aangepaste versies levert, en delen van de source beschikbaar stelt, maar alsnog heb je niet de vrijheid die je bij linux hebt. Je bent nog steeds afhankelijk van MS, zij bepalen wat jij mag. Linux heeft gewoon veel minder restricties.
Bij linux kun je zelf een Core samenstellen gebaseerd op de gebruikte hardware en ook nog zelf bepalen welke mogelijkheden en software bijgeleverd wordt... dus zal het geheugen gebruik van een goed geconfigureerde linux embedded lager liggen dan bij windows... en dat kan de performance kwa gebruik zeker positief be-invloeden!
There is no place like ::1
Dit topic mischien?: Bouw een Debian/MythTV systeem met de Asus Pundit-R bareboneDeMoN schreef op 25 augustus 2004 @ 17:31:
Er staat me ook bij dat er hier iemand die vaak in NOS komt bezig was met een project om linux op een apparaat te zetten in zijn huiskamer om DVD mee te kijken e.d.
Mistakes are proof that you are trying...
Zoals de Kiss DVD-speler, die de MPlayer-source (dacht ik) aangepast gebruikte maar niet openbaar maakte, en zo nog veel meer bedrijven die (o.a.) de GPL overtreden!
Verder een leuke ontwikkeling; en ook wel logisch: waarom zelf iets maken als het al gratis beschikbaar is?
Als je de Windows XP embedded toolkit gebruikt kun je om te beginnen je target systeem profilen, dan worden dus ook alleen de drivers noodzakelijk voor dat systeem in een image gezet.swampy schreef op 26 augustus 2004 @ 14:11:
[...]
Vergeet niet Windows CE of hoe ze ook hun Embedded windows noemen zal in vele gevallen opties bevatten of dingen aankunnen die NIET nodig zijn maar dus wel geheugen gebruiken.
Daarna ga je je image aanvullen met functionaliteit die je er in wil hebben. Geen onnodige features, services, etc... die geheugen opeten.
Kost alleen wat meer in gebruik als Linux idd, omdat je gewoon een windows licentie nodig hebt voor je windows xp embedded device
[ Voor 11% gewijzigd door bras op 27-08-2004 09:37 ]
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Zou je dan ook eindelijk kunnen kiezen voor een andere GUI dan die Windows looks?bras schreef op 27 augustus 2004 @ 09:36:
[...]
Als je de Windows XP embedded toolkit gebruikt kun je om te beginnen je target systeem profilen, dan worden dus ook alleen de drivers noodzakelijk voor dat systeem in een image gezet.
Daarna ga je je image aanvullen met functionaliteit die je er in wil hebben. Geen onnodige features, services, etc... die geheugen opeten.
Kost alleen wat meer in gebruik als Linux idd, omdat je gewoon een windows licentie nodig hebt voor je windows xp embedded device
Met Windows blijf je gewoon altijd meer gelimiteerd dan met Linux.
Jep! Dat bedoelde ikSeth4Chaos schreef op 26 augustus 2004 @ 15:34:
[...]
Dit topic mischien?: Bouw een Debian/MythTV systeem met de Asus Pundit-R barebone
Je kiest er dan voor om heel de windows explorer niet te draaien, maar je eigen ontwikkelde GUI.DeMoN schreef op 27 augustus 2004 @ 09:44:
[...]
Zou je dan ook eindelijk kunnen kiezen voor een andere GUI dan die Windows looks?
Met Windows blijf je gewoon altijd meer gelimiteerd dan met Linux.
[...]
Alle mogelijkheden dus, maar dan komt de hele ontwikkeling van je applicatie er nog bij qua kosten, waar voor Linux inderdaad al redelijk wat projecten beschikbaar zijn.
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Verwijderd
Erg leuk apparaat, en uiteraard moet er ook linux op gaan draaien. Valt niet helemaal mee om alles werkend te krijgen, maar erg leuk en leerzaam is het wel.
Verder wel helemaal compleet (dvd-brander, tv-tuner, fm-tuner, usb, firewire, 5.1-geluid, tv-out, ir-afstandsbediening), en bijna stil (heel zachtjes hoor je de harddisk).