Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Kijk hier eens: NOVELL: Outlook Integration Questions (GroupWise Cool Solutions)
[ Voor 7% gewijzigd door Piels op 25-08-2004 11:09 ]
Er zijn zat andere clients, en zolang groupwise gewoon pop of imap ondersteunt moeten ze het bijna allemaal wel kunnen.
openkat.nl al gezien?
lomp? hoezo?killercow schreef op 25 augustus 2004 @ 11:09:
Geen idee, maar vind je zelf ook niet dat je een tikkeltje lomp bent als je tegenwoordig (in deze tijd van virusses,spyware,spam en andere wazige veelal op outlook gerichte troep) nog met outlook expres wilt werken?
Er zijn zat andere clients, en zolang groupwise gewoon pop of imap ondersteunt moeten ze het bijna allemaal wel kunnen.
Gewoon een beetje voorzichtig met je mailadres omgaan en een goed spamfilter (planet en mailwasher) er tussen, weinig problemen hoor.
Spam e.d. hou je echt niet tegen met andere mailclients dan OE, hooguit exploits dmv meegestuurde "screensavers" e.d. maar dat is een kwestie van bewust klikken.
Bovendien was niet de vraag of jij het handig vond, maar of het mogelijk was
Die is voor Outlook, ik wil Outlook Express blijven gebruiken.AdrianP schreef op 25 augustus 2004 @ 11:09:
Ja, het kan doormiddel van een Plug-in
Kijk hier eens: NOVELL: Outlook Integration Questions (GroupWise Cool Solutions)
Welke moet ik dan aan denken? Ik heb op de site van Novell clients gevonden van 55MB+Sierra-NL schreef op 25 augustus 2004 @ 11:13:
Of je gebruikt gewoon de standaard Groupwise Client.. Works for me!
Lijkt me een beetje groot om thuis af en toe mailtjes te checken van mn schoolaccount...
[ Voor 66% gewijzigd door GeeBee op 25-08-2004 12:01 ]
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
En hoe zit het dan met de super goede spam filter van Mozilla Thunderbird?Spam e.d. hou je echt niet tegen met andere mailclients dan OE, hooguit exploits dmv meegestuurde "screensavers" e.d. maar dat is een kwestie van bewust klikken.
Daarnaast lijkt het mij sterk dat jij je School Email account via de spam filter van Planet weet te routen.
Ook lijkt het mij sterk dat je een school Email Account geheim / netjes weet te houden.
Gok dat de rest van jouw medestudenten binnen 2.5 sec jouw email adres kunnen raden? en dat de meeste mensen waarmee je samen gewerkt hebt jouw email adres gewoon in hun ook al zo goed beveiligde outlook expres adres boek hebben.
Gelukkig zijn er nog mensen die niet op een screensaver klikken, maar helaas zijn er dan ook legio virussen die dat helemaal niet nodig hebben in outlook!
(ps, je kunt wel negeren dat ik/wij outlook expres lomp vindt maar dat soort gedrag is voor het grootste gedeelte juist de oorzaak van al die spam en virussen waar iedereen zo'n pest hekel aan heeft.)
openkat.nl al gezien?
Als je school de gegevens vrijgeeft die je nodig hebt:
- e-mailadres (meestal studentnummer)
- pop3 server
- smpt (alleen voor het verzenden, wil vaak niet worden vrijgegeven door de scholen)
- en je eigen accountnaam + wachtwoord
Het is ook handig om een kopie achter te laten op de server zodat je de e-mailberichten ook nog op school kunt bekijken...
EDIT:
Even voor de duidelijkheid:
Je hebt geen aparte plugin nodig om je e-mail te lezen, je kan gewoon een nieuwe e-mailaccount aanmaken in Outlook Express. Maar daarvoor moet je wel gegevens hebben die ik hierboven heb opgesomd, anders kom je er niet... die gegevens zou je eens heel lief aan Automatisering kunnen vragen. Blijft natuurlijk de vraag of het überhaupt kan, of het is toegestaan enz. Ik zou het gewoon even navragen.
Toevallig Hogeschool Rotterdam?
Hmmm.... docent wiskunde vwo enz, das niet HRO
[ Voor 34% gewijzigd door Motrax op 25-08-2004 12:29 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Groupwise client op je eigen pc gaat echt niet werken, aangezien de school waarschijnlijk iets van een firewall heeft
ik zou echt gebruik maken van imap, dat werkt veel handiger. wat je thuis weggooit is dan ook op school weg en vice versa. Je kan dan ook sent items delen, en outlook een verzonden mailtje laten kopieëeren naar de imap server
[ Voor 26% gewijzigd door MBV op 25-08-2004 12:33 ]
smtp is niet nodig, dat kan meestal gewoon via smtp.planet.nl
en PS: nee niet Hogeschool Rotterdam
vwo staat er omdat ik dat heb gedaan, daar geef ik geen les dus HRO zou nog steeds kunnen
@killercow
Het probleem is niet ontvangen van spam maar dat het mogelijk is om het te verzenden. Ook een spamfiler van Thunderbird is eigenlijk een externe beveiliging, ook al zit het ingebakken in je mailclient.
En al zou ik een andere mailclient gebruiken, is het in Thunderbird mogelijk? Dan schakel ik vandaag nog over hoor... prima.
Maar als ik MBV moet geloven gaat dat dus niet lukken. Dat zou erg onhandig zijn en een achteruitgang, want niets is zo handig als 's morgens thuis even je pc aanzetten om te kijken of er nog roosterwijzigingen zijn voor me.
Als dat via een ander programma moet dan OE betekent dat waarschijnlijk weer extra handelingen.. lastig...
Alles in één heeft mijn voorkeur.
[ Voor 31% gewijzigd door GeeBee op 25-08-2004 12:41 ]
openkat.nl al gezien?
ueh, op de Novell Server heb je aan de groupwise-map meen ik een client map met een setup.exe erin.. Maar als je van thuis uit je school email wil checke dan snap ik dat dat een probleem kan zijn.GeeBee schreef op 25 augustus 2004 @ 11:36:
[...]
Welke moet ik dan aan denken? Ik heb op de site van Novell clients gevonden van 55MB+
Lijkt me een beetje groot om thuis af en toe mailtjes te checken van mn schoolaccount...
Niet de volledige client, omdat die alleen lokaal op het netwerk draait. Zo werkt het iig bij de THR.
Ik begreep uit je post dat het alleen via een webmail-achtig iets zou moeten. Maar nu begrijp ik dat het net zo zou moeten kunnen als bij bv Hotmail?MBV schreef op 25 augustus 2004 @ 14:06:
volgens mij snapt de TS niet precies wat ik bedoel: je kan prima je mail checken thuis vandaan.
Niet de volledige client, omdat die alleen lokaal op het netwerk draait. Zo werkt het iig bij de THR.
Voor instellingen etc moet je bij je systeembeheerder zijn, die kan je dat allemaal precies uitleggen (hoop ik). Gebruik iig IMAP als dat mogelijk is, werkt beter dan POP
De vraag ligt inmiddels bij de ICT-honcho's