Avi --> MPEG mbv TMPGENC, soms paars

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38
Hoi,

Ik ben bezig om Avi files om te zetten naar mpg om ze daarna op dvd te branden. Nu gaat dat allemaal goed alleen heb ik een probleem, er komt regelmatig een paarse kleur tussendoor? in het originele avi bestand is dat niet en op de mpg wel.
zie:
Afbeeldingslocatie: http://server.kdejonge.net/fout.jpg
het is zelfs soms zo dat het hele beeld langzaam steeds paarser wordt en dan ineens weer goed springt.

Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd te veranderen in tmpgenc zoals rate control mode en motion search precision maar niks helpt. Heeft iemand van jullie nog een idee hoe ik dit weg zou kunnen krijgen ?? alvast bedankt?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Ik heb dit fenomeen ook wel eens gezien toen ik net bekend werd met divx enzo.. Ik had wat films en die werden ook rose en paars.. Volgens mij had het met de codec's ofzo te maken. Het was een oude Nimo Codec Pack die daar last van had.

Misschien dat jou codecs ook een update verdienen?

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb dit verschijnsel ook wel eens gezien. Dacht toen dat het aan de monitor lag 8)7 Ben er later niet achtergekomen wat nou het probleem was. Maar dat was gewoon bij het afspelen van een avi (divx) bestand.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38
tja het is deze codec:
DIV3 = DivX v3 ;-) MPEG-4 (Low-Motion), Ondersteund.

maar het stomme is dat ik dit niet heb wanneer ik de divx kijk ?