Toon posts:

[ervaringen] Vobis Energy Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Vobis folder in de bus gehad, met daarin de volgende aanbieding:

Vobis Energy Notebook

Intel Centrino Mobile technology
Intel Pentium M 1,5 GHz processor
Intel Pro Wireless LAN
15" SXGA TFT
512MB DDR geheugen
40 GB harde schijf
Combo CD-ReWriter / DVD-speler
Firewire
USB 2.0
Windows XP Home NL
gewicht 2,7 kg
incl. tas
1 jaar carry-in garantie

prijs: € 1.099,=

Iemand ervaring met dit apparaat?
Meningen over de configuratie zijn ook welkom!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sja.
Beetje zwaar.
Weinig garantie.
Groot scherm met met 1024*768 pixeltjes.
Verder wel okee, denk ik. Zeker voor die prijs. Maar let wel op, de oude Banias processoren zullen gedumpt worden en niet alleen door Vobis.

Ik zou ook zeker in de winkel gaan kijken hoe de kwaliteit van het scherm is. Vergelijk het ook met andere laptops in die winkel...

ping 127.212.23.124

Verwijderd

best een nette prijs maar probeer ff erachter te komen op basis van welke barebone notebook deze is gebaseerd. Dan kun je namelijk ff wat reviews checken op de bekende sites. Tevens is de garantie die er bij wordt gegeven wel waardeloos. 1 jaar carry-in is kl*te.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@ Pjottum
2.7KG is normaal voor een Centrino --> hij is niet zwaar
SXGA moet neem ik aan SXGA+ zijn --> 1400x1050 --> topresolutie :)

Verder inderdaad ok, aardige prijs denk ik. Maar wat wil je ermee gaan doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 16:04:
best een nette prijs maar probeer ff erachter te komen op basis van welke barebone notebook deze is gebaseerd. Dan kun je namelijk ff wat reviews checken op de bekende sites. Tevens is de garantie die er bij wordt gegeven wel waardeloos. 1 jaar carry-in is kl*te.
Waarom is 1 jaar carry-in kl*te? Slechte ervaring, of is dat algemeen bekend?
Zo ja, wat raad je dan aan voor garantie? Want dit soort garantie is denk alleen voor defecte hardware etc. Bij de-laptopper kan je er ook voor kiezen om 3 jaar verzekerd te zijn tegen diefstal etc. maar niet tegen hardware, of wel? Want dan zou 1jr. carry-in voldoende zijn (als je dus die 3 jaar verzekering erbij doet)

Of niet.... :?

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Oscar Mopperkont schreef op 25 augustus 2004 @ 16:06:
@ Pjottum
2.7KG is normaal voor een Centrino --> hij is niet zwaar
SXGA moet neem ik aan SXGA+ zijn --> 1400x1050 --> topresolutie :)

Verder inderdaad ok, aardige prijs denk ik. Maar wat wil je ermee gaan doen?
Inderdaad wat wil je ermee gaan doen.
SXGA kennik niet. verkeerd gelezen denk ik ;-)

1400x1050 is een okee resolutie.
Ik zou zelf geen laptop van meer dan 2,5 willen aanraden..

ping 127.212.23.124

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

pjottum schreef op 25 augustus 2004 @ 16:26:
[...]

Inderdaad wat wil je ermee gaan doen.
SXGA kennik niet. verkeerd gelezen denk ik ;-)

1400x1050 is een okee resolutie.
Ik zou zelf geen laptop van meer dan 2,5 willen aanraden..
Als je een lichtere notebook wilt dan kom je in een hele andere categorie notebooks, met 12" schermen ed. Maar centrino notebooks met een 15" scherm ga je niet veel lichter dan 3kg vinden :) Daarom is 2.7kg (waarsch is dat zonder batterij) een normaal gewicht.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 16:17:
[...]

Waarom is 1 jaar carry-in kl*te? Slechte ervaring, of is dat algemeen bekend?
Zo ja, wat raad je dan aan voor garantie? Want dit soort garantie is denk alleen voor defecte hardware etc. Bij de-laptopper kan je er ook voor kiezen om 3 jaar verzekerd te zijn tegen diefstal etc. maar niet tegen hardware, of wel? Want dan zou 1jr. carry-in voldoende zijn (als je dus die 3 jaar verzekering erbij doet)

Of niet.... :?
Alle Asus laptops hebben standaard 2 jaar. Bij Dell staat standaard 3 jaar aangevinkt.
etc.
1 jaar is gewoon heel kort.
Bij De laptobber kan je uitbreiden naar 3 jaar op hardware, dan sluit je gewoon een verzekering af via JeeBeee systems, zoals ze eigenlijk heten. (laptopper is front-end..)
Bij Multicom en andere leveranciers kan dat vast ook wel.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties!

de laptop gaat gebruikt worden voor huiswerk, internet, mail en wat lichte games.

