Toon posts:

Welke versies office compatible met ME?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Office 2003 dus niet :(

Is office XP compatible? of moet ik een nog oudere nemen? 2000 of 97? Welke is het best met ME? dit is ook een redelijke ouwe bak dus de ' snelste' versie zou makkelijk zijn. aangezien niemand eht hardcore gebruikt alleen af en toe ff een docje maken enzo.

thnx!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Dat kun je toch eenvoudig zien per Office versie bij de system requirements op de Microsoft site...

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

Het snelste is de oudste versie (of Wordpad :P)
http://www.tomax7.com/win...slower%20than%20Win2K.doc
(er is ook nog ergens een oudere test waarbij Office 97 onder Windows 95c getest werd tegen Wordperfect 6.0 onder Dos6.22 - WP/Dos won ;))

http://www.microsoft.com/...lijkingofficeversies.aspx

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 12:35 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Office XP en lager (Office 95 weet ik niet).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

Als niemand het office pakket echt gebruik kun je mischien beter openoffice.org gebruiken, das gratis (want je moet blijkbaar nog een product "kopen") en werkt bijna net zo goed (zeker als je geen enge geavanceerde dingen gaat doen zoals vb macro's etc.
Op openoffice.org kun je de nieuwste versie voor windows downloaden (werkt op alle OS'en) en er is ook een nederlandse versie met nederlandse help en spellingschecker.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

killercow schreef op 25 augustus 2004 @ 13:32:
Als niemand het office pakket echt gebruik kun je mischien beter openoffice.org gebruiken, das gratis (want je moet blijkbaar nog een product "kopen") en werkt bijna net zo goed (zeker als je geen enge geavanceerde dingen gaat doen zoals vb macro's etc.
Op openoffice.org kun je de nieuwste versie voor windows downloaden (werkt op alle OS'en) en er is ook een nederlandse versie met nederlandse help en spellingschecker.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

OO.org zal niet bepaald soepel lopen op een gemiddelde ME machine. Het handigste lijkt mij een 2dehands MS Office 97 op de kop te tikken. Dit moet wel lukken voor niet meer dan een 20 euro. Dan heb je vele malen betere performance dan met OO.org.

Edit: ik heb ff gekeken op marktplaats.nl. Ik zag er zelfs 1 vor 39 cent! Dit was voor de verzendkosten. Als je hem ophaalde was hij gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 13:37 ]

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:35:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

OO.org zal niet bepaald soepel lopen op een gemiddelde ME machine. Het handigste lijkt mij een 2dehands MS Office 97 op de kop te tikken. Dit moet wel lukken voor niet meer dan een 20 euro. Dan heb je vele malen betere performance dan met OO.org.

Edit: ik heb ff gekeken op marktplaats.nl. Ik zag er zelfs 1 vor 39 cent! Dit was voor de verzendkosten. Als je hem ophaalde was hij gratis.
Maar ja of het ook wenselijk is voor de TS om aan iedereen steeds te moeten vragen of ze aub in word 97 format willen opslaan is een andere vraag.

Ik denk dat performance nog helemaal zo slecht niet is, op de gemiddelde 500 mhz machine draait het echt niet super traag, en dan heb je toch bijna alle features die je mag verwachten van een modern office pakket.

openkat.nl al gezien?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:52

FastBunny

Give it the Works !

Office 2000 is het handigste, aangezien het wordformaat is veranderd tussen versie 97 en 2000, en op 98 / ME draaidt dat prima, ook op pc's met maar 300Mhz, het kwam in die tijd ook uit en is er dus voor 'gemaakt'

[ Voor 17% gewijzigd door FastBunny op 25-08-2004 13:50 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-08 12:09

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

op een ME pc (1ghz) hier draait Works met Word2000 perfect (als standaard bijgeleverde software

dr heeft ook eens een keer kort office 2003 opgestaan maar kort daarna is de pc gecrasht, weet trouwens niet of t aan die office versie heeft gelegen ;)

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
XP, zorg dat je je ME goed geupdate hebt.

er worden natuurlijk niet voor niets updates van office verzonnen. de nieuwste is altijd sneller (wel zwaarder met laden en dergelijk) maar het processen van dingen is verfijnder in XP dan in 97 ;)

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Pendaco schreef op 25 augustus 2004 @ 13:55:
op een ME pc (1ghz) hier draait Works met Word2000 perfect (als standaard bijgeleverde software

dr heeft ook eens een keer kort office 2003 opgestaan maar kort daarna is de pc gecrasht, weet trouwens niet of t aan die office versie heeft gelegen ;)
Zal wel niet want het hele bedrijf hier draait zonder problemen op Office 2003. Windows ME is niet echt een super Windows versie, persoonlijk zou ik nog liever op Windows98 draaien.. Ik denk dus dat je crash meer aan WinME ligt..

Verwijderd

Topicstarter
tis een ouwe bak

PII 350 128mb voodoo2(hell yea! gaafste kaart ooit)

maar ik probeer ff 2000 en anders moet 97 er maar weer op :(

ok thnx all!

Verwijderd

Office 2000 moet werken want die is volgens mij nog voor Windows ME uitgebracht. Office XP hoort ook nog te werken, want die werkt volgens mij alleen niet onder WIndows 95 (en misschien ook niet onder 98).

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo onder de indruk van de backwards compatibiliteit(hoe schrijf je dit? :)van MS producten(die andere kant op gaat het vaak ook niet optimaal)

ik probeer wel 2000. dat moet lukken. anders ga ik old schoolen met 97

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 26-08-2004 10:00 ]

Pagina: 1