The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Verwijderd
Je kunt gewoon alliassen aanmaken bijv. test@domain2.nl word door gestuurd naar pietje@domain1.nl. Dit werkt gewoon.
Mdaemon heeft misschien geen grote FAQ, maar wel een community waar je vraag desnoods kunt plaatsen waar de medewerkers van Mdaemon zelf komen helpen.
Mocht je meerdere mensen willen bereiken met je vraag.
Hoe sneller je antwoord hoe beter
Beetje vreemd. Waarom de laan uitschoppen als het een prima programma is. MDaemon heeft trouwens ook SpamAssassin. Linux biedt daar dus geen voordeel.Osiris schreef op 25 augustus 2004 @ 13:16:
Aangezien je toch een nieuwe systeembeheerder bent, heb je dan ook overwogen om MDaemon de laan uit te schoppen (verder prima programma hoor) en er een Linux-server neer te zetten? Dan kun je meteen SpamAssassin (oid) draaien en hoef je ook niet met Exchange te klooien
Ontopic: heb je wel een PRO licentie. Zonder pro licentie mag je maar 1 domein gebruiken.
Heb je de alias lijst doorgelopen op duplicaten en of wildcards? Kijk desnoods in de alias.dat file in de MDaemon\App directory.
Zit er een ODBC back-end aangekoppeld?
[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 25-08-2004 13:20 ]
't Is blijkbaar een prima programma, maar 't werkt niet altijd even prima blijkbaar. Verder is MDaemon geloof ik ook vrij prijzigWannapuf schreef op 25 augustus 2004 @ 13:19:
[...]
Beetje vreemd. Waarom de laan uitschoppen als het een prima programma is. MDaemon heeft trouwens ook SpamAssassin. Linux biedt daar dus geen voordeel.
En TS, misschien even meer vertellen over die 2 domeinen, en je mailboxen. Je kunt het namelijk op verschillende manieren uitvoeren. Haalt MDaemon pop-boxen leeg op internet, of krijgt ie alles binnen met SMTP. Zijn er catch-all boxen op internet?
Je kunt namelijk bij SMTP only ook alle accounts wegknikkeren behalve de postmaster, en de secondary domain weggooien, en een zogenaamde 'gateway' aanmaken. Dan heb je ook geen accountbeheer in MDaemon.
Heb MDaemon in 3 setup's draaien. Als POP-server met 400 mailboxen en 200 domeinen, als fallback/etrn server, en in deze setup.. Dus ik ken het programma wel een beetje..
Enne, op MDaemon.com staat zo'n manual in PDF. Ik zou een testbak maken, en die handleiding doorwerken. Even alle knopjes uitproberen, kijken wat alles doet, en vooral WAAROM het dit doet.. Heeft mij erg geholpen. Wat zijn domains, bindings, gateways, catalogs, etc.
[ Voor 25% gewijzigd door axis op 25-08-2004 13:25 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
http://www.altn.com/produ...09B57AB11067214D4A1AD6E86Osiris schreef op 25 augustus 2004 @ 13:20:
[...]
't Is blijkbaar een prima programma, maar 't werkt niet altijd even prima blijkbaar. Verder is MDaemon geloof ik ook vrij prijzig
mwah, ik vind het niet duur.. maar dat kan aan mij liggen.
[ Voor 30% gewijzigd door axis op 25-08-2004 13:26 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Het is een prima programma en het werk altijd precies zoals de beheerder het opgeeft. Als een alias niet werkt komt dat niet door MDaemon maar door de beheerder. Ditzelfde geldt voor linux ook lijkt mij.Osiris schreef op 25 augustus 2004 @ 13:20:
[...]
't Is blijkbaar een prima programma, maar 't werkt niet altijd even prima blijkbaar. Verder is MDaemon geloof ik ook vrij prijzig
MDaemon is in vergelijking met Linux software vrij prijzig misschien, maar in vergelijking met Exchange en andere professionele Windows mailservers is het zelfs spot goedkoop.
Bovendien is het opzetten en beheren van een dergelijke mailserver op Linux met dezelfde functionaliteit veel moeilijker waardoor de TCO op Linux uiteindelijk weer duurder wordt.
