Ik ben momenteel bezig met een interface in vb waarin een heleboel buttons komen en vanwege layout redenen gebruik ik customized buttons.
Nu wil ik een plaatjeswissel toepassen op de mousedown events e.d. en ik wil daar gewoon een subje voor schrijven die je voor elke button kan aanroepen. iets als dit:
Het downplaatje heet dus bijv. Plaatje1.gif en het normale plaatje heet Plaatje0.gif
Hoe geef ik de naam van het mouseevent aanroepende plaatje (in dit script even imgMouseDownNaam genoemd) door aan de sub?
Nu wil ik een plaatjeswissel toepassen op de mousedown events e.d. en ik wil daar gewoon een subje voor schrijven die je voor elke button kan aanroepen. iets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Sub ButtonDown(ByVal Buttonnaam As String) Dim NieuweNaam As String NieuweNaam = Buttonnaam & "1.gif" 'het ingedrukte knop plaatje imgMouseDownNaam.Picture = NieuweNaam End Sub Sub ButtonUp(ByVal Buttonnaam As String) Dim NieuweNaam As String NieuweNaam = Buttonnaam & "0.gif" 'het gewone plaatje imgMouseDownNaam.Picture = NieuweNaam End Sub |
Het downplaatje heet dus bijv. Plaatje1.gif en het normale plaatje heet Plaatje0.gif
Hoe geef ik de naam van het mouseevent aanroepende plaatje (in dit script even imgMouseDownNaam genoemd) door aan de sub?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 12:09 ]