[W2K3] Disallow installation of printers using kernel mode

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Voor de installatie van Win2PDF moet ik een aanpassing maken in de Group Policy's.

Via gpedit.msc -> Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> Printers kan in de entry "Disallow installation of printers using kernel mode drivers" op "Disabled" zetten. Dit is vereist voor de installatie van deze printer.

De installatie van de software moet unattended uitgevoerd worden. Dit kan niet, want standaard staat "Disallow installation of printers using kernel mode drivers" op "Not Configured".

Ik wil dus een registry key of iets anders laten invoeren, of een script, zodat de entry voor de installatie op "Disabled" gezet word.

Ik heb via Google gezocht, op de Microsoft site en uiteraard op GoT.

Iemand een idee hoe ik dit het mooist kan doen?

[ Voor 17% gewijzigd door GreenGolf3 op 25-08-2004 08:35 ]

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

T'is niet de gewoonte dat printer gescript worden geinstalled op servers.

Dit omdat printers die aan servers hangen in de regel netwerk printers zijn. Daar moet je toch het een en't ander manual aan configgen, dus who cares dat het niet geheel automatisch kan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is er niet mooi aan die oplossingen dan die je hier eerder aangeeft?

Overigens zou ik er persoonlijk wel 3 keer over nadenken om je stabiliteit van je server in gevaar te brengen door er nog versie-2 drivers op te installeren. Vroeger was dat misschien een optie, maar versie-3 bestaat al sinds Windows 2000 en als je nu nog steeds met versie-2 (kernel mode printer drivers dus ;) ) zit is er wel een probleem imho :)

• GreenGolf3
elevator schreef op 25 augustus 2004 @ 08:58:
Wat is er niet mooi aan die oplossingen dan die je hier eerder aangeeft?
Wat er niet mooi aan is, is dat ik het met de hand moet doen en dat wil ik eruit hebben. De server word unattended geinstalleerd. Hij heeft een lijst van CAB's die hij van de server trekt en vervolgens installeerd. Een ervan is WIN2pdf. Dit pakket hebben we gelicenceerd en de leverancier geeft ook aan dat deze optie "gedisabled" moet zijn.

Het is dus de bedoeling dat ik de floppy in de server steek, een paar flinke bakken koffie ga drinken en als ik teug kom, moet hij volledig geinstalleerd zijn met de, in de cablist.txt, aangegeven software.

Dit werkt dus niet, want die setting moet aangepast worden. Die wil ik goed laten zetten door een script of iets anders voor de installatie van de applicatie begint.

• elevator
  • Niet online

elevator

De server is onderdeel van een domain?

• GreenGolf3
elevator schreef op 25 augustus 2004 @ 09:25:
De server is onderdeel van een domain?
Dat word hij wel. Het is de bedoeling dat hij "stand-alone" geinstalleerd word en dan het domain ingaat. Hij word dus een domain member in de rol van Terminal Server.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je de computer accounts van te voren aanmaakt, die in de juiste OU zet, daar de juiste GPO op en de TS onderdeel maakt van het domain tijdens het inloggen zou je die policy settings op die manier kunnen doorvoeren.

Nogmaals - ik zou géén versie-2 kernel mode printerdrivers op je terminal server willen hebben. Een klein foutje in zo'n printer driver en je server gaat onderuit, en als je 40 man op je server hebt zitten wil je dat niet.

• GreenGolf3
Dan denk ik dat het verstandiger is als we misschien Acrobat gaan gebruiken voor het maken van de PDF bestanden. Ik zal die optie eens gaan bekijken.

Pagina: 1