Traag netwerk dmv Sygate Firewall

Pagina: 1
Acties:

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Heren ( en dames), ik doe een weer eens een beroep op jullie kundigheid. Heb vandaag me server weer terug gezet naar windows XP. Windows 2003 beviel niet erg. Het eerste wat mij opviel na de installatie van XP is dat mijn 100,0 Mbp/s netwerk super traag is.

De snelheid blijft hangen op 1,29M terwijl dit een half jaar geleden 7,49M was. In de tussentijd ben ik van ZoneAlarm verandert naar de firewall van Sygate (Sygate Personal Firewall Pro 5.5 (Build 2637). Op het moment dat ik deze op beide pc's uitschakelden sprong de snelheid weer terug naar 7,49M. De Sygate firewall is dus de boosdoener. Maar het lijkt mij sterk dat dit een normale zaak is. Ik ben al enige tijd aan het expirimenteren met opties in Sygate (bijvoorbeeld met de "advanced rules". Maar de snelheid wil met ingeschakelede firewalls niet boven de 1,29M klimmen.

Sygate zelf gaf misschien de optie om alles uit te vinken in het "security" tabblad, maar dat resulteerd in een steiging naar 2.01M. Ook niet bijster rap.

In de search kwam ik niet veel bijzonders tegen. Althans niet specifieke antwoorden op mijn probleem.

Misschien één van jullie een idee?

Ik wist niet of ik deze in "netwerk" of "software" moest gooien, dus mocht ie verkeert staan gaarne veranderen.

[ Voor 22% gewijzigd door gromnl op 25-08-2004 16:05 ]

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

Heb je al gekeken bij de instelling van de snelheid van je netwerkkaart?
Als deze op auto staat dan wil dat wel eens problemen geven.
Probeer een 100mb full duplex. ;)

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

• gromnl
Heb ik al gedaan. Alle 5 de instellingen geprobeert en geen soelaas. Maar hij werkt prima in auto-modus. Zolang de firewall's maar uitstaan en dat lijkt me niet de bedoeling.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien is het wel handig om te vermelden welke sygate firewall je precies hebt? Daarnaast ben ik benieuwt of je iets vreemds met het CPU gebruik ziet tijdens de transfers?

Verder, als je een server draait dan zet je daar toch linux op?? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SSH op 25-08-2004 15:56 ]

• gromnl
SSH schreef op 25 augustus 2004 @ 15:55:
Misschien is het wel handig om te vermelden welke sygate firewall je precies hebt? Daarnaast ben ik benieuwt of je iets vreemds met het CPU gebruik ziet tijdens de transfers?

Verder, als je een server draait dan zet je daar toch linux op?? ;)
Cpu load is ongeveer 20%, niet bijster veel dus. Ik heb geen zin om over te gaan naar Linux. Windows doet het perfect voor de doeleinden waarvoor wij hem gebruik. Ik heb er weinig seriouse problemen mee gehad.

Om misschien nog wat extra info te geven:

* Windows XP pro + SP1
* Draytek Vigor 2200
* Realtek 8139 Family kaartjes

[ Voor 12% gewijzigd door gromnl op 25-08-2004 16:09 ]