Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 13:35
Ik wil mijn WiFi met 3com ADSL/router gaan uitbreiden zodat ik op zolder 2 PC''s kan aansluiten (met de mogelijkheid om hier vier PC's te plaatsen)

Nu wil ik hiervoor draadloos naar zolder gaan en hier een tweede WiFi router plaatsen met 4 Ethernetporten.

Is dit mogelijk en heeft iemand hier al ervaring mee?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom geen accesoint? 2 routers lijkt mee een beetje overbodig.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MadMan68
Bestaat er een accesspoint met 4-poorten voor UTP?

Verwijderd

Ja zeker weten
zijn er verschillende o.a. linksys maar ook goedkopere zoals netgear

Mzzl

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 16:12
Op een accespoint kan je toch meerdere draadloze verbindingen maken of ben ik nou 8)7

accespoint bij de internet aansluiting/bedraad netwerk, computers WIFI kaartjes = klaar !!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat wil je uiteindelijk bereiken ? Denk dat het nuttiger en eenvoudiger is om één router te gebruiken, in plaats van twee :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Druk een accesspoint in die 3Com router en je bent klaar.

Je doet veel te moeilijk :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

hij wil gewoon een verbinding met boven maken zonder kabels te trekken, en dan op zolder weer een 100 mbit netwerk, als ik het zo zie.

mij lijkt ook gewoon 2 accespoints bridgen en klaar. :)

iRacing Profiel

• MadMan68
Ik heb idd in de PC's boven al UTP-netwerkkaarten zitten. En wil als ik een PC van iemand heb deze gewoon erbij prikken zonder WiFi op deze PC te installeren.

Ik begrijp dat ik idd een Accesspoint met 4poorts switch kan kopen en deze koppelen aan het WiFi netwerk.

Bedankt voor alle input :) :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Als je boven toch een pc hebt staan die altijd aanstaat kun je in die machine ook een wifikaartje stoppen en een AP op je 3com router aansluiten.. dan je wifikaartje en je nic bridgen et voila..

Zo'n opstellingen heb ik..
Woon op 3 hoog in een flat; daar komt mijn kabel binnen en is aangesloten op een WL500g; mijn server staat benenen in de kelder met een Conceptronic 54g kaartje, en die is gebridged met de interne nic van mijn server.. Die nic aangesloten op een switch en alle machientjes die ik daarop aansluit krijgen netjes een ip en kunnen het internet op.. is weer wat goedkoper dan 2 AP's

[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 25-08-2004 14:10 ]

Pvouput live

• MadMan68
Ik nu beneden al een 3COM ADSL modem met WiFi en 4poorts.
Hierop aangesloten
1 PC met draad
1 printserver met draad
2 Laptops WiFi

Nu staan er boven 2 PC's met allemaal een netwerkkaart
Als ik dus voor boven een extra AP aanschaf met 4 poorten kan ik de PC's daarop aansluiten en de AP met WiFi op de 3com aansluiten.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:53

Wokschotel

Op 6 wielen

MadMan68 schreef op 25 augustus 2004 @ 15:20:
Ik nu beneden al een 3COM ADSL modem met WiFi en 4poorts.
Hierop aangesloten
1 PC met draad
1 printserver met draad
2 Laptops WiFi

Nu staan er boven 2 PC's met allemaal een netwerkkaart
Als ik dus voor boven een extra AP aanschaf met 4 poorten kan ik de PC's daarop aansluiten en de AP met WiFi op de 3com aansluiten.
Dat kan, maar je zou ook 2 draadloze netwerkkaartjes kunnen kopen en die in die PC's stoppen om direct contact te maken met de 3com-router via Wifi. Je verliest dan alleen wat aan snelheid als je boven van PC naar PC gaat kopieren.

[ Voor 7% gewijzigd door Wokschotel op 25-08-2004 15:32 ]

• MadMan68
Daar heb ik ook aan zitten denken, echter het gebeurt nogeens dat er nog een PC bij komt van iemand anders en als ik die dan moet gereedmaken voor WiFi en daarna we deinstalleren ben ik ook een hoop tijd kwijt.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Dan kan je de optie gebruiken die ik aangaf.. 1 of 2 Wifikaartjes, en dan bij 1 pc je wifikaartje en je nic bridgen.. je nic op een switch aangeluiten en dan de pc die je wilt installeren op je switch aansluiten..

Ben je wel het goedkoopst uit denk ik..

Pvouput live

Pagina: 1