Toon posts:

Autocreate printers onder Citrix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een citrix Metaframe XP server draaien. Zonder FR. Tis een aparte server naast een Windows 2003 server. Desktop gepubliseerd.

Als ik inlog op een werkstation op de citrix worden niet automatisch de printers op de citrix geinstalleerd.

ik heb http://support.citrix.com/kb/entry.jspa?entryID=2055 al gevolgd maar daar kom ik niet verder mee, alles wat hier in staat heb ik gecontroleerd.

De drivers heb ik ook geinstalleerd. Uiteindelijk kan het wel lukken door op elk station die printers te gaan installeren maar dat vindt ik nogal onzin.

Wie kan me verder helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:52:
De drivers heb ik ook geinstalleerd. Uiteindelijk kan het wel lukken door op elk station die printers te gaan installeren maar dat vindt ik nogal onzin.
Welk citrix SP staat erop?
Als het goed hoef je de drivers op de client niet te installeren, alleen op de server.
Welke event viewer entries over de printers krijg je bij het inloggen?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik werk de laatste tijd veel met ThinPrint. Dat regelt veel met printers via RDP en/of ICA verbindingen.. Werkt handig, misschien het proberen waard?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 14:38:
[...]

Welk citrix SP staat erop?
Als het goed hoef je de drivers op de client niet te installeren, alleen op de server.
Welke event viewer entries over de printers krijg je bij het inloggen?
Welke het precies is weet ik niet maar iig wel de laatste.

Voor die events moet ik ff kijken. zit inmiddels niet meer bij de klant maar kan via remote overnemen
Sierra-NL schreef op 25 augustus 2004 @ 14:46:
Ik werk de laatste tijd veel met ThinPrint. Dat regelt veel met printers via RDP en/of ICA verbindingen.. Werkt handig, misschien het proberen waard?
Ik zal eens kijken wat ik hier mee kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Eventlog:

An error occurred while retrieving client printer properties. Default printer properties will be used instead. Client name: (Jxxx-9X18XHQ) Printer: (Client/Jxxx-9X18XHQ#/LPT1:) Printer driver: ()

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee a.d.v het eventlog?

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling:

Ook als ik een lokale printer installeer komt ie niet tevoorschijn in de Managment Console

Verwijderd

Topicstarter
Ok, vers na het weekend... Heeft iemand nog ideeen?

Verwijderd

Over welke driver aan de server en clientkant praten we eigenlijk, en voor welke printer?

Verwijderd

Topicstarter
onder andere voor een HP Deskjet 930c. Maar er staan er meerdere. Echter als ik er 1 aan de gang heb zal de rest ook wel soepel gaan denk ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 10:39:
onder andere voor een HP Deskjet 930c.
Voor de 930, zou ik de volgende driver van je win2k3 cd installeren: "HP DeskJet 930C/932C/935C"

Dan via de wtsprnt.inf of CMC printermapping de volgende mapping zetten:

"HP Deskjet 930c" = "HP DeskJet 930C/932C/935C"

Ervanuitgaande dat je geen typefout in de clientdriver naam hebt gegeven. (grote letters/kleine letters enzo. Dit proces komt erg nauw)

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch de bedoeling als je drivers gaat mappen dat je de naam in moet vullen welke op het werkstation staat?

Dat heb ik namelijk al gedaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 12:03:
Het is toch de bedoeling als je drivers gaat mappen dat je de naam in moet vullen welke op het werkstation staat?
De printerdrivernaam op de client dan he.
(start, settings, printers, hp930, properties, advanced, drivername.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 13:46:
[...]

De printerdrivernaam op de client dan he.
(start, settings, printers, hp930, properties, advanced, drivername.)
Dat hebben we ook geprobeerd

Ok, ik ben weer even geweest. Het gekke is dat er op de Citrix server wel de client lpt's worden aangemaakt, echter de lokale printers worden er niet aangekoppeld.

Doe ik dit handmatig gaat het prima... :?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 13:31 ]

Verwijderd

In "Citrix Connection Configuration", tcp-ica, properties, client settings, staat alles goed?

Verwijderd

Topicstarter
yepper. voor de zekerheid heb ik inherit security policy (uit mijn hoofd) uitgezet en voor de zekerheid aangevinkt en bij de active dir users & computers heb ik ook aangezet dat de clientprinters connected mogen worden
Pagina: 1