DVD speler en CD brander niet tegelijk herkend op 1 kanaal

Pagina: 1
Acties:

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik zit hier met het probleem dat als ik mijn brander en DVD speler tegelijk aansluit op dezelfde IDE kabel, de pc alleen de brander ziet. Als nero dan bijvoorbeeld klaar is met branden, opent ie de brander, maar OOK de DVD speler...

Ik heb geprobeerd allebei de apparaten van de IDE af te halen, windhoos (xp pro NL) opnieuw starten, ziet nix meer. PC uit, beide er weer op... alleen brander. Apart de brander of DVD speler alleen aansluiten werkt wel gewoon, dan worden ze wel allebei herkend (op hun 'eigen' stekker op de IDE kabel, ik wissel dus niks om) maar zodra ik de ander erbij aansluit ziet hij weer alleen de brander....

Dit probleem doet zich voor sinds ik een nieuwe brander heb, met de oude brander erin had ik geen problemen.

Waar kan dit aan liggen? IDE kabel verneukt? of iets anders?

Ik heb trouwens ook 2 hd's dus kan niet 1 van de twee aansluiten op de andere IDE kabel.

Verwijderd

Jumpertjes???

kijk die eens na (en een kabeltje vervangen kan geen kwaad)

Staan ze in de Bios wel aangegeven, anders moet je niet verder zoeken. Wat meer specs van de PC kan ook geen kwaad

Verwijderd

Ik zou inderdaad controleren of de drives wel de juiste IDE instelling hebben, eentje master, eentje slave.

Verwijderd

Dit had ik ook, goed kijken naar je jumpertjes dus. Master, slave of evt CL...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat komt inderdaad voor, zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :) Ik heb helaas nog geen specifieke uitleg waarom dat voorkomt, maar je kunt het probleem verhelpen door de beide apparaten gewoon op een aparte kanaal aan te sluiten.