[KVM switch] Wazig beeld 2D - 3D wel goed ??

Pagina: 1
Acties:

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:04

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Ik werk nu met een ATEN KVM switch.

Afbeeldingslocatie: http://www.aten.com/data/items/CS_1734A.jpg

Top ding hoor, maar 2-d is verschrikkelijk met een 9800PRO AIW tenzij ik standaard windows drivers gebruik. Beeld is wazig en met ernstig schaduw effect. In 3d lijkt alles in orde.... Bekend probleem bij iemand???

Hij is niet overgeklocked. Heb al diverse andere ATI drivers getest.Andere machines op de switch hebben geen last.

thnx

[zal aanvullingen in de 1e post zetten, lijkt me handiger. Thnx voor het aanpassen van de topic titel trouwens ;)]

Catalyst 4.7 en 4.8 al geprobeerd. Wil misschien nog es wat verder terug gaan proberen. Omega nog niet getest.

Resolutie met de native driver van XP is hetzelfde, op dezelfde refresh en beeld is dan wel goed.

Kabels zijn de kabels die erbij horen. Goed afgeschermd, 1 mtr en 1 1/2 mtr.

Andere systemen met zelfde resolutie en refresh hebben het niet.

[ Voor 37% gewijzigd door makkie ;) op 25-08-2004 11:02 . Reden: Aanvulling. ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
dus Catalyst 4.7/4.8 ook geprobeerd?? Probeer anders de Omega drivers, misschien dat dat wel werkt! suc6

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 10:45 ]

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ding kan nooit onderscheid maken tussen 2d en 3d, dus wellicht verschilt de resolutie (of verticale verversingssnelheid) van je OS met die van je spel?

En dat is sowieso handige info om erbij te zetten. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 25-08-2004 10:34 ]

{signature}

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draai je misschien met de standaard windows driver op een lagere reso? Kan me voorstellen dat bij bepaalde hoge resoluties het ding niet meer scherp is en hierdoor 2-d er slecht uit komt te zien.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk dat het te maken heeft met de refreshrate. Bij 85Hz merk je storingen in de kabel veel erger dan bij 60Hz. Dat verklaart ws. ook waarom je het met de standaard windows drivers (60Hz) niet ziet en met de Ati drivers wel (pakt automatisch hoogste refreshrate, ws. 85Hz oid)...

Ik denk dus niet dat het iets met drivers te maken heeft. Ws. moet je het zoeken in de kabels of de switch zelf.

Verwijderd

Het heeft te maken met de bandbreedte (de combinatie tussen resolutie en refreshrates).

Oplossingen:
- Betere/kortere bekabeling gebruiken
- Lagere resolutie gebruiken
- Lagere refreshrates gebruiken
Pagina: 1