Video-out => Videorecorder => Coax?

Pagina: 1
Acties:

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb via de search gezien dat wordt aangeraden een (oude) videorecorder te gebruiken om het tv-out signaal van bv. een Geforce2 MX op een coax 'antennekabel' te krijgen. Een en ander is me nog niet geheel duidelijk, vandaar deze vragen:

- Hoe verbind ik de tv-out met de videorecorder?

- De videorecorder heeft ook een stereo-in. Wordt, wanneer ik de line-out van mijn geluidskaart daar op aansluit, het geluid 'gemixd' met het beeld? (of dient dat ergens anders voor?)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 22:52 schreef Hyp Hyper het volgende:
Ik heb via de search gezien dat wordt aangeraden een (oude) videorecorder te gebruiken om het tv-out signaal van bv. een Geforce2 MX op een coax 'antennekabel' te krijgen. Een en ander is me nog niet geheel duidelijk, vandaar deze vragen:

- Wat voor kabel heb ik nodig tussen de tv-out en de videorecorder? (De videorecorder bezit een scart-ingang).

- De videorecorder heeft ook een stereo-in. Wordt, wanneer ik de line-out van mijn geluidskaart daar op aansluit, het geluid 'gemixd' met het beeld? (of dient dat ergens anders voor?)
Als je kaart tulpstekkeringangen heeft kun je gewoon SCART gebruiken.

Als je je line out op de ingang van de video schroeft moet je gewoon geluid kunnen tapen.

• Hyp Hyper
De bedoeling is het tv-signaal op een tv te krijgen. Aangezien die een verdieping lager en zo'n 10 meter kabel verder staat, wil ik in eerste instantie de (al aanwezige) coax-kabel gebruiken. (goedkoopste oplossing).

Verwijderd

Daar heb je helemaal geen rare dingen voor nodig. Als je video al is aangesloten op die tv (waar ik vanuit ga) dan kan je de video gewoon op kanaal AV/INPUT zetten en je tv op het videokaal. Simple as that..

Misschien begrijp ik het probleem/de vraag niet helemaal maar goed...

• Hyp Hyper
Op donderdag 28 december 2000 10:16 schreef Deleon het volgende:
Daar heb je helemaal geen rare dingen voor nodig. Als je video al is aangesloten op die tv (waar ik vanuit ga) dan kan je de video gewoon op kanaal AV/INPUT zetten en je tv op het videokaal. Simple as that..

Misschien begrijp ik het probleem/de vraag niet helemaal maar goed...
Nee, die videorecorder zou boven moeten komen te staan om er juist voor te zorgen dat het tv-out signaal op coax terecht komt. En ik vraag me dus af hoe. :)

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 10:46 schreef Hyp Hyper het volgende:
Nee, die videorecorder zou boven moeten komen te staan om er juist voor te zorgen dat het tv-out signaal op coax terecht komt. En ik vraag me dus af hoe. :)
Gewoon bij UPC uitzendrechten aanvragen, kost je wel wat, denk niet dat dat de goedkoopste oplossing is :z
Pagina: 1