Toon posts:

conflict sb128 pci/netwerkkaart ??

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb een maand geleden mijn comp. opgewaardeer van p22 mmx naar amdk6-2 400 chaintech mainbord sb128 pci seagate harde schijf stuk opgestuurd quantum fireball 5.1 laten zitten. geen problemen.
Seagate 2.1 er 14-03-2000 opgezet geluid erop gezet geen internet, geluid eraf wel internet.Dus denk ik conflict (systeem geeft geen conflicten aan)
alletwee harde schijven eruit een quantum 13 gb erin gezet.
windows 98 erop internet doet het geluid erop internet doet het niet geen conflicten zegt systeem. Geluid er weer af internet doet het weer.
het is een isa netwerkkaart.
Lang verhaal maar ik weet het niet meer.
Misschien iemand van jullie wel??

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
euhm je moet eerst het merk van je netwerk kaart noemen en het irq
van de net3werk kaart en de sb128 en dan kan ik je mischien een oplossing geven

.

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik had precies hetzelfde...
ik moest m'n memory range van m'n sb 128 veranderen..het werkte in een keer weer (i-net) maar nu doet m'n gamepoort het niet, waar dat nou weer aan ligt..hoop gezeur op nix af, die plug en pray :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

Same here.

De irq gaat goed. Die past windhoos zelf aan. Het probleem zit inderdaad in de memory range. De PCI soundkaart gebruikt een deel tussen de 0200 en 020f of zoiets. Er zijn voor de soundkaart maar twee mogelijk instellingen voor het geheugen bereik. Dus daar is niet al te veel mee te schuiven. Het handmatig aanpassen van het geheugen bereik lostte mijn problemen op.

Verwijderd

Als je een 3com netwerk kaart hebt dan kan je de instellingen veranderen zodat ie een andere geheugen range gebruikt en tevens je IRQ instellen waarop jij dat wilt.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de hulp
Maar alles doet het weer
heb bij mijn provider die isa omgeruild voor een pci high performance netwerk kaart en nu werkt alles zoals het behoort te werken.
Ik weet van 1 die heeft een p3-500 gekocht ok een isa kaart geen internet, pci erin een alles loopt als een zonnetje.
Pagina: 1