IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk
En die onderste is idd mooi, heeft een aparte sfeer.
De bovenste foto vind ik trouwens niet echt spannend, de tweede foto is wel cool.
Verwijderd
- polarisatiefilter
- graduated neutral density filter
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Maar overbelichten kan mooi zijn. Soms zie je van die prachtige portretfoto's waar het licht om het gezicht 'heenvouwt'. Dat kan ik vaak wel waarderen.
edit:
Hoe kan het dat de witte lucht kleur FEFEFE heeft?
[ Voor 38% gewijzigd door Mercarra op 25-08-2004 18:34 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Zelf ook 1 keertje meegemaakt dat tegenlicht een onverwacht effect kreeg dat ik niet echt negatief vond...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Euh, ja, maar deze foto is dan ook niet overbelicht.XanderH schreef op 25 augustus 2004 @ 18:33:
Zelf ook 1 keertje meegemaakt dat tegenlicht een onverwacht effect kreeg dat ik niet echt negatief vond...
[ Voor 16% gewijzigd door Mercarra op 25-08-2004 18:35 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Past toch wel bij de beschrijving in de TS? Bovendien stond Overbelichte in de title tussen aanhalingstekens...mercarra schreef op 25 augustus 2004 @ 18:35:
[...]
Euh, ja, maar deze foto is dan ook niet overbelicht.
Dat heb ik imo dus ook, ik beweer niet dat mijn foto overbelicht is...Je kent het vast wel, je wilt een mooie foto maken, maar eigenlijk staat de zon net verkeerd om een perfecte foto te maken, waarschijnlijk zal hij toch wel overbelicht raken. Toch maar maken, je weet nooit. En dan ontwikkel je de foto/zie je de foto op een groter scherm, en blijkt het toch een aardige foto te zijn... (vind ik).
Hebben jullie dat ook? Ik bedoel, technisch gezien geen perfecte foto, maar toch aardig?
mijn user icon is net zo gemaakt
[ Voor 25% gewijzigd door Mercarra op 25-08-2004 18:44 ]
tegenlicht != overbelicht. De huis-, tuin- en keukenregel dat je niet tegen de zon in mag fotograferen is alleen voor huis-, tuin- en keukenfotografen. Tegen de zon in krijg je met een beetje verstand van zaken namelijk de mooiste foto's.XanderH schreef op 25 augustus 2004 @ 18:33:
Eerste foto is imo niet overbelicht, ik vind het ook best wel een mooie foto eigenlijk...
[afbeelding]
En dat je niet tegen de zon in mag fotograferen is uiteraard onzin, maar blijft tegen onze natuur in, tenminste de mijne wel. Heb dan meer dan eens het gevoel dat de foto overbelicht raakt.
IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk
Verwijderd

Foto is genomen op het strand van kijkduin. Foto is onbewerkt.
camera fujifilm S7000.
sluitertijd, diafragma handmatig ingesteld.
Ik vind dat overbelichte fotos best mooi kunnen zijn.
Lol, ja, die is inderdaad écht overbelicht...Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:15:
[afbeelding]
camera fujifilm S7000.
hoop niet dat je dit serieus meent?Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:15:
[afbeelding]
camera fujifilm S7000.
wit vlak met paar sprietjes en klein poppetje d'rop. woow man
Verwijderd
Met nog ietsje meer moeite had hij helemaal wit kunnen zijn. Jammer.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:15:
[afbeelding]
camera fujifilm S7000.

Uiteindelijk kun je dit soort prentjes alleen maar goed afgedrukt krijgen via de digitale centrale, ondanks dat deze bv gewoon 'analoog' genomen is. De standaard negatiefafdrukken worden allemaal uitgebalanceerd tot een flets plakplaatje.
Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W
640x480, niet gesoept
Ik heb een WOS-post!
Ga dan naar de vakfotograaf, die drukt dat soort platen wel fatsoenlijk af.GormSuil schreef op 28 augustus 2004 @ 00:54:
[afbeelding]
Uiteindelijk kun je dit soort prentjes alleen maar goed afgedrukt krijgen via de digitale centrale, ondanks dat deze bv gewoon 'analoog' genomen is. De standaard negatiefafdrukken worden allemaal uitgebalanceerd tot een flets plakplaatje.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site