PII 266 Overclocken op Intel AL440LX bord

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hoe moet ik mijn PII 266 overclocken op mijn Intel AL400LX Bordje? Ik heb een keertje de config jumper omgezet en toen de speed van 266 op 300 gezet, maar toen kreeg ik een zwart scherm en kreeg ik de boel haast niet aan de praat. ik kan in de bios niet met de fsp op mp klooien...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Als je de multipliet niet met je mainbord omhoog kan gooien lukt het niet.

De 300 waar jij 'm op gezet heb is gewoon de multiplier op 4,5 ipv 4 en dat doet ie niet (locked)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

LX ondersteunt in principe alleen 66 MHz FSB, dus als je over gaat klokken ben je ook afhankelijk van de chipset zelf. 300 MHz moet te doen zijn op 75 MHz FSB, maar da's geen garantie.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Misschien kun je die pII processor niet overklokken er zijn namelijk versies van die processoren die gelocked zijn. Ik heb het met mijn pII-266 op een 440LX bord geprobeerd maar die bootte toen niet eens. Waarschijnlijk werkt je processor een beetje tegen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar alleen de Deschutes-cores zijn gelocked. Deze zijn herkenbaar aan de 100 MHz FSB. Die pII-266 is nog gewoon unlocked, dus gaat uw gang.

Verwijderd

de p2-233 is wel gelockt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:15
Intel borden bieden geloof ik helemaal geen alternatieve (b.v. 75 of 83MHz) FSB snelheden (goh, waarom???), dus als je het niet middels de multiplier kan veranderen (ik weet niet precies sinds wanneer Intel deze gelocked heeft, ik geloof ergens begin of halverwege de PII 66MHz varianten) heb je pech.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1