Toon posts:

[XP] Bootup Crash (na overklokken)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een niewe cpu koeler en een niewe fancontroller in mn pc gedaan. ik starte hem op en het was geen probleem. alles deed het normaal. cpu temperatuur netjes 25 C. dus ik dacht ik kan hem wel wat overclocken.
he tis een AMD athlon 1700+, ik clockte hem op 1800+, dat ging goed, en daarna op 1900+, toen hing hij bij het opstarten van XP. bij het laden. dit gebeurde ZONDER het bekende blauwe scherm. :?
maar ik zet de boel dus weer terug op 1700+, maar het probleem bleef bestaan. ik heb daarna even mn geheugen 1 voor 1 getest maar daarl igt het niet aan. hij crasht bij allemaal. ik heb hem een keer gestart zonder alle case lights etc, maar dat hielp ook niks.
daarna heb ik hem gestart met de opstart diskette erin maar die start hij niet. heb ik voor de zekereheid nog maar een nieuwe opstart diskette gemaakt, maar ook die leest hij niet. bij de een krijg ik het bericht " vervang diskette en druk op een toets" (of zo iets) en bij de ander krijg ik "disk I/0 error, replace disk and press a key" (of zo iets). :(
hij start ook niet in veilige modus, of op de laatst bekende werkende instellingen.
verder weet ik dat hij alleen crasht als hij XP aan het laden is. als ik in mn bios zit kan hij rustig een uurtje aan blijven staan.

ik weet niet zo goed wat ik verder nog moet doen, ik hoop dat jullie iets kunnen verzinnen _/-\o_

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:50

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je de kabeltjes allemaal nog eens goed aangedrukt (vooral de IDE-kabels)?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, een paar keer zelfs, ook alle molex kabels etc, maar het helps niks

Verwijderd

cmos gereset? en als dat niet lukt zou ik ff in bios die cpu-temp nakijken.. kan zijn dat je fancontroller het niet deed en je cpu kapot is gegaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 14:52:
...daarna heb ik hem gestart met de opstart diskette erin maar die start hij niet. heb ik voor de zekereheid nog maar een nieuwe opstart diskette gemaakt, maar ook die leest hij niet. bij de een krijg ik het bericht " vervang diskette en druk op een toets" (of zo iets) en bij de ander krijg ik "disk I/0 error, replace disk and press a key" (of zo iets). :(
Dit zegt toch al, dat de diskette goed wordt ingelezen, en dat bootstrap loader ingeladen wordt.
De eerste disk werd gemaakt met een nederlandse versie en de diskette wordt goed ingelezen. De 2e error lijkt me meer op een kapotte disk of kabel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de temperaturen al een keer nagekeken, die zien er goed uit. bovendien doet de fancontroller het goed, je ziet de fan goed draaien, en ook zachter gaan als ik hem zachter zet. (hij staat bij het opstarten op zn hardst en dat is te horen ook ;) )
maar als je cpu stuk is gegaan kan je pc dan nog wel zo ver komen als het laden van windows, ik dacht dat hij dan helemaal niet opstart, of gelijk uitvalt.
en als ik mijn cmos reset, wat wordt er dan veranderd. dat zijn toch gewoon alleen de instellingen in je bios :? die heb ik al op default gezet. dat komt toch op het zelfde neer als een cmos reset (correct me if i'm wrong)

als de diskette wel goed ingelezen wordt, hoe komt het dan dat hij het dan niet start, ik zal het voor de zekerheid met een derde diskette proberen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 18:25
word je harde schijf wel goed gedetecteerd?
prob eens de winxp cd erin en dan repair en dan chkdsk /x (word alles op je harde schijf gechekt)
als dat niet werkt probeer eens in de recovery console fixboot en fixmbr als het daarna nog niet werkt denk ik dat je harde schijf zijn langste tijd gehad heeft...

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment geen XP cd bij de hand, ik leen er morgen wel even een van iemand om te kijken of het wat opleverd.
eventueel nog andere mogelijke oorzaken?

Edit: (slaat op het bericht hier onder) sorry, ik wil het graag snel oplossen, ik wordt een beetje gek van deze pentium 2 400 mghz. ik zal idd even met de xp cd moeten proberen, de rest heb ik btw wel geprobeert. ik ga de knoppix direct even proberen (als de brander het er mee eens is) nogmaals sorry

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 00:22 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Zou je deze berichten voortaan willen weglaten? :) Het is hier niet zo gebruikelijk om een topic te kicken na 2 uurtjes.

Verder zou ik eerst eens bovenstaande tips proberen morgen, en evt. een knoppix cd om te testen (http://www.knoppix.com/)?

Ik pas ook even je topic title aan, zo is hij iets duidelijker

[ Voor 11% gewijzigd door leon1e op 25-08-2004 23:55 ]

Pagina: 1