Toon posts:

Asus A7n8x-e deluxe Boot heel traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een asus a7n8x-e aangeschaft voor men internet pc'tje.
Nu had ik hem gisteren ingebouwd. Maar de pc wil niet vooruit.

Eerst komt het groene scherm van asus voorbij. Hier moet je TAB drukken om de bios te openen. Dit duurt al vreselijk lang (40 seconden ofzo). Als je iets in het keyboard intypt dan kan de computer niet volgen :s en dan duurt het nog is erg lang om de IDE apparaten te herkennen. Ik heb al wat fora afgelopen maar ik vind geen oplossing.

Hopelijk kunnen jullie mij enkele tips geven? Zodat ik deze avond nog wa kan gaan uitproberen alvorens hem gaan in te ruilen...

Systeem:
AMD Athlon xp 1800+
Asus a7n8x-e deluxe
maxtor 80 Gb hd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 10:58 ]

Verwijderd

Heb je de nieuwe nForce drivers al geinstalleerd? Bij mij starte mijn PC hierna 2x zo snel op.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je je geheugen al getest? (www.memtest86.com)

Al een keer de bios geflashed? IDE kabels vervangen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niets te maken met de nForce drivers. want hij boot heel traag in de bios zelf :s Ik heb windows dan ook nog niet geinstalleerd.

Ja ik heb de ide kabel al reeds vervangen.
Btw het geheugen is van apacer.
Ik zal dat vanavond eens testen of hij fouten geeft.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik heb het ooit eens gehad toen ik een 80gb hdd op de verkeerde slave setting had gezet.

Loop dit dus even na. Cable select ipv master was bij mij de oplossing.

Verwijderd

zet in de bios even dat "groene asus scherm" uit, dan kan je namelijk gewoon de post zien en uitvinden waar hij zo lang over doet!

Verwijderd

Eventjes op DELETE drukken, en dan kom je in de BIOS. Daar kun je het logo in uitzetten (view post info aanzetten), en quick boot ook. Dan slaat hij de memory test over.

Het lang detecteren van je HDD's kan een bekabelings/jumpering fout zijn, waardoor de HD's ook terug kunnen schakelen in PIO mode ==> hele systeem traag.

Ruilen lijkt me een béétje vreemd hiervoor. D'r is waarschijnlijk niks mis met die plank.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal al jullie tips uitproberen ;-)
tnx 4 the info.
Kzal laten weten wat er juist aan was...

Ik dacht wel dat hij ook traag boote toen de harde schijf er niet aan hing.
Pagina: 1