Toon posts:

Wireless aansluiten op gewoon netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me als hierover al vele topics bestaan (kan best zijn), maar ik denk dat ik toch een redelijk apart probleem heb + weinig tijd om alles hier door te zoeken.

Mijn set-up ziet er zo uit:

Internet -> 486 pc'tje (zo'n oud ding ja) met een router prog op geinstalleerd
-> switch 10/100 mb met 4 poorten gok ik.
-> Uit die switch heb ik 2 pc's aangesloten op internet en beide hebben een onderlinge connectie van 100 Mb/s.

Probleem:
Ik studeer en heb net een wireless laptop (verplicht, maar heel tevreden over) gekocht die op m'n kamer komt.

Nu zijn draadloze netwerken niet echt m'n domein en zou ik graag jullie een easy response vragen.
Waarop moet ik een wireless acces point (wschijnlijk toch?) aansluiten en heb ik nog iets nodig?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Chaos

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die AP (Acces Point) moet je gewoon met een UTP-kabel op je bestaande switch aansluiten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 25-08-2004 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
k, zoiets had ik ook in gedachten =p
maar beter vragen dan missen...

ook een idee wat de beste koop is aangezien ik er maar 1 of max 2 draadloze pc's zal op aansluiten?
prijs/merk?

bedankt! :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:09
Of je vervangt de switch door een wireless router. Zet in die router je DHCP client uit en laat hem gewoon als switch+AP draaien.

Zo draait het bij ons op de zaak ook... staat een server vrolijk DHCP te draaien en de Wlan router staat gewoon als extra switch met AP te werken

Als dan die 486 er een keer mee op (wat best eens kan gebeuren) houdt heb je alvast je router liggen. En een router is niet duurder dan een AP.

edit:
En wat beste koop betreft: bij ons is al een paar keer de SMC 2804 als één van de beste (en voordeligste) uit de bus gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door dreamscape op 25-08-2004 15:42 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

En dit antwoord had je zelf ook gemakkelijk kunnen vinden met het doorlezen van FAQ Network Troubleshooting en het zoeken met de GoT-search en Google :)

Ik wil je er graag nog op wijzen dat we willen dat je dat zélf van tevoren doet - voor het posten van je topic dus. Lees daarover ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Dit topic is gesloten.