Er staat echt SXGA in de folder trouwens.

Er is trouwens wel een 36 maanden garantie + all risk verzekering af te sluiten voor 179 euro.

Op welke manier (naast vragen in de winkel) kan ik erachter komen op welke barebone notebook dit model gebaseerd is?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou trouwens als ik jou was ook niet meteen alle andere notebooks uitsluiten maar ook eens kijken of er misschien meer leuke notebooks voor dat geld te krijgen zijn.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@oscar mopperkont
Ik zou ook niet meteen als die folder in de bus valt een laptop halen. De paradigits zagen er gisteren imho ook weer goed uit. Enne.. over gewicht.. kijk <--daar-- even. Onder mijn nick. ;-) ;-)

@ts: lees de best buy guide even. Hij is niet zo heeel relevant meer kwa prijzen, maar in elk geval wel kwa stappenplan. Dus, wat moet ik allemaal bepalen voor ik een laptop aanschaf. Het gaat toch om 1100 euro, bijna 2500 pieken. En dan kan best die vobis eruitkomen hoor, maar dan heb je jezelf in elk geval goed voorbereidt.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook wel een beetje naar gekeken, maar ik ben er nog maar weinig tegengekomen die een Centrino hebben voor dit geld, en daar gaat toch wel mijn voorkeur naar uit vanwege oa. de langere gebruiksduur van de batterij.

Tips zijn natuurlijk welkom!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Pjottum:
En wat voor scherm heeft de s5200 ;) Dat is gewoon een heel ander slag notebooks. Ik vind het erg stoere dingen, maar ikzelf gebruik mijn Asus M6000 als vervanger van een desktop en dan zou ik er niet aan moeten denken een 12" scherm te hebben met een 1024 resolutie.

Verwijderd

pjottum schreef op 25 augustus 2004 @ 16:30:
[...]

Alle Asus laptops hebben standaard 2 jaar. Bij Dell staat standaard 3 jaar aangevinkt.
etc.
1 jaar is gewoon heel kort.
Bij De laptobber kan je uitbreiden naar 3 jaar op hardware, dan sluit je gewoon een verzekering af via JeeBeee systems, zoals ze eigenlijk heten. (laptopper is front-end..)
Bij Multicom en andere leveranciers kan dat vast ook wel.
Welke verzekering is verstandiger om af te sluiten dan? Een laptop verzekering van bv. de-laptopper van 3 jaar, of via asus de 3 jr. next day on site?
Of zijn deze totaal verschillend?

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-01 15:22
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 16:49:
[...]

Welke verzekering is verstandiger om af te sluiten dan? Een laptop verzekering van bv. de-laptopper van 3 jaar, of via asus de 3 jr. next day on site?
Of zijn deze totaal verschillend?
imho op fabrikantnivo... Een winkel is soms toch minder machtig, en zullen m ook moeten doorsturen. Daarnaast is bij gezeik garantie van fabrikant makkelijker te realiseren dan van een winkel soms.

Tenslotte... met de huidige hoeveelheid internetshops.... wie zegt dat die hele tent nog bestaat (en dus garantie kan geven) over 3 jaar??
Van een merk als Asus is die kans (imho) een stukje groter.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Oscar Mopperkont schreef op 25 augustus 2004 @ 16:47:
@Pjottum:
En wat voor scherm heeft de s5200 ;) Dat is gewoon een heel ander slag notebooks. Ik vind het erg stoere dingen, maar ikzelf gebruik mijn Asus M6000 als vervanger van een desktop en dan zou ik er niet aan moeten denken een 12" scherm te hebben met een 1024 resolutie.
Ja maar ... het is maar net welke eisen je stelt aan het systeem. Als je hem mee wil nemen, dan is zo'n apparaatje van 1,35kg wel errug fijn hoor ;-)

(goed, gaat aardig off-topic, maar geeft maar weer eens aan dat je goed moet bepalen waar je het systeem voor gaat gebruiken, dan kan je daar je eisen en wensen bij bepalen.. je doet wel zo'n 3 jaar met een laptop...)

ping 127.212.23.124

Pagina: 1