Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe ventilator van PS2 vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn ps2 ventilator doet het niet meer en het lijkt erop dat deze gewoon weg dood is gegaan. ik heb hem namelijk al opengemaakt om erin te kijken en alle draadjes zaten gewoon vast.
is het mogelijk om deze te vervangen en zoja hoeveel zal dit ongeveer gaan kosten?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
Ja dat is gewoon mogelijk, kwestie van de fan losknippen/lossolderen en daarna een soortgelijke nieuwe fan er op solderen. Dit is verder niet echt game gerelateerd dus deze trap ik naar CME voor je en je krijgt er een gratis titelfix bij :)

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Bij www.psxshop.nl hebben ze koeling voor je PS2 en die is zelfs nog beter dan de orginele

Bij mij werkte me koeler ook niet echt goed meer dat kwam omdat er meer als een centimeter stof opzat :+
ik had er ook last van dat ie steeds uitviel enz echt kut
Maar nu heb ik het gevonden, 1x in het half jaar maak ik hem open en fohn ik al het stof weg in me PS2 en dan doet ie het perfect en dan leeft ie ook langer denk ik _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Mastasidaz op 25-08-2004 11:58 ]

Verwijderd

Let er wel op dat de PS2 70mm fan op 5V loopt en niet alle PC fans dan voldoende airflow hebben (als ze al starten op 5V). Daarnaast zit er een behoorlijke stekker aan die je zelf zult moeten overzetten.

Dit alles gaat natuurlijk niet op als je de fan vervangt voor een 'echte PS2' fan (ong. 10 ~ 15 euro) ;)

http://flashpoint-games.nl/Playstation%202%20algemeen.htm
http://www.gamestar.nl/groep%20Playstation2.htm
http://www.ziezotec.com/x...scription=1&keywords=sony

V1 - V3 > korte bedrading
V4 - V7 > lange bedrading
V9 & V10 > afwijkende fan tov de eerdere modellen (met automatische aan/uit schakeling afaik).

Mocht je gaan werken met een interne harddisk (Hdloader/HDadvance) dan raad ik je aan om te kijken naar een fan met wat meer airflow als de originele fan. De temperatuur van de harddisk neemt nl. nogal toe in de benepen HDD-tray ruimte.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 12:21 ]

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

een vriend van mij heeft volgens mij ergens een 12 V draad uit de voeding gehaald, en daar de fan op gezet (zalman 60 mm)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Verwijderd

Dat kan ook (op de netwerk adapter zit nl. ook 5V en 12V voor de harddisk), alleen gaat hij dan niet meer schakelen op basis van load (al kun je dat compenseren door een thermo/vario fan te nemen of een klein thermoschakelingetje ertussen te zetten) ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 20:04 ]

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Als je 12v kunt krijgen kun je dan toch samen met die 5v een 7v creeren ?

301SQN

Verwijderd

Ja,
maar afhankelijk van je fan gaat hij dan wel meer herrie maken (5V fan) of te weinig airflow geven (12V fan) - hoe dan ook, de interne fanaansturing zal dan misschien niet meer werken omdat de fan geen gebruik maakt van de Ground.

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 11:09
Mijn fan van mijn PS2 doet het nog gewoon maar ik vind hem standaard al teveel lawaai maken eigenlijk.. Toen hij uit de doos kwam ook al. Zijn er hier mensen die hem echt mooi stiller hebben gekregen? En hoe is dat dan gebeurd?

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 07:09

Xer0X

Gotha know??

Ik heb nog een fan uit een eerdere versie PS2 die je haast niet hoort. Is overgebleven uit mijn mislukte ombouw poging. :X (is nu wel gelukt). Als je toevallig in friesland woont kan je die zo van me krijgen. (anders ook wel moet ik hem opsturen) Dan is het gewoon een kwestie van stekkertje wisselen.

/EDIT
Typo

[ Voor 3% gewijzigd door Xer0X op 25-08-2004 21:06 ]

Pagina: 1