[VB6] Knop in ToolBar van Internet Explorer -> Windowhandle

Pagina: 1
Acties:

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Nee, mijn vraag is niet hoe je een knop moet toevoegen, want dat is me al gelukt en daar is genoeg documentatie over te vinden. Ook is het mij gelukt daarna mijn zelfgemaakte VB6 .exe te starten.

Alleen, hoe kan ik nu vanaf deze applicatie het venster terugvinden waarin op mijn knop is geklikt?

Wat de knop namelijk moet doen is de URL waar de bezoeker op dat moment is opsturen via een formulier. (Maar dat kan ik in VB wel)
Met GetParent heb ik het window al proberen te vinden. Maar helaas is het programma geen child, dus heeft ie ook geen parent.

Maar de vraag is dus: Hoe achterhaal ik vanuit VB die URL?

Tnx!

[ Voor 12% gewijzigd door looskuh op 25-08-2004 14:17 ]

• looskuh
Iemand misschien een ideetje? :)

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je kunt de topic van die site mss even aanpassen tot "MyProgramHandle" en dan dat window zoeken?

(á là sendkeys?)

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 14:58

Devion

Space for rent ;-)

Okay... Je hebt dus een extern VB applicatie.. die moet uit een IE app een url toveren? Right?

code:
1
2
Dim IE As InternetExplorer
Dim WIN As New ShellWindows

en...

code:
1
2
3
    For Each IE In WIN
        ' IE.Document.url anyone? 
    Next

That should do ;)

• looskuh
Beide lijken mij geen oplossing.
Je kunt de topic van die site mss even aanpassen tot "MyProgramHandle" en dan dat window zoeken?
Hoe pas ik de titel realtime aan als ik nog niet eens weet hoe ik deze moet uitlezen? :)
Okay... Je hebt dus een extern VB applicatie.. die moet uit een IE app een url toveren? Right?
Bijna. Hij moet de URL toveren uit het venster waaruit op die knop is geklikt!