Toon posts:

Denon AVR-1604 + Canton cd set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op deze site (http://www.hirschille.de/...rs_id=10&products_id=1949) is dit te krijgen voor 888 euro.
Dan zou ik er nog een losse dvd speler bij willen kopen ter vervanging van mijn huidige thc a35 setje.
Is dit een een merbare verbetering? Volgens mij is dit natuurlijk allemaal veel beter.
Maar is dit goed voor films en muziek?
Hebben jullie nog een advies voor een dvdspeler?
Denon 1710?
Wat ik niet snap aan dit steje waarom er 2 canton cd50 bij zitten? dit zijn toch centerspeakers?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 14:36:
Op deze site (http://www.hirschille.de/...rs_id=10&products_id=1949) is dit te krijgen voor 888 euro.
Dan zou ik er nog een losse dvd speler bij willen kopen ter vervanging van mijn huidige thc a35 setje.
Is dit een een merbare verbetering? Volgens mij is dit natuurlijk allemaal veel beter.
Maar is dit goed voor films en muziek?
Hebben jullie nog een advies voor een dvdspeler?
Denon 1710?
Wat ik niet snap aan dit steje waarom er 2 canton cd50 bij zitten? dit zijn toch centerspeakers?
Voor een 6.1 systeem: dan wordt het 6de kanaal dmv de 2e center weergegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Dan stel je dus 2 centers naast elkaar op of zo?
Heb me nooit echt hiermee bezig gehouden, maar wil nu wel een leuk setje hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 08:17:
Dan stel je dus 2 centers naast elkaar op of zo?
Heb me nooit echt hiermee bezig gehouden, maar wil nu wel een leuk setje hebben.
6de kanaal is volgensmij midden-achter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 08:49:
[...]
6de kanaal is volgensmij midden-achter.
helemaal correct! _/-\o_ ;)

• Mketelaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07-2024
Zou niet de denon 1604 nemen maar de 1804.

• Mketelaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07-2024
En met een dvd 700 van denon! 6.1 = 3 speaker voor je (links front, center, recht front) 2 speakers naast je (surround links, surround rechts) en 1 achter je surround back. volgens mij heeft denon voor de surround back de optie om 2 luidsprekers aan tesluiten maar deze zijn dan mono (komt exact hezelfde geluid uit beide).

De 2 speaker die surround heten kunne ook achter je hangen met in het midde de surround back.

groetjes,

Marthijn Ketelaar

www.jkacoustics.com

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is de 1804 zoveel beter dan de 1604 dan?
Kan je voor onder de 1000 euro wel een leuk setje halen? (receiver + boxen)

Verwijderd

Ik neem aan dat je het over de JVC TH-A35 hebt. In dat geval zal dit een ongelooflijke verbetering zijn. Je kunt een kant en klaar setje nu eenmaal niet vergelijken met een losse Denon versterker met Canton speakers. Toevallig hebben mijn ouders ook bij deze winkel een Denon AVR1804 met Canton CD1 set gekocht (alles werkend en compleet overigens en goed advies). Waarom de AVR1804 beter is? Deze heeft betere versterkerblokken en kan dus op hogere volumes spelen met minder vervorming en met minder warmteontwikkeling. Ik vind de waarde hiervan alleen vaak overschat bij niet al te grote tot middelgrote kamers (zeg tot ongeveer 35 m2), aangezien het niet de bedoeling is dat je een gehoorbeschadiging oploopt (hetgeen ook met een AVR1604 mogelijk is ;) ). Verder heeft de 1804 wat meer aansluitingen en de mogelijkheid om alle video-inputs te "vertalen" naar 1 s-video kabel die naar je tv loopt. Je moet zelf maar kijken of je bovenstaande de meerprijs waard vind. Als je dit alles niet nodig hebt en een niet al te grote kamer hebt (40m2+) zou ik adviseren om eens bij bijv. Correct te luisteren of je het verschil tussen beide versterkers hoort. Als dit niet het geval is zou ik gewoon voor de AVR1604 gaan.

Veel succes met het uitzoeken en ik hoop dat ik je wat verder geholpen heb. Als je nog vragen hebt, ga je gang.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk op dit soort antwoorden zat ik nou te wachten.
Ik moet eigenlijk die 2 versterkers dan maar es gaan beluisteren.
Weet alleen niet of dat hier in de buurt kan.
Verder leek mij het setje boxen wat hier bij zit ook wel vrij goed.
JIj hebt dus al ervaring bij deze winkel? Hoe gaat het in ze werk als je daar wat wilt bestellen?

Verwijderd

Ik moet zeggen dat mijn ouders een auto van de zaak hebben en de benzine wordt betaald. Wij zijn dus naar Duitsland gereden en dan bestel je via bijvoorbeeld een e-mail en kan je het afhalen. Je kunt ook via internet bestellen en dan komen er ongeveer 15 euro verzendkosten bij afhankelijk van het gewicht van het pakket. Ik weet niet welke betaalmethoden er mogelijk zijn, maar er zit in ieder geval een grote betrouwbare winkel achter (altijd fijn om te weten). Als je het pakket "in de mand" doet kun je waarschijnlijk de betaalmethode kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 19:09 ]

Pagina: 1