[WinXPpro] Pc blijft hangen door Windows Audio Service?

Pagina: 1
Acties:

• JwKuo87
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Hai.. Ik heb een tijdje geleden een ontzettend domme fout gedaan.. Ik heb namelijk een pci-kaart zomaar uit zijn slot getrokken zonder de pc eerst uit te doen (ik had de kast al opengemaakt..).. de pci-kaart was een pctv-kaart.. Op het moment dat ik die kaart eruittrok rebootte mijn pc uit het niets en kwam hij terug in Windows maar liep hij steeds vast, wanneer mijn desktop nét verschenen was.

Safe mode kon ik nog wél opstarten.. Ik heb van daaruit even gekeken naar wat dingen en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat er iets mis was met system services.. Ik heb msconfig.exe uitgevoerd en heb gekeken aan welke service het lag..

Het probleem leek veroorzaakt te worden door de Windows Audio Service, wat wordt bestuurd door de toepassing "svchost.exe".. Blijkbaar is er iets met mn svchost.exe gebeurd door het uittrekken van de pci-kaart, waardoor hij steeds vastloopt bij een normale boot.. Ik heb nu in msconfig die audio service uitgezet en ik werk momenteel op een windows xp pro zonder audio...

Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het oplossen van dit probleem? Is het misschien mogelijk om een svchost.exe van een andere windows xp pro (ik heb een netwerk) te kopieren en te plakken op mijn pc? Alvast bedankt...

laws are made to be broken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je svchost zal niet corrupt zijn vermoedllijk want dan zou je ook een boel andere services hebben die niet meer goed starten :)

Heb je al eens geprobeerd de drivers van je TV kaart te deinstalleren? :)

• JwKuo87
Jep.. heb ik al geprobeerd.. dat lukte niet.. ik krijg ergens anders aangeraden dat mijn dirextX en mijn windows moet updaten.. Dat ga ik nu even proberen.. ben wanhopig... niets lukt, maar ik wil niet windows opnieuw installeren want ik heb zoveel programma's dat alles terugzetten al een eeuwigheid duurt..

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Ik neem aan dat je de tvkaart weer geinstalleerd hebt?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• JwKuo87
Heb ik geprobeerd.. tvkaart terug erin, tv kaart er weer uit, drivers deinstalleren en weer installeren, systeem herstel, laatst bekende configuraties die werkten... nothing works :| Nu ligt hij er echter weer uit.. pckaart is er dus nu uit, en de drivers zijn ook verwijderd..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt ook je soundcard e.d. eens verwijderd - eventueel met de 'show hidden devices' environment variable aan zodat je ook hidden devices ziet? :) (google even als je niet weet waar ik het over heb :) )
Pagina: 1