Toon posts:

[XP] Tijdens FTPen krijg ik een socket error 10061*

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd een heel vaag probleem. Als ik met welk FTP programma dan ook mijn website wil updaten krijg ik na een tijdje een socket error 10061 "connection refused". Aan de server ligt het niet want als ik op een andere server probeer te verbinden krijg ik dezelfde error. Ik ben nog wel online want internet werkt prima. Enige oplossing is om te rebooten en dan hopen dat de ftp wel stand houd. Ik heb ook mijn firewall uit gezet maar blijf de error hebben. Wie weet wat ik hier tegen kan doen? Ik kan niet meer ftp'en :(

specs: Windows XP, adsl, athlon XP 2400+, Outpost Firewall Pro

Ik gebruik geen router.

Deze topic is specifiek voor windows denk ik vandaar dat ik'm hier post.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 16:50 ]

• peter007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08-2023
krijg je die error tijdens het uploaden, of als je weer iets wilt uploaden?? na een bepaalde tijd. je connectie valt weg, als je een bepaalde tijd nix doet, dan moet je opnieuw conntecten. maar als het tijdens het uploaden is, maybe je instellingen in je ftp progje.

kijk even of welke manier hij connect.

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt tijdens het uploaden. Ik heb passive mode uit gezet maar nogsteeds hetzelfde probleem. Ik connect met Total Commander, maar heb ook andere ftp progs geprobeert. No luck.

Verwijderd

command line ftp al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ftp: connect: Unknown error number :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je op dat moment een telnet op start naar de FTP server op poort 21 (telnet ftp.xs4all.nl 21) krijg je dan wel een reactie? :)

Verwijderd

Topicstarter
Connecting To ftp.xs4all.nl...Could not open connection to the host, on port 21: Connection failed :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat betekent dus dat outbound connecties geblokkeerd worden - dat lijkt me typisch iets voor een firewall of een router die blokkeert :)

Je vertelt dat je je firewall uitgezet hebt - deinstalleer die eens volledig? Je zal niet de eerste zijn waarbij het 'disablen' van de firewall niet voldoende is :)

Verwijderd

Helaas geen oplossing nog in dit forum. Ik heb hetzelfde probleem. Het gekke is dat het op een of andere manier aan mijn profiel is verbonden, want andere accounts in het netwerken kunnen wel FTP-en!

Nu werkt SFTP wel voor onze eigen servers, maar een externe website onderhouden is onmogelijk.

Heeft iemand intussen een oplossing voor het probleem gevonden?
Pagina: 1