dvd met hdrecorder en tuner

Pagina: 1
Acties:

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Hallo

Ik ben op zoek naar een dvdspeler, waar ik zonder dat ik de televisie aan moet zetten cd's mee kan afspelen, ik weet dat die er wel zijn maar ik wil er ook een hardeschijf in hebben, zodat ik van mijn digitale schotel kan opnemen. En als het even kan moet er ook een versterker in zitten, zodat ik mijn pace puma ontvanger met spdif en mijn televisie erop kan aansluiten. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als hij ook divx ondersteunt, maar dat is niet het voornaamste omdat ik ook nog een tv-out heb.

Ik heb eentje gezien die aan mijn eisen voldoet, dat was een jvc maar die was 1800 euro, en dat vind ik net weer iets teveel van het goeie. Misschien dat jullie iets weten, het mogen ook wel 2 apparaten zijn(versterker en dvd met hd), maar dan moet hij wel spdif ondersteunen

Wat raden de tweakers mij aan?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm, ik ken dit soort apparaten _met_ versterker niet, maar zonder versterker is er een heel uitgebreide keuze, bijvoorbeeld: LG 4820 (80GB), Philips 720 (80GB), Pioneer 520/720 (80GB/160GB), Sharp 300S (80GB), Pioneer 5100 (80GB), Panasonic E85 (80GB) of E95 (160GB), JVC DR-M20 (80GB) of M30 (160GB)... Moet ik nog ff doorgaan? :P

Al die dingen moet je dus combineren met een receiver :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• maurits187
Grrrrrene schreef op 25 augustus 2004 @ 11:22:
Euhm, ik ken dit soort apparaten _met_ versterker niet, maar zonder versterker is er een heel uitgebreide keuze, bijvoorbeeld: LG 4820 (80GB), Philips 720 (80GB), Pioneer 520/720 (80GB/160GB), Sharp 300S (80GB), Pioneer 5100 (80GB), Panasonic E85 (80GB) of E95 (160GB), JVC DR-M20 (80GB) of M30 (160GB)... Moet ik nog ff doorgaan? :P

Al die dingen moet je dus combineren met een receiver :)
maar kunnen de spelers ook cds afspelen zonder dat je de televisie aan moet zetten, want het moet eigenlijk ook dienen als vervanging van mijn stereo toren.
want ik ben eigenlijk nog wel een cd speler nodig, radio luister ik tegenwoordig via de sateliet, en cassette bandjes draai ik niet meer.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Ik heb de Pioneer 520 en hiermee kan je cd's afspelen door gewoon, net als met de ouderwetse cd-speler, op het Play knopje op het apparaat of de afstandsbediening te drukken.
Het is een super apparaat, waarmee je ook dvd’s kunt kopieeren en wat je als vhs videorecorder kunt gebruiken, hij is ook regiovrij te krijgen. Ik heb na de aanschaf van dit apparaat m’n dvd speler, videorecorder (en banden) en cd speler weg kunnen doen. Is heerlijk opgeruimd in de kamer.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Elke DVDs-speler (zelfs die wegwerpdingen van de Blokker) kunnen CD's afspelen zonder dat je TV aanstaat. Je sluit de audiokabels aan op je versterker, dan komt het het geluid uit je normale luidsprekerboxen.

This footer is intentionally left blank

• maurits187
miles schreef op 25 augustus 2004 @ 11:42:
Ik heb de Pioneer 520 en hiermee kan je cd's afspelen door gewoon, net als met de ouderwetse cd-speler, op het Play knopje op het apparaat of de afstandsbediening te drukken.
Het is een super apparaat, waarmee je ook dvd’s kunt kopieeren en wat je als vhs videorecorder kunt gebruiken, hij is ook regiovrij te krijgen. Ik heb na de aanschaf van dit apparaat m’n dvd speler, videorecorder (en banden) en cd speler weg kunnen doen. Is heerlijk opgeruimd in de kamer.
mmmm die pioneer 520 ziet er wel stoer uit, ook een aantrekkelijke prijs, alleen weet iemand ook hoe hij in combinatie met een sat reciever werkt(pace puma). Omdat ik het volgende gelezen heb op kieskeurig:

"1 manco voor schotelbezitters: dit apparaat schijn niet te beschikken over een
zgnde modulator. De scart uitgang van de sattuner gaat dus in de recorder, maar
de recorder geeft geen laag frequent signaal door. Ik heb de vcr er weer tussen
moeten zetten om dit te regelen. (06-07-2004)"

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Waarom koop je geen satelliet ontvanger met ingebouwde harddisk. Dan kun je het gewoon digitaal opnemen en hoef je geen 2 apparaten te programmeren voor 1 opname. Als je vervolgens DVD's wilt branden zet je de video-bestanden over naar je PC waar je een DVD brander in zet (of al hebt).

Bijv. een Dreambox 7000 (netwerk) of een Topfield 5000 (USB)

• maurits187
Bigfoot schreef op 25 augustus 2004 @ 12:05:
Waarom koop je geen satelliet ontvanger met ingebouwde harddisk. Dan kun je het gewoon digitaal opnemen en hoef je geen 2 apparaten te programmeren voor 1 opname. Als je vervolgens DVD's wilt branden zet je de video-bestanden over naar je PC waar je een DVD brander in zet (of al hebt).

Bijv. een Dreambox 7000 (netwerk) of een Topfield 5000 (USB)
omdat ik dom ben geweest, ik dacht dat die dingen hardstikke duur waren, dus heb ik maar een pace puma besteld, op de dag dat ik hem thuis had, zag ik op internet een topfield 4000 staan voor de zelfde prijs, balen dus.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
maurits187 schreef op 25 augustus 2004 @ 12:11:
[...]

omdat ik dom ben geweest, ik dacht dat die dingen hardstikke duur waren, dus heb ik maar een pace puma besteld, op de dag dat ik hem thuis had, zag ik op internet een topfield 4000 staan voor de zelfde prijs, balen dus.
Als ik jou was zou ik die Pace Puma gewoon verkopen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat lijkt mij ook de makkelijkste manier. Waarom zou je nu een euro of 700-800 uitgeven aan een DVD recorder als je gewoon een nieuwe satreceiver kunt kopen met HD erin. De kwaliteit is dan sowieso al beter, omdat je geen omzetting van digitaal naar analoog naar digitaal hebt, tenminste, dat lijkt mij logisch :) 't Is in ieder geval niet alsof HD/DVD recorders goedkoop zijn ofzo :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1