Op de zaak zijn we bezig met een webapplicatie in ASP.NET (2003).
We maken gebruik van .Net Framework 1.1 en de Microsoft Application Blocks (Cache, Configuration, Data, Exception Management en UIProcess).
Hij maakt gebruikt van:
- Server A een state-database, SQL Server 2000, Windows 2000 Server
- Server B Webservices via .Net remoting. IIS 5.0, Windows 2000 Server
Als we de applicatie lokaal draaien op de laptop's, dan functioneerd deze prima, maar als we de applicatie op B hosten (intranet), dan komen er allerlei rare problemen opduiken zodra en meerdere gebruikers aan de gang gaan.
De problemen:
I. De applicatie lijkt op willekeurige momenten gegevens te verliezen.
II. Soms doet de navigatie iets totaal anders als normaal.
Het rare is dat de problemen sporadisch opduiken... alles wordt zorgvuldig getest en ge-hertest... daarom denk ik ook dat het eerder in de architectuur zit dan in de coding... want vanaf meerdere latop's tegelijk werkt het wel, maar vanaf 1 server ineens niet meer...
De verschillen die ik kon bedenken zijn:
I. dat de verschillende sessies van B richting de state-database (A) en de webservices (B) onder dezelfde user-account / machine draaien.
II. de website in een secured folder staat.
Iemand suggesties?
We maken gebruik van .Net Framework 1.1 en de Microsoft Application Blocks (Cache, Configuration, Data, Exception Management en UIProcess).
Hij maakt gebruikt van:
- Server A een state-database, SQL Server 2000, Windows 2000 Server
- Server B Webservices via .Net remoting. IIS 5.0, Windows 2000 Server
Als we de applicatie lokaal draaien op de laptop's, dan functioneerd deze prima, maar als we de applicatie op B hosten (intranet), dan komen er allerlei rare problemen opduiken zodra en meerdere gebruikers aan de gang gaan.
De problemen:
I. De applicatie lijkt op willekeurige momenten gegevens te verliezen.
II. Soms doet de navigatie iets totaal anders als normaal.
Het rare is dat de problemen sporadisch opduiken... alles wordt zorgvuldig getest en ge-hertest... daarom denk ik ook dat het eerder in de architectuur zit dan in de coding... want vanaf meerdere latop's tegelijk werkt het wel, maar vanaf 1 server ineens niet meer...
De verschillen die ik kon bedenken zijn:
I. dat de verschillende sessies van B richting de state-database (A) en de webservices (B) onder dezelfde user-account / machine draaien.
II. de website in een secured folder staat.
Iemand suggesties?