Toon posts:

Hoerige MS force feedback wiel in Colin McRae 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Wanneer ik in Colin McRae 2.0 me MS sidewinder Force feedback wheel selecteer wordt het spel helemaal gek.
Selecties in het menu maken gaat niet, want rem en gas pendalen reageren, waardoor de selector over het beeld vliegt.

Ik heb de "joystick" in windows gecalibreert , maar dat maakt niks uit.

Weet iemand een oplossing hierop ?

Bedankt,

Frank

Verwijderd

had ik ook :(

moet je snel zijn met selecteren :) en iets met die assen uitzetten in het menu dan is het weg (weet niet zo meer welke uit mijn hoofd)

dus aparte gas en rem in je wheel menutje
en dan is het dat flip axes ??? ff anders zetten in cmr2

Verwijderd

Topicstarter
ehhh

heb ik gedaan, dus rem = axis 5, gas=axis 1
en flip axis Yes

maar dan blijft het spel die rare kuren vertonen

:( zulke dingen irriteren me zo mateloos, dat het spel daarna al meteen verneukt is.
of ben ik weer zo'n domme lul om een MS stuurtje te hebben ? (retorische vraag :) )

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

raar, ik heb dit ook met normaal thrustmaster stuurtje. dacht nog wel dat mijn pedalen kapot waren.

wat helemaal klote is als je dan gaat rijen staat ie vol de rem, dus bij start vlieg ik achteruit.

bug in cm2?

Sys Specs

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27

Arfman

Drome!

Ik heb een Logitech Formula Force stuurtje en perfect werken in CMR 2 !

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:05

duderuud

Sliden is koel

Probeer eens de optie 'update on':? aan te zetten, schijnt nog wel eens te helpen...

Motor-Forum.nl

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat duderuud aangeeft wil nog wel eens werken.

Wat bij mij geholpen heeft is het nieuw installeren van de MS Sidewinder Control software (ik heb zelf versie 4)

Zelf heb ik de USB versie en geen problemen (meer)

Verwijderd

Had dit gezeik ook in de demo. Opgelost door in het Thrustmaster menu gas en rem op 1 as te zetten.

• LAN
  • Niet online

LAN

Stekker van de voeding voor het stuur eruit en er weer in stoppen, het ffb stuur van ms wil nog wel eens wat instellingen vasthouden. Bijv als je de rem niet in getrapt hebt dat dat ding denkt dat ie wel iets ingedrukt is.

Verwijderd

Topicstarter
helaas werkt het allemaal niet.
heb hem bij een vriend geinstalleerd en een trustmaster T2 stuurtje gebruikt.
Dat werkt perfect, dus het ligt dus weer duidelijk aan dat overgeprijste onding.

allemaal bedankt

Heeft hier iemand dat rslabs stuurtje, is dat te vergelijken met een T2 of met zo'n MS stuurtje (T2 draait snel terug, ms moet je hem over z'n tandwieltjes trekken) ?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

Gallus

Cheesy

Het spel draait dan wel niet echt vloeiend bij mij maar m'n MS FF stuurtje doet het goed.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik heb ook zo'n MS FF wheel, maar die doet het echt perfect. Dus misschien moet je eens de overige opties proberen. Het ligt aan jou!

• TheBrain
  • Niet online
FrankD ff een update:

Ik heb in de Sidewinder controller software de assen NIET seperate (dus tegen het advies van Codemasters in). Tevens heb ik de Quick Force update uit staan. Als ik de assen seperate deed ging 'ie helemaal flippen zoals bij jou het geval was.

Met deze instellingen gaat het prima. Volgens mij gaat remmen en gasgeven tegelijk ook goed.

Suc6

Verwijderd

ik had het ook

maar ik hep iets veranderd in collin mcrea menu (niet waar je die assen instelt, weet dan niet meer precies wat) maar inene was het weg

wel snel drukken dus :)

btw rem is as 5 bij jouw ? vaag
bij mij as 2 gas en as 1 rem ...?

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat weet ik.
Maar ik was toch al niet te spreken over het stuurtje, dus het wordt weer eens tijd om naar iets beter te gaan kijken.

Verwijderd

Draait prima bij mij, ff op ms ff perfect, beste tot nu toe. Verander de optie in de sidewinder controller software waar je kunt kiezen tussen losse of gecombineerde gas/rem assen eens, dat verhielp het bij mij.

• Merlin T
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-01 10:34
Dit ligt niet aan het spel maar aan de windows versie die je gebruikt. Ik heb het MS force feedback wheel met gameport aansluiting. In windows 9x/Millenium werkt hij perfect, maar in Windows XP is de rem constant ingedrukt.

[ Voor 8% gewijzigd door Merlin T op 24-12-2002 22:16 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Merlin T schreef op 24 december 2002 @ 22:16:
Dit ligt niet aan het spel maar aan de windows versie die je gebruikt. Ik heb het MS force feedback wheel met gameport aansluiting. In windows 9x/Millenium werkt hij perfect, maar in Windows XP is de rem constant ingedrukt.
Door jbv - 01-01-2001 20:21
Door Merlin T - 24-12-2002 22:16
Het is wel een oud topic, ik denk dat de mensen er wel uit zijn ;)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-01 10:57
Dat denk ik ook wel ;)

There is no magic.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
LOL, ik denk dat ie d'r nu vast wel uit is :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.