offtopic:
Ik geloof dat ik gek wordt...
Ik geloof dat ik gek wordt...
Ik heb een PHP script (aangeroepen via chron-job) dat in volgorde 15 databases bijwerkt met info uit XML files. Dit werkte tot gisteren perfect.
(Het is overigens een fors script, in totaal 4000+ regels.)
Gisteren bleek de database onjuiste data te bevatten. Na het doorspitten van de logfile en het nogmaals uitvoeren van het script en wederom de logfile te bekijken bleek dat het script zichzelf herhaalt. Zonder dat er in het script een herhaal opdracht (for/next - while whatever) zit, of dat het zichzelf opnieuw aanroept.
Na 5 uurtjes proberen/testen/iets veranderen/proberen/testen etc werd ik een beetje moedeloos.
Het blijkt dat het script soms al opnieuw start voor het helemaal doorgelopen is, bv midden in een database update stopt ie en begint van voor af aan.
Het enige dat is veranderd is de grootte van de XML files (meer records).
Ik kan maar 3 dingen bedenken die dit veroorzaken:
1: er is door de beheerder van de server een instelling gewijzigd die verband houd met PHP (onwaarschijnlijk)
2: fout in de code (maar dan had het eerst ook niet gewerkt, dus onwaarschijnlijk)
3: ik loop tegen een of andere limiet aan (bv gebruikt/beschikbaar geheugen) waardoor PHP de uitvoering onderbreekt en het script opnieuw start
Nogmaals: script is niet gewijzigd in de afgelopen 3 weken.
Iemand die een oorzaak kan verzinnen want ik zie het niet meer. Dan kan ik dat weer ff testen.
[ Voor 4% gewijzigd door superbikkel op 25-08-2004 11:26 ]