Toon posts:

HTML mail met afbeeldingen&links probleemloos versturen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil potentiële klanten benaderen door hen eenvoudige mails te sturen in html formaat. Gewoon een getypte tekst, met daaronder een aantrekkelijke afbeelding die hen naar mijn website brengt bij het aanklikken ervan.
Nu heb ik via de html functie in outlook wat liggen experimenteren (door zowel html in outlook aan te maken of te linken naar html pagina's op mijn website), en deze verstuurd naar enkele vrienden.
Velen van hen zien de afbeelding wel, maar ze is niet aanklikbaar. Soms zien ze de afbeelding niet, maar kunnen ze wel het lege vak aanklikken. Ik wil natuurlijk iedereen (dus ook de niet-outlookers en de mac gebruikers) kunnen bereiken. Ik ben me er ook van bewust dat veel antivirussoftware zo ingesteld is dat het alle html mails verwijderd.
Heeft hier iemand tips hierrond?

alvast bedankt!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Hou er ook rekening mee dat veel mensen niet gediend zijn met HTML mails.

Daarnaast... Potentiële klanten = mensen die uw firma nog niet kennen? Lijkt nogal sterk op spam, nietwaar?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Plaatjes worden overigens vaak uit beveiligings/privacy-overwegingen geblocked :) Vooral diegene die op een externe website staan.

Verwijderd

Zet in ieder geval alle benodigde info in je mail leesbaar als plain-tekst (dus ook je URL / mail)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:51:
Hallo,

Ik wil potentiële klanten benaderen door hen eenvoudige mails te sturen in html formaat.
Je bedoelt dat je gaat spammen? :)
Ohja, ik kan je ook aanraden in ieder geval ook een text/plain ding mee te sturen, mails die dat niet hebben gaan hier in iedergeval naar de prullenbak :)

[ Voor 25% gewijzigd door blaataaps op 25-08-2004 13:14 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
html-mail :X

als het enigzins anders kan los je het anders op (tekstmail met link naar webpage ofzo)

* the_stickie houdt niet zo van html mail

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

E-mail is geen plek voor HTML. Plaintext is wat je daar gebruikt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Wat een idee is om te doen, is gewoon een website-maak-programmatje te open. (denk aan DreamWeaver, Frontpage, etc) maak hierin een mooie page.

Deze kan je dan ook netjes testen. (previewen)

Het is inderdaad zo dat veel email programma's plaatjes weigeren te open (beveiliging), maar wat nog veel vaker voorkomt is dat mensen HTML mail gewoon niet willen zien.

Verder kan het natuurlijk ook zo zijn dat jou hosting (lees webserver) het niet toelaat om de plaatjes die op jou host staan extren te bekijken.

dat zou je dus even moeten uitzoeken.

succes

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26
*zich bij CyBeR aansluit

Maar je kunt an sich ook een gewone .html pagina maken, en die laden in Outlook. Als je daar je img src bijvoorbeeld naar online plaatjes laat linken doet 'ie het prima. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als je dan zo graag HTML wilt gebruiken, waarom laat je dan niet een URL in een plaintext mailtje staan, waar mensen naartoe kunnen surfen als ze dynamische content willen?
Daarmee stoot je in ieder geval niemand mee het hoofd (ook al riekt dit zoals al eerder gezegd nogal wat naar spam)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even een titeledit om je probleem wat beter uit te leggen. Overigens zou ik ook een voorstander zijn van het gebruik van plaintext in je emails. Kijk anders naar voorbeelden van 'grotere' bedrijven die je ongetwijfeld in je mailbox hebt liggen en maak deze na :)

html mails > HTML mail met afbeeldingen&links probleemloos versturen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties :) , ik zal misschien inderdaad beter plain tekst gebruiken, en desnoods een paar .jpgs meesturen. Wanneer ik deze in outlook invoeg in de tekst als picture, zijn die dan door iedereen (Mac, andere e-mailprogs,...) te zien?? Ik kan ze gewoon ook meesturen als attachements, maar niemand zal de moeite doen om die te openen...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:46:
ik zal misschien inderdaad beter plain tekst gebruiken, en desnoods een paar .jpgs meesturen. Wanneer ik deze in outlook invoeg in de tekst als picture, zijn die dan door iedereen (Mac, andere e-mailprogs,...) te zien??
Niet als je plain tekst gebruikt 8)7 Inline images werken alleen bij HTML :)
Pagina: 1