Toon posts:

Iomega REV 35GB/90GB ATAPI Internal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met de Iomega REV 35GB/90GB ATAPI Internal Drive (zie http://www.iomega-europe....px?productId=REV_35_ATAPI).

Ben van plan deze aan te schaffen ipv onstream 30 GB drive. De onstream is traag en het werkt gewoon niet echt lekker. Wil alleen ff weten of deze oplossing van Iomega een beetje betrouwbaar is en niet na een paar jaar door gebrek aan ondersteuning e.d. verdwenen is en ik blijf zitten met een waardeloos backup systeem.

Verwijderd

ik ben inderdtijd met een Zip-drive als backup begonnen, toen (wegens veel te klein) overgeschakeld naar een Echo 30Gb (USB). Eigenlijk ben ik met geen van beide systemen tevreden geweest. De Iomega soft deed eigenlijk nooit perfect wat ik wou, de kans dat dit aan mij lag is wel vrij groot ;). Ik weet de speciefieke doeleinden van je backop niet, maar voor dat geld heb je al een grote 2de schijf. Ghosten maar en je hebt alles in perfecte staat.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 12:36

FastBunny

Give it the Works !

Ik las ergens in een pc blad dat je alleen via de software van dat ding naar de drive kon schrijven en niet via de verkenner zeg maar.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12 14:34

barrymel

BarryMel

zijn er al mensen met ervaring ?

ik heb gehoord dat je gewoon via windows verkenner er dingen er op kan zetten en dat je via de iomega software kan backuppen en het er nog kan afhalen behalve als je de compressie aanzet

BarryMel

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:42
hou er rekening mee dat het een soort disk en geen tape media is.
Daardoor een stuk kwetsbaarder dan Tape maar ook sneller.
Als een soort semi backup redelijk goed, maar je zit gebonden aan IOmega, terwijl een DAT/DLT of andere type streamer door meedere merken geleverd wordt.
IOmega heeft een sterke tijd achter de rug met de zipdrive, maar met de komst van CD-r en nu DVD-r wordt het steeds moeilijker voor ze.

• barrymel

barrymel

BarryMel

PROnline schreef op 18 oktober 2004 @ 13:06:
hou er rekening mee dat het een soort disk en geen tape media is.
Daardoor een stuk kwetsbaarder dan Tape maar ook sneller.
Als een soort semi backup redelijk goed, maar je zit gebonden aan IOmega, terwijl een DAT/DLT of andere type streamer door meedere merken geleverd wordt.
IOmega heeft een sterke tijd achter de rug met de zipdrive, maar met de komst van CD-r en nu DVD-r wordt het steeds moeilijker voor ze.
ik begrijp dat het een stuk gevoeliger is, maar met mijn tapejes die ik nu heb gooi ik ook niet :)

ja tis alleen iomega...... maar ja, als het werkt werkt het toch ? de schijven zullen de komende jaren gewoon leverbaar blijven, de zip uit 97 geloof ik dat ik die had zijn er ook nog steeds......

en het is veeeeeeeeeeeeeeeeel sneller dan tape :)

BarryMel

• PROnline
Sneller heb je gelijk in. Maar ook een stuk duurder per MB opslag. En de merkgebondenheid maakt/houdt het ook duur. Weet nog de Jaz(2) drive. Schijfjes zijn amper goedkoper geworden in al die jaren.

Tevens omdat het een disk techniek betreft blijf je de risico's van een headcrash houden. Does "the click of death" ring a bell anyone.

[ Voor 37% gewijzigd door PROnline op 19-10-2004 23:49 ]

• barrymel

barrymel

BarryMel

PROnline schreef op 19 oktober 2004 @ 23:46:
Sneller heb je gelijk in. Maar ook een stuk duurder per MB opslag. En de merkgebondenheid maakt/houdt het ook duur. Weet nog de Jaz(2) drive. Schijfjes zijn amper goedkoper geworden in al die jaren.

Tevens omdat het een disk techniek betreft blijf je de risico's van een headcrash houden. Does "the click of death" ring a bell anyone.
een tape drive van dat formaat betaal je al 6 of 7 honderd euro meer voor dan zo'n REV drive, de media zit 5 of 10 euro verschil in

de hardeschijven van tegenwoordig kunnen ook wel meer hebben dan dat ze vroeger konden hebben, een hardeschijf is ook iets heel anders dan een zipdrive

[ Voor 24% gewijzigd door barrymel op 20-10-2004 11:12 ]

BarryMel

• PROnline
Prijsverschil met een DDS-5 streamer (36/72GB) is 370 euro. De tapes zijn echter 2,5x zo goedkoop namelijk rond de 20 euro terwijl de goedkoopste rev-disks zo'n 50 euro kosten.
De verschillen tussen een Zip/REV drive en een harddisk zijn een stuk kleiner dan de verschillen tussen een ZIP/REV drive en een tapeunit.
Zeg niet dat Zip en REV identiek zijn aan een HD, maar waar volgens jou de essentieel grote verschillen liggen tussen een zip en een harddisk zou ik wel graag willen weten.

Blijft de afweging van tape vs disk => langzamer, maar vele malen betrouwbaarder, universeel en goedkoper medium <==> sneller, maar een lagere reliability, merkgebondenheid en duurder medium.

Wat tevens een groot voordeel van de Rev is, is dat deze als schijf benaderbaar is, terwijl voor tape altijd met een backup tool gewerkt zal moeten worden.

Waar ik benieuwd naar ben is de toepassing van Pinoo2000 waarvoor hij een backupmogelijkheid voor zoekt. Gaat het bijvoorbeeld om een (foto) archief wat voornamelijk bewaard moet blijven, of gaat het om bijvoorbeeld film/muziek, wat ook snel/direct toegankelijk moet zijn.
Pagina: 1