Toon posts:

[MS Office XP] Gebruikers informatie auto. laten aanvullen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de gebruikers informatie in OfficeXP automatisch in kan laten vullen

Mijn bedoeling is dus als Jan Klaasen inlogt er bij gebruikers informatie (en dus ook bij auteur van het document) automatisch Jan Klaasen komt te staan.

Ik weet wel dat er een mogelijkheid is om via een dialoog venster de gebruikers dit in te laten vullen, maar dit wordt consequent verkeerd ingevuld.

Bedankt voor het meedenken..

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 19:32
Volgens mij kun je dit in de active directory vastzetten.. in een policy!!

gewoon ff zoeken!!

suc6

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met behulp van de .adm policy templates uit de resource kit kan je dit instellen met een paar variabelen, en dit ook uit AD laten halen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Is het niet een beetje voorbarig om er maar meteen van uit te gaan dat deze user een Active Direcotory heeft draaien?

Vraag richting de topic starter: Wat heb je zelf al geprobeerd, en vertel eens wat meer over je omgeving :)

Verwijderd

sanfranjake schreef op 25 augustus 2004 @ 23:45:
Met behulp van de .adm policy templates uit de resource kit kan je dit instellen met een paar variabelen, en dit ook uit AD laten halen :)
Dit is net wat ik zocht, ben al een aardig tijdje bezig geweest maar krijg het niet voorelkaar.
Heb de .adm files geladen, instellingen gedaan. Vervolgens op verschillende pc's inloggen met mensen die daar nog nooit eerder op hadden ingelogt maar de instellingen worden niet ingesteld na het inloggen. :/

Moet office ook via ad verspreid zijn of maakt dat niet uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk onder een W2000 server omgeving, NT4 clients met office XP, Ik ging eigenliijk vanuit dat ik geen active dir hoefde te gebruiken. Vandaar mijn wat magere omschrijving van mijn omgeving.

Maar is het niet mogelijk naar een lokaal bestand te kijken en deze in te laden in OFfice.

Verwijderd

Misschien kun je wat met die wizard, Mijn instellingen opslaan. 1x een file maken, en deze elke x kopieeren. Weet niet op dat lukt, heb deze tool nog nooit gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Is een idee, zal ik eens mee bezig. Maar aan jullie te horen is dit wel simpel te regelen via AD, kan dit ook met NT4? Of is hier meer AD aware client voor nodig? zoals WXP??

Verwijderd

Ad -aware client :D lol

Denk dat de meeste policys niet werken bij NT4, daarom probeer ik hier die stations om te zetten naar w2k of xp.
Bij mij werken die policies iig niet. Heb met w2k en xp getest.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dan toch maar eens effe wachten tot we hier WXP in huis hebben, we gaan eind van het jaar migreren. Dan kan ik me beter gaan verdiepen in AD _/-\o_ icm OfficeXP/system

Verwijderd

Het kan handig zijn om het alvast te weten, hoef je het dan niet meer uit te zoeken toch?

Bij mij is het gelukt om een office policy toe te passen, de algemene sjablone directory wordt bij iedereen ingevult na inloggen.
Heb nu een hele nieuwe policy gemaakt, en dit werkte wel. Maar wat jij wil kan ik niet in die opties vinden van die policy. (Je kan ook zo veel opties instellen.)

Verwijderd

Topicstarter
de policy voor bestandlocaties heb ik wel toe kunnen passen, maar helaas nog geen gebruikers informatie..
Pagina: 1