Aliasen aan maken werkt inderdaad ook prima zolang je domain1 aanhoud. Dus:Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:14:
Je kunt maar 1 postmaster hebben. Dus alias aanmaken voor postmaster@domain2.nl gaat niet werken. Om dit alvast maar uit te sluiten.
Je kunt gewoon alliassen aanmaken bijv. test@domain2.nl word door gestuurd naar pietje@domain1.nl. Dit werkt gewoon.
Mdaemon heeft misschien geen grote FAQ, maar wel een community waar je vraag desnoods kunt plaatsen waar de medewerkers van Mdaemon zelf komen helpen.
Mocht je meerdere mensen willen bereiken met je vraag.
Hoe sneller je antwoord hoe beter
test1@domain1.com = test@domain1.com
test2@domain1.com = test@domain1.com
test3@domain1.com = test@domain1.com
werkt prima.
Maar zodra ik domain2 naar domain1 wil aliassen. Dus:
test1@domain2.com = test@domain1.com
test2@domain2.com = test@domain1.com
test3@domain2.com = test@domain1.com
dan worden ze stom weg naar albert@domain1.com (alle mail die dus naar @domain2.com verstuurd word)
het account albert heeft wel wat aliassen zoals
info@domain2.com = albert@domain1.com
sales@domain2.com = albert@domain1.com
maar geen wildcards
tnx
[ Voor 4% gewijzigd door Alpha_Mouse op 25-08-2004 13:31 ]
The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Anders kan je je misschien beter aanmelden op de mailinglijst van Altn en je probleem daar voorleggen.
Stuur een lege e-mail naar:
md-support-subscribe@altn.com
Dan zou ik dat secondary domein 'domein2.nl' eruit knallen, en dan pas de aliassen aanmaken bij de accounts voor domein1.nl.
jan@domein2.nl = jan@domein1.nl
pietje@domein2.nl = pietje@domein1.nl
En kijk trouwens eens bij Gateways of er geen gateways zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door axis op 25-08-2004 13:36 ]
Ten eenste bedank voor je snelle reactie.axis schreef op 25 augustus 2004 @ 13:35:
ok, dus je hebt een gebruiker genaamd Jan, en een gebruiker genaamd Pietje. (bijvoorbeeld). En 2 domeinen, genaamd domein1.nl en domein2.nl.
Dan zou ik dat secondary domein 'domein2.nl' eruit knallen, en dan pas de aliassen aanmaken bij de accounts voor domein1.nl.
jan@domein2.nl = jan@domein1.nl
pietje@domein2.nl = pietje@domein1.nl
En kijk trouwens eens bij Gateways of er geen gateways zijn.
Ik heb geen gateways.
Het probleem is dat er 2 bedrijven van de zelfde mailserver gebruik maken.
Er moet mail binnen komen op pietje@domain.nl maar er moet ook mail binnen komen op jantje@domain2.nl
misschien toch verwarrend.
nog snel dan even uitleg
2 bedrijven:
bedrijf1
bedrijf2
alle mail naar bedrijf1 werkt prima
albert@bedrijf1.nl
jan@bedrijf1.nl
info@bedrijf1.nl = jan@bedrijf1.nl
sales@bedrijf1.nl = jan@bedrijf1.nl
Maar aliasen die zo zijn
albert@bedrijf2.nl
info@bedrijf2.nl = albert@bedrijf2.nl
sales@bedrijf2.nl = albert@bedrijf2.nl
fred@bedrijf2.nl
stommemaildaemon@bedrijf2.nl = fred@bedrijf2.nl
Zet je "fred", "stommemaildaemon", of wat dan ook voor "@bedrijf2.nl" staat, word verstuurd naar "albert@bedrijf1.nl" (lees goed bedrijf1)
ik kan nergens een wildcard vinden die alles van bedrijf2 naar albert stuurd.
[ Voor 17% gewijzigd door Alpha_Mouse op 25-08-2004 13:55 ]
Open eens met notepad MDaemon\app\alias.dat.
Zie je iets vreemds?
Neen, gewoon alle aliasen die zijn aangemaakt. Geen '*' of '?' of wat dan ook.axis schreef op 25 augustus 2004 @ 13:58:Open eens met notepad MDaemon\app\alias.dat.
Zie je iets vreemds?
ik snap der geen hout van