[PCPRIVE] Aanschaf nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 11:34

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Nope, met een 600mzh duron doen we niet meer mee in computerland.
Eind dit jaar PC prive er uit, net een vast contract, herfst in zicht, Ja, ik wil een nieuwe PC :Y)

Gelukkig zijn we vrij de leverancier te selecteren. Mijn oog is (in eerste instantie) gevallen op http://www.perfect-systems.nl
Deze shop komt vaak hoog terug in de pricewatch en er zijn positieve verhalen te lezen. Bovendien zitten ze voor mij op een kwartiertje rijden

En hoe had ik dat gezien, zo'n nieuwe PC ?

Een beetje stilte zal ik kunnen waarderen, wordt gek van het lawaaiding van nu.
Ik bouw internetpagina's en maak ook dingen op voor drukwerk (ja ik neem het werk soms mee naar huis :Y) )
Wil wel weer wat nieuwe games spelen, speel nu nog steeds counterstrike, gelukkig nog steeds een masterspel. Zoals bekend komt HL2 er aan met (later?) de nieuwe CS.
Verder was ik ooit redelijk bedreven met premiere en after effects, lijkt me leuk om daar weer eens mee te werken.

Ja, dus van alles wel wat, ik wil veel geheugen voor photoshop etc,
Dan een leuke videokaart voor games (geen state of the art)
Er moet een leuke hd in want gigs hebben we nooit genoeg.
De kast zelf mag er relaxed uit zien en graag een beetje silence please.

En dan krijg ik zoiets:

offtopic:
€ 124,30

Antec Sonata Zwart (380 Watt - ATX Miditower)
goed uiterlijk, goede reviews,én stil

offtopic:
€ 297,11

AMD Athlon 64 3400+ (S754 - Hypertrans) 2,2 BOX
Is het slim om voor 3400+ met 1,b cache te gaan of toch wat geld besparen en ee, 3200 met de helft aan cache ?

offtopic:
€ 112,89:
MSI K8T NEO FIS2R (800 MHz KT800 - ATX - S754)
Gewoon een compleet bord met goede reviews! (Cool n quit lijkt me wel wat voor als ik snachts aan het DL ben)

offtopic:
€ 83,17 (+ € 83,17 voor een gig aan geheugen maakt € 166,34
[
PC3200 - 512 MB - DDR - Dane Elec

offtopic:
€ 228,55:

19" Philips 109B50
Tja, doe wel wat dtp werk maar is niet de hoofdmoot. IS het slim om wat geld te besparen voor de rest van het systeem en later een 2de 19" er bij te kopen (met iets hogere specs?) Ik heb nu 2X de 17" versie (107b) Was ook toendertijd geen hoogvlieger maar aan mijn eisen voldeet 'ie.

offtopic:
€ € 213,37:

Sapphire 9800 Pro - 128 MB - TV+DVI - Retail
Kan ik mooi nog een 2de monitor op aan sluiten (heb nu 2X 17") en de prestaties zijn natuurlijk niet gek. Of toch een NVIDIA omdat deze beter zou zijn met bv HL2 (voor counterstrike V 2 straks)

offtopic:
€ 96,76:

Hitachi 7K250 120 GB (7200 RPM - S-ATA - 8 MB)
Lekkere snelle responcetijd

offtopic:
€ 39,84:
Logitech MX510 Optical Mouse Blauw
Kiezen tussen trust of deze gamersmuis is niet moeilijk (ja, met een draadje ja)

offtopic:
€ 23,95:

Logitech UltraX (Zwart/Zilver) -
Ziet er lekker uit en als hij niet bevald heb ik een mooi plekje voor 'm in de woonkamer.

offtopic:
€ 76,53:

DVD±RW NEC ND-2500 - Zwart - Bulk]
Lijkt me gewoon een lekker betaalbare brander die ook veel wordt verkocht

offtopic:
€ 28,15:

Lite On DVD (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart

Grof opgeteld kom je nu op 1440 (met assemblage)
Dus mooi rond mij pcprive budget (1415 euro even uit het hoofd)
Wie ziet er nog ontbrekende of gekke dingen. Voor zover ik heb gecheckt moet het compatible zijn met elkaar.
Rond dit bedrag wil ik graag blijven zitten (kán iets stijgen, nog liever iets zakken ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door ZaWoot op 25-08-2004 02:49 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm, 1 Gig geheugen is wel aan te raden zowel photoshop als games houden van een slokje geheugen, de 9800 Pro is zeker aardig... en zal HL2 ook best wel aankunnen..

Voor het geld dat je beschikbaar blijkt te hebben zal dit wel best goed systeempje zijn..als je 1 Gig geheugen hebt ( photoshop zuipt geheugen zeker als je moeilijkere of grotere projecten doet :-)

There is no place like ::1

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Thx voor de snelle reactie, nog even een aanvulling, heeft iemand goede tips ?

Ik hoef geen geluidsloos systeem maar een beetje rust, ik zie even door de bomen het bos niet meer in coolertjesand.
Is het raadzaam extra/andere coolers te kopen bij deze configuratie ?

http://www.perfect-system...?productgroep=Coolers-CPU

http://www.perfect-system...?productgroep=Coolers-FAN

En nee, hoef 'm nog niet overclocked te hebben. (kan later wellicht nog wel)

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
volgens mij scheelt de 3000+ tov. de 3400+ best veel geld, terwijl dat in performance niet zoveel scheelt; kan je bijv. steken in 1024 geheugen, of eventueel een iets duurder scherm. Je zou ook kunnen gaan voor een 3500+ (socket 939), die heeft namelijk dual channel ondersteuning, is alleen wel weer 50 euro duurder dan de 3400+ (+ 20 euro extra voor het moederbord)

verder qua koeling zou ik misschien nog een extra 120 mm fan aