Toon posts:

Games doen het niet op P4 en wel op PIII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde laatst dat veel oudere spelen naast XP compatibiliteits problemen nog een groot ander probleem hebben. Het schijnt dat de instructie set van de pentium 4 processoren dermate anders is dan die van Pentium3 procs dat games ontwikkeld voor PIII het op P4 procs het niet doen.Ik weet niet hoe it zit met AMD.

Op P4 probs met DOS app? vond ik al iets over een soortgelijk probleem.

Ik snap dat een hogere frequentie sommige spellen sneller laat lopen.
Zal dit ook aanleiding zijn voor crashes op oudere games?

Onder oudere games bedoel ik niet per se DOS games, ook games gereleased in 2003 schijnen dit probleem te hebben. Ik zal de komende weken een inventarisatie maken van deze games.

Wil iedereen die hier ervaring mee heeft om te reageren en hun ervaringen te delen. Daarnaast zou graag willen weten hoe dit mogelijk kan zijn. Wie is er bekend met de verschillen tussen PIII en P4 procs en hoe die een dergelijke invloed kunnen hebben op oudere spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 08:10 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17

ralpje

Deugpopje

Ik weet wel dat er bepaalde software is (misschien dus ook wel games) die grote problemen geven of helemaal niet geinstalleerd kunnen worden op HT-processor-pc's.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou het verholpen kunnen worden door HT in de bios uit te zetten?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17

ralpje

Deugpopje

Je kan het altijd proberen natuurlijk. Baadt het niet, dan....... :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ja HT is misschien een beetje exotisch op zich, maar windows ziet dit toch "gewoon" als 2 processors? en wat beterft het versschil tss p4 en pIII: dat zijn toch gewoon allebei x86 procesoren, dus met dezelfde instructieset? Ik zie niet waar die spellen dan op vast lopen?