Beste mensen ik ben niet echt thuis in het php webscripting maar ik moet voor mn werk het volgende probleem oplossen:
We hebben op het intranet een formulier staan wat ingevuld kan worden en dat dient dan doorgemailt te worden naar een aantal email adressen. Als ik 1 email adres invul op de juiste plek gaat alles goed maar als ik meerdere email adressen invul die het formulier moeten ontvangen gaat het fout. Ik scheidt de email adressen af dmv ";". Hier onder het stukje code zoals het werkt naar 1 adres en daaronder de code met meerdere adressen waarbij het dus niet werkt (het wordt dus naar geen enkel ades gestuurd bij de onderste code)
Bij de code hierboven gaat het dus goed! maar de bedoeling is om het naar meer mensen te sturen en dat gaat fout.. zie hieronder
De code hierboven zend dus een email naar niemand! en dit is natuurlijk neit de bedoeling. Wie weet wat er hier mis gaat, het moet dus naar 3 email adressen!
Alvast bedankt
We hebben op het intranet een formulier staan wat ingevuld kan worden en dat dient dan doorgemailt te worden naar een aantal email adressen. Als ik 1 email adres invul op de juiste plek gaat alles goed maar als ik meerdere email adressen invul die het formulier moeten ontvangen gaat het fout. Ik scheidt de email adressen af dmv ";". Hier onder het stukje code zoals het werkt naar 1 adres en daaronder de code met meerdere adressen waarbij het dus niet werkt (het wordt dus naar geen enkel ades gestuurd bij de onderste code)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <?php $tijd= date("d-m-Y"); $meisjesnaam = ($HTTP_GET_VARS["meisjesnaam"]); $naamechtgenoot = ($HTTP_GET_VARS["naamechtgenoot"]); $roepnaam = ($HTTP_GET_VARS["roepnaam"]); $afdeling = ($HTTP_GET_VARS["afdeling"]); $melding = ($HTTP_GET_VARS["melding"]); $datummelding = ($HTTP_GET_VARS["datummelding"]); $datumbeter = ($HTTP_GET_VARS["datumbeter"]); $percentage_beter = ($HTTP_GET_VARS["percentage_beter"]); $percentage_ziek = ($HTTP_GET_VARS["percentage_ziek"]); $code = ($HTTP_GET_VARS["code"]); $meldingmutatie = ($HTTP_GET_VARS["meldingmutatie"]); $opmerkingmutatie = ($HTTP_GET_VARS["opmerkingmutatie"]); $naammelder = ($HTTP_GET_VARS["naammelder"]); $inlogmelder = ($HTTP_GET_VARS["inlogmelder"]); if (($HTTP_GET_VARS["percentage_beter"]) == NULL) $percentage = ($HTTP_GET_VARS["percentage_ziek"]); else $percentage = ($HTTP_GET_VARS["percentage_beter"]); $text .= "Ziek-/betermelding \n"; $text .= "\n"; $text .= "meisjesnaam: $meisjesnaam\n"; $text .= "naamechtgenoot: $naamechtgenoot\n"; $text .= "Roepnaam: $roepnaam\n"; $text .= "afdeling: $afdeling\n"; $text .= "Soort melding: $melding\n"; $text .= "Datum ziekmelding: $datummelding\n"; $text .= "Datum betermelding: $datumbeter\n"; $text .= "Percentage ziek/betermelding: $percentage %\n"; $text .= "code: $code \n"; $text .= "\n"; $text .= "Melding/mutatie: $meldingmutatie \n"; $text .= "Opmerking: $opmerkingmutatie \n"; $text .= "\n"; $text .= "Naam Melder: $naammelder \n"; mail( "helpdesk@blabla.nl", "$melding $roepnaam $naamechtgenoot - $meisjesnaam", "$text", "From: $naammelder@blabla.nl \n" . "cc: $inlogmelder@blabla.nl \n" . "Reply-To: $inlogmelder@blabla.nl \n" . "X-Mailer: PHP/" . phpversion() ); ?> |
Bij de code hierboven gaat het dus goed! maar de bedoeling is om het naar meer mensen te sturen en dat gaat fout.. zie hieronder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <?php $tijd= date("d-m-Y"); $meisjesnaam = ($HTTP_GET_VARS["meisjesnaam"]); $naamechtgenoot = ($HTTP_GET_VARS["naamechtgenoot"]); $roepnaam = ($HTTP_GET_VARS["roepnaam"]); $afdeling = ($HTTP_GET_VARS["afdeling"]); $melding = ($HTTP_GET_VARS["melding"]); $datummelding = ($HTTP_GET_VARS["datummelding"]); $datumbeter = ($HTTP_GET_VARS["datumbeter"]); $percentage_beter = ($HTTP_GET_VARS["percentage_beter"]); $percentage_ziek = ($HTTP_GET_VARS["percentage_ziek"]); $code = ($HTTP_GET_VARS["code"]); $meldingmutatie = ($HTTP_GET_VARS["meldingmutatie"]); $opmerkingmutatie = ($HTTP_GET_VARS["opmerkingmutatie"]); $naammelder = ($HTTP_GET_VARS["naammelder"]); $inlogmelder = ($HTTP_GET_VARS["inlogmelder"]); if (($HTTP_GET_VARS["percentage_beter"]) == NULL) $percentage = ($HTTP_GET_VARS["percentage_ziek"]); else $percentage = ($HTTP_GET_VARS["percentage_beter"]); $text .= "Ziek-/betermelding \n"; $text .= "\n"; $text .= "meisjesnaam: $meisjesnaam\n"; $text .= "naamechtgenoot: $naamechtgenoot\n"; $text .= "Roepnaam: $roepnaam\n"; $text .= "afdeling: $afdeling\n"; $text .= "Soort melding: $melding\n"; $text .= "Datum ziekmelding: $datummelding\n"; $text .= "Datum betermelding: $datumbeter\n"; $text .= "Percentage ziek/betermelding: $percentage %\n"; $text .= "code: $code \n"; $text .= "\n"; $text .= "Melding/mutatie: $meldingmutatie \n"; $text .= "Opmerking: $opmerkingmutatie \n"; $text .= "\n"; $text .= "Naam Melder: $naammelder \n"; mail( "helpdesk@blabla.nl;afd1@blabla.nl;afd2@blabla.nl", "$melding $roepnaam $naamechtgenoot - $meisjesnaam", "$text", "From: $naammelder@blabla.nl \n" . "cc: $inlogmelder@blabla.nl \n" . "Reply-To: $inlogmelder@blabla.nl \n" . "X-Mailer: PHP/" . phpversion() ); ?> |
De code hierboven zend dus een email naar niemand! en dit is natuurlijk neit de bedoeling. Wie weet wat er hier mis gaat, het moet dus naar 3 email adressen!
Alvast bedankt