Toon posts:

[werkwijze] generieke weboplossing voor organogram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een aantal diensten een organogram maken voor op het web. Het liefst zou ik een generieke oplossing willen hebben in de vorm van een nested list ofzo.

Probleem is dan dat ik met een hele berg css over de brug moet komen om dat netjes weer te geven, voordeel is dat zo'n lijst ook voor non css browsers nog goed leesbaar is

Andere methode zou een plaatje zijn met een imagemap, of met een transparante lijst (dat maakt het semantisch weer iets sterker)

Zijn er mensen die hier ook mee hebben gewerkt? wat zijn jullie ervaringen?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
En in Visio iets prutsen? Lijkt me een prima oplossing :)

Lees: imagemap dus

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Een een tree is geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
tree is wel een optie, is net zo iets als een nested list he :D, alleen is imho niet zo duidelijk als een visioachtige layout. Alleen een plaatje is semantisch niet echt super

• André

André

Analytics dude

SPAM :P

Anders kom je idd bij een imagemap uit. Hoe groot wordt het organogram dan, en hoeveel levels diep?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Mja is het doel het zo semantisch mogelijk opmaken van iets? imo Is het -voor zover ik dat in kan schatten- veel praktischer een duidelijk overzicht te geven (organogram, d'oh). En dat hoeft toch niet per se semantisch te zijn... als het maar inzicht geeft.

PS wie is Andrà :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André

André

Analytics dude

Oeps, dat is de unicode-opsla-methode van de letter é, dan moet natuurlijk wel even aangegeven worden dat de pagina als charset utf-8 heeft: fixed.

Verwijderd

Waarom niet met VML bijvoorbeeld, ik heb al eens organogrammen gegenereerd met VML. Het is ook nog eens portable naar bijv. Visio.

En als we toch aan het spammen zijn, http://www.mschopman.demon.nl/treeview/treeview.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 11:21 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Damn, ik ken een dergelijk organogram-type in CSS, maar ik kan het nergens meer vinden... Dat was echt absurd knap gedaan. :o

edit:
Johnny is de man!

[ Voor 23% gewijzigd door creative8500 op 25-08-2004 12:27 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Damn... wat een moeite voor een organogrammetje.

Wat dit betreft ben ik het 100% eens met willem169... wat boeit semantiek hier in hemelsnaam?

Je kunt ook overdrijven...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

creative8500 schreef op 25 augustus 2004 @ 11:24:
Damn, ik ken een dergelijk organogram-type in CSS, maar ik kan het nergens meer vinden... Dat was echt absurd knap gedaan. :o
http://www.surfare.net/~toolman/temp/diagram.html deze?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Mja, typisch een voorbeeld van het wiel uitvinden. Voor oa diagrams zijn nou net vector markup languages beschikbaar.

Als ik zie hoe moeilijk hij aan het doen is om een pijlpunt te maken... tjongejonge.. imo is die link echt bad practice. Ik heb een kruiwagen nodig en kom met een bulldozer aanzetten :D

Maar niet voor niets is de page title ook "Things to Do With CSS When You're Bored at Work"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zich wel een toffe methode, hoewel ie in sommige dingen wel erg ver doorgeschoten is imho (die pijltjes dus idd), maar voor de rest zitten er prima denkstappen in en het maakt het uitermate geschikt voor dynamische diagrammen.

Ik ben bezig met een site waar toegankelijkheid hoog in het vaandel staat, wat dat betreft heeft een dergelijke methode ook een pre boven een plaatje imho

Eens even de voor en nadelen naast elkaar leggen en overleggen :D

Verwijderd

Topicstarter
haidiho, ben ik weer met resultaat
http://www.rikkertkoppes.com/tests/orgtest.htm

de reden dat we het toch zo hebben gedaan
- moest makkelijk in typo3 te implementeren zijn
- moest makkelijk te updaten zijn
- HTML beginners moeten er mbv een voorbeeld en handleiding ook 1 kunnen bouwen
- accessibility moest zo goed mogelijk zijn

Dus een visioplaatje en dit was uiteindelijk het enige wat overbleef. We hebben gekozen voor deze omdat dan de info ook in HTML staat en het uiterlijk beter is vast te leggen voor alle gebruikers

Verwijderd

Ziet er goed uit. Misschien dat je (als toegankelijkheid belangrijk is) nog iets met de tabindex zou kunnen doen op de anchors. De tabvolgorde is nu niet goed te voorspellen.
Pagina: 1