Toon posts:

Internetten via thuisnetwerkje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al eens eerder een vraag gesteld over mijn netwerk, ik kreeg toen mijn netwerk niet aan de praat, dit is mij na een tijd toch gelukt, alleen nu ligt ie er alweer uit!
Het probleem is: zodra ik een internetverbinding probeer te delen geeft hij fouten met het ip adres. Opzich wel logisch denk ik, aangezien ik er verder geen routertje of iets tussen heb. Ik heb hier maar de conclusie getrokken dat het niet mogelijk is om en-en te kunnen, het netwerk zelf krijg ik wel aan de praat, maar het internet erbij niet. Ik gebruik mijn netwerk om mijn muziekbestanden die ik op mijn "studio-computer" heb staan het internet op te krijgen, nu moet ik dit dus doen via een omweg. Ik moet het eerst op deze computer zetten en dan vanuit hier internetten. Is het ook mogelijk om direct te internetten vanaf die andere computer? Voor de duidelijkheid, ik heb dus een crosskabeltje ertussen zitten, verder niets! Het netwerk hoeft opzich niet meer te werken, zolang ik maar kan internetten op een normale manier!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

ok, laat me raden.

je gebruikt windows XP, en je gebruikt in je netwerk ergens het adres 192.168.0.1
zogauw je op je internet-pc de verbinding gaat delen, stelt deze van zelf ook het ip in op 192.168.0.1
zie daar, het conflict :)

Ik weet niet hoe je je netwerk verder wil indelen, maar zals je er zoiets van maakt werkt het:

Internet PC:
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0

PC 2:
IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1

PC 3:
IP: 192.168.0.3

enz.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Op de manier zoals jij het wilt is het niet mogelijk te internetten op een computer zonder directe internet verbinding, hiervoor is het nodig dat de "server" aanstaat of je kan een router aanschaffen.

Die ipadressen kan je beter vastleggen zodat ze niet dezelfde ip's aannemen waardoor je die foutmelding niet meer krijgt.

Verwijderd

KompjoeFriek schreef op 25 augustus 2004 @ 11:59:
ok, laat me raden.

je gebruikt windows XP, en je gebruikt in je netwerk ergens het adres 192.168.0.1
zogauw je op je internet-pc de verbinding gaat delen, stelt deze van zelf ook het ip in op 192.168.0.1
zie daar, het conflict :)

Ik weet niet hoe je je netwerk verder wil indelen, maar zals je er zoiets van maakt werkt het:

Internet PC:

PC 2:
IP: 192.168.0.2

PC 3:
IP: 192.168.0.3

enz.
maar dan nog kan die alleen internetten op "PC2" wanneer "internet PC" aanstaat.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
lees deze eens na , dan werkt het een stuk beter :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door ascona op 25-08-2004 12:04 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:01:
[...]

maar dan nog kan die alleen internetten op "PC2" wanneer "internet PC" aanstaat.
Tuurlijk, dat is nogal logisch..
Anders moet hij een router aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat mijn internet PC aan moet staan begrijp ik:p Ik zal die ip instellingen eens even uit proberen, bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ohja, nog even een vraagje. werk je met die internet pc met 1 of 2 netwerkkaarten?
Dan ga ik er even vanuit dat je kabel/adsl hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 25-08-2004 12:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:04:
Dat mijn internet PC aan moet staan begrijp ik:p Ik zal die ip instellingen eens even uit proberen, bedankt!
wat ik begreep was dat je ook wilde internetten zonder die internet pc erbij te betrekken.

DNS kan je trouwens leeg laten die krijgt die van de internet pc

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 25 augustus 2004 @ 12:06:
ohja, nog even een vraagje. werk je met die internet pc met 1 of 2 netwerkkaarten?
Dan ga ik er even vanuit dat je kabel/adsl hebt.
Ik gebruik 2 netwerkkaarten in de internetpc, ik heb inderdaad kabel! En jeffo: dan heb ik het denk ik niet goed verwoord, ik bedoel inderdaad met de internet pc aan internetten.

Misschien een hele stomme vraag, maar ik krijg die ip instellingen niet ingesteld, ik dacht dat ik dit via de eigenschappen van de netwerkverbinding kon doen, maar dit lukt niet, herstellen werkt ook niet, hoe moet ik die ip-instellingen invullen?

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
misschien is het makkelijker om ff op allebij sygate home office te installeren,wel opletten op host en client.

