[XP] Laptop langzaam indien niet op bedrijfsnetwerk (domein)

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb hier een laptop die als hij ingelogd is op ons bedrijfsnetwerk (domein) prima draait. Echter als de gebruiker de laptop meeneemt naar huis (waar een wifi draadloos internet is aangelegd) dan is de laptop traag en instabiel.

Mijn vermoeden is dat de laptop op zoek gaat naar bestanden op het netwerk, die uiteraard niet gevonden kunnen worden. Iemand tips om dit "lokaal" werken wat sneller te krijgen? Het gaat m.n. om programma's als Word.

Laptop: Asus M6000
Op het werk wordt de interne 100 mbit UTP aansluiting gebruikt, in de thuissituatie wordt de interne Wifi netwerkkaart gebruikt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Profiel van zwervend naar lokaal zetten

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56
Heb je de "offline folder synchronisatie" van WinXP aanstaan ?
Dan komen zijn bestanden beschikbaar voor wanneer hij niet op het netwerk aanwezig is.

Misschien gaat de laptop wel op zoek naar verschillende servers m.b.t. diverse programma's...

Misschien kun je je profiel van zwervend naar lokaal omzetten. Dat wil waarschijnlijk ook wel helpen :)

Edit:

OK.. spuit elf is ook weer om de bocht komen zetten. Ik moet toch echt eens wat sneller leren typen...

/edit

[ Voor 39% gewijzigd door nextware op 25-08-2004 10:52 . Reden: edit toegevoegd ]

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
We maken geen gebruik van een zwervend profiel dus dat kan het niet zijn..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Disable eens de 'normale' netwerkkaart van je bedrijfsnetwerk in die laptop? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarschijnlijk loopt word te zoeken naar de drivemappings die je opgeeft bij opties>extra>bestandslokaties,

ik weet niet of je dit via GPO's hebt geregeld, maar dan zou je dit dus kunnen aanpassen

A wise man's life is based around fuck you

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Je zou een lokale gebruiker aan kunnen maken en die gebruiken voor thuiswerken maar dat zou net zo goed op het cached profiel van het domain moeten kunnen.

Misschien dat de beheerder van het domein met policies is gaan hobbyen en een aantal paden direct naar een van de servers heeft lopen, dan kan je computer best lang gaan zoeken als je niet met het netwerk verbonden bent.

Je zou je profiel van het domein kunnen verwijderen en opnieuw aan kunnen laten maken. Misschien dat je dan van wat 'zooi' af bent dat de boel kabn vertragen...

(hoe groot is je profiel trouwens??)

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Gisteren nog ff geprobeerd door de betreffende laptop volledig van het netwerk (dus ook (draadloos) internet) en dan is de boel gewoon wel snel. Blijkbaar is het feit dat er wel een draadloos internet beschikbaar is bij de eignaar thuis voldoende om ervoor te zorgen dat de boel traag wordt. Ik vermoed dat de laptop via internet alsnog probeert zich bij het domein aan te melden ofzo :?

Verwijderd

CAP-Team schreef op 03 september 2004 @ 07:15:
Gisteren nog ff geprobeerd door de betreffende laptop volledig van het netwerk (dus ook (draadloos) internet) en dan is de boel gewoon wel snel. Blijkbaar is het feit dat er wel een draadloos internet beschikbaar is bij de eignaar thuis voldoende om ervoor te zorgen dat de boel traag wordt. Ik vermoed dat de laptop via internet alsnog probeert zich bij het domein aan te melden ofzo :?
Lijkt me moeilijk, denk niet dat die laptop een extern ip weet van de werkplek?

Of misschien is dat net de reden, ik weet het ook niet.

Verwijderd

Misschien staan er unc's in de zoekpaden...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
CAP-Team schreef op 03 september 2004 @ 07:15:
Ik vermoed dat de laptop via internet alsnog probeert zich bij het domein aan te melden ofzo :?
Dit is denk ik zo gek nog niet bedacht, omdat het best eens zo zou kunnen zijn dat in de DNS wordt gezocht naar het bestaande domein. Mijn ervaring hier thuis daarbij is dat het soms wel 3 minuten duurt voordat je dan aan kunt melden.

Instabiliteit heb ik geen last van, dus dat vind ik dan wel weer vreemd.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
De betreffende gebruiker heeft thuis een draadloos netwerk in de range 192.168.1.x en dat is wel dezelfde range als die hier binnen het bedrijf gebruikt wordt, dus misschien dat de laptop daarom denkt gewoon op het netwerk aangemeld te zijn..

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

en hoe zit het met template files voor office? komen die vanaf een netwerk lokatie?

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
BK1 schreef op 03 september 2004 @ 15:13:
en hoe zit het met template files voor office? komen die vanaf een netwerk lokatie?
We hebben idd groeps templates op het netwerk staan ja, normal.dot staat wel lokaal op de laptop. Kan me wat bij voorstellen dat ie die groepssjablonen kwijt is als je lokaal werkt..

Pagina: 1