[Ghost] Probleem met verwijderen packages

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:40
Ik heb hier een probleem met Ghost 8.0

De server, geinstalleerd met 7.5 is sinds een half jaartje ofzo geupgrade naar 8.0, vanwege de nieuwe functies (die we nooit gebruikt hebben maar goed, hij moest per sé geinstalleerd worden :) )

Met Ghost probeer ik packages met Exact 2000 te verwijderen. We hebben een nieuwe package met Exact 2003 gemaakt, alleen met het verwijderen gaat het fout. Als ik een task uitvoer (heb voor het installeren en verwijderen 2 tasks gemaakt) krijg ik de volgende foutmelding: "AiAgent: Error: Cannot find the uninstall script". De task stopt hierna en er wordt dus niets geinstalleerd...

De client verwijderen, handmatig verwijderen en opnieuw installeren heeft in het verleden een paar keer geholpen, maar nu wil dit ook niet meer :/ Het gebeurd overigens alleen bij machines die vóór de upgrade geinstalleerd zijn. Wie weet waar ik dat uninstall script kan vinden, heb weinig zin om 65 pc's opnieuw uit te rollen/te configureren ;)

Het installeren van nieuwe packages is geen probleem (oa cdfoongids) maar voor Exact moet de vorige versie verwijderd worden, wat nu dus niet gaat :/

Wie kan me hier verder mee helpen, Symantec supportsite helpt me weinig verder...

Whoop!

• marccom
Iemand nog enig idee :? Heb toch weinig zin om iedere keer handmatig overal alles te verwijderen...

Alles opnieuw installeren heb ik ook niet zo'n zin ;)

Whoop!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je het over via GPO gepublishde .msi-installerpakketjes? Deze kan je alleen wijzigen/installeren als je deze via de GPO hebt geïnstalleerd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Misschien dat ik ook nog niet alle functies van Ghost heb gebruikt, maar wat bedoel je in godsnaam met Packages?? Toch geen Ghost images hè??

Kortom, ik weet echt niet waar je het over hebt..

• marccom
sanfranjake schreef op 03 september 2004 @ 16:52:
Heb je het over via GPO gepublishde .msi-installerpakketjes? Deze kan je alleen wijzigen/installeren als je deze via de GPO hebt geïnstalleerd :)
Nope werk alleen met uitrollen via Ghost, niet via AD.
Sierra-NL schreef op 03 september 2004 @ 16:55:
Misschien dat ik ook nog niet alle functies van Ghost heb gebruikt, maar wat bedoel je in godsnaam met Packages?? Toch geen Ghost images hè??

Kortom, ik weet echt niet waar je het over hebt..
Een package is een "snapshot" van een programma, je scant je ws, je installeert je software, je scant je ws opnieuw, je bouwt een "package". Wordt een exe file welke een pakket installeert met de (de door jou van tevoren) ingestelde opties. Werkt veel makkelijker dan alles langslopen ;)

Meer info:

http://service1.symantec....&prev=&miniver=symghost_8

Whoop!