Dit programma zet alle instellingen goed voor je,en als ie het goed heeft gezet gooi je sygate er gewoon af.neemt alleen maar intern geheugen in beslag.

Ik zelf heb het probleem ook gehad elke computer wel 50 x ingestelt met ip gateways en dns maar de client pc is nogal koppig :9.

Makkelijker kun je het niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
maurice_thalen schreef op 25 augustus 2004 @ 12:18:
misschien is het makkelijker om ff op allebij sygate home office te installeren,wel opletten op host en client.

Dit programma zet alle instellingen goed voor je,en als ie het goed heeft gezet gooi je sygate er gewoon af.neemt alleen maar intern geheugen in beslag.

Ik zelf heb het probleem ook gehad elke computer wel 50 x ingestelt met ip gateways en dns maar de client pc is nogal koppig :9.

Makkelijker kun je het niet doen.
Inderdaad, ik ren continu van beneden naar boven en weer terug, en constant opnieuw opstarten en het netwerk weer opnieuw instellen, wat een rotwerk! ik ga sygate proberen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:10:
[...]

Ik gebruik 2 netwerkkaarten in de internetpc, ik heb inderdaad kabel! En jeffo: dan heb ik het denk ik niet goed verwoord, ik bedoel inderdaad met de internet pc aan internetten.

Misschien een hele stomme vraag, maar ik krijg die ip instellingen niet ingesteld, ik dacht dat ik dit via de eigenschappen van de netwerkverbinding kon doen, maar dit lukt niet, herstellen werkt ook niet, hoe moet ik die ip-instellingen invullen?
Die ip instellingen die je idd via de instellingen van je lan verbinding, en dan tcp/ip eigenschappen. Zie daar de invoervelden :)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Mocht je het toch nog handmatig willen instellen:

Afbeeldingslocatie: http://kompjoefriek.homeip.net/images/tweakers/ipinstellen_winxp.png

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sygate geprobeerd en ik heb het handmatig instellen geprobeerd, beide wil niet lukken! Er is echt iets mis met het netwerk :'( ! Ik heb de ip's binnen het netwerk veranderd, de internetcomputer heet: 192.168.0.1 en de studio-computer heet 192.168.0.2 en bij de gateway van 2 heb ik de ip van 1 ingesteld. Dit werkt niet! Ik heb zonealarm uitstaan, en ook mijn virusscanner, dat lijkt me dus de fout ook niet. Toen heb ik windows zichzelf laten instellen toen maakte hij van het ip van de studiocomputer 192.168.0.184, toen probeerde ik het internet, dit werkte maar alleen HEEL erg langzaam, google duurde ongeveer een minuut met opstarten! Dit klopt toch niet? Nu ligt het er alweer uit :'(

Verwijderd

Je raadt het nooit: ik heb exact hetzelfde probleem hier.

2 PC's, hangende aan een modem van @Home.
De Internet PC kan gewoon internetten. Zitten 2 netwerkkaarten in, eentje is voor @Home, de ander voor het interne netwerk.
IP netwetwerkkaarten: 192.168.0.1 voor internet PC, .2 voor client PC
Gateway client PC: 192.168.0.1

Mooi dat de client PC weigert. Sygate: noppes. Wingate: noppes.
Het heeft altijd gewerkt, ik kan nog steeds beide pc's pingen, kan alles en nog wat doen op het netwerk, maar internet delen.... no go.

Iemand nog tips?

Verwijderd

Je raadt het nooit: ik heb exact hetzelfde probleem hier.
blablabla...

Iemand nog tips?

Heb je internet delen aangezet bij de network kaarten

Ga naar network connections rechtmuisknop op de ene kaart die verbinding maakt met @home eigenschappen,

dan het advanced tabje, en dan een vinkje bij
allow other network users to connect trhough this computers internet connection,

vergeet niet de windows firewall uit te zetten!

edit: zelf even naar nederlands vertalen heb hier geen nl versie draaien :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:28 ]

Verwijderd

..

Heb ik allemaal gedaan, ook internet delen op de netwerkkaart....
/me sanpt niet

Verwijderd

Stappenplan:

Zet je eerste computer op een vast IP adres dat je NIET wilt gebruiken; is maar tijdelijk.; bijv 192.168.0.5

2e computer vast op 192.168.0.2 of via DHCP j instellen

2e vast op 192.168.0.3 of via DHCP

dan modem aanzetten en verbinden met 1e computer

checken met 'cmd' en 'ipconfig /all' in de shell of je IPadres van je computer netwerkkaart WIJZIGT naar een echt internetnr; bijv. 82.xxx.xx.xxx
ZOLANG hij op 192.168.0.5 blijft staan; wordt de routering door je modem NIET doorgegeven aan je computer zelf. Je zult dan geen internet delen kunnen gebruiken....
Echter zodra je de modem het werkelijke internet IP adress laat spoofen; ofwel doorgeven aan je computer zelf; dan werkt het wel prima.. Er staan overigens veel info op dit forum; bijv. met de 'Speedtouch 510 modems'.

Zodra je een IPadres krijgt / doorgegegeven wordt door je modem; dan kan je 'internet delen' inschakelen op je eerste computer... Je zal zien dat het IPadres van 192.168.0.5 veranderd wordt naar 192.168.0.1....

En dan... Hoera; alle computers hebben verbinding via ICS.

ps. zet ook elke computer standaard met dezelfde 'workgroup' aan. dan kan je ook bestanden en je printer(s) onderling delen.

Tip:
DHCP op clients is aan te bevelen. Altijd juiste verbinding en de settings van je netwerkl worden dan direct goed ingesteld.

USB ADSL modems geven >99% van de gevallen standaard het werkelijke internet IPadres al door naar je computer. ICS werkt dan gewoon 'out of the box'.
Helaas modems met ingebouwde routers (zoals een Speedtouch 510) moet je spoofen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 10:06 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:58:
Toen heb ik windows zichzelf laten instellen toen maakte hij van het ip van de studiocomputer 192.168.0.184, toen probeerde ik het internet, dit werkte maar alleen HEEL erg langzaam, google duurde ongeveer een minuut met opstarten! Dit klopt toch niet? Nu ligt het er alweer uit :'(
Ueh, dan heb jke volgens mij toch een DHCP-apparaat staan. Ander krijg je dat IP Nummer natuurlijk nooit. Heb je echt geen ADSL abbo, met multi-pc-modem of zoiets engs?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Hmm, ligt het nu aan mij, aan mijn gebrek aan koffie, of snap ik helemaal niets van je verhaal.. :/

Verwijderd

Misschien professionele hulp zoeken. :?

No offense; maarre... Is er niemand in de buurt die je kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 26 augustus 2004 @ 10:08:
[...]

Ueh, dan heb jke volgens mij toch een DHCP-apparaat staan. Ander krijg je dat IP Nummer natuurlijk nooit. Heb je echt geen ADSL abbo, met multi-pc-modem of zoiets engs?
Ik heb een gewoon @home abbonement, ik snap ook niets van dat vage ip:S heb het nog niet aan de praat, bestanden delen werkt nu, alleen zeer traag, het lijkt wel alsof hij steeds fouten moet herstellen ofzo, bij het logboek van de computer stonden heel veel foutmeldingen, allemaal te maken met het netwerk. Ik snap er niets meer van:S

Verwijderd

Ik heb een nog veel vreemdere situatie(ook met @sloom):

Internet PC werkt, geen probleem daar.
Netwerkkaart:

Internetdelen op netwerkkaart @sloom staat aan, firewall uit.

Op de client PC doe ik het volgende:

Ik stel IP in op 192.168.0.2, subnet op 255.255.255.0, geen gateway (expres).
Als ik vervolgens XP Home laat uitzoeken voor internetdelen via netwerk, dan heb ik internet contact.
Het lijk dus te werken. Lijkt, want op het moment dat ik een van de 2 PC's uitzet, dan kan de client PC niet meer op internet komen, tenzij ik IP adres weer invoer en windows de instellingen laat uitzoeken.
Rebooten van een van de 2 PC's: geen enkel probleem, client PC kan blijven Internetten.

PC's kunnen elkaar pingen, zien elkaars schijven, dus netwerk werkt goed.

WinGate ziet in client versie de server niet, ook niet als ik deze handmatig invoer.
Sygate zelfde laken en pak.

Wie kan hier een oplossing bedenken?
Is het bijv. mogelijk dat de netwerkkaart in de client PC gewoon kaduuk is, ondanks dat ik weleen netwerk kan opstarten?

/me is in ieder geval de weg kwijt......

Verwijderd

Iemand nog een slim idee?

Verwijderd

uhm als je client pc rechtstreeks aan de internet pc hangt en de internet pc staat uit lijkt het me logisch dat je neit kan internetten,
de enige oplossing hiervoor is een router te kopen
Pagina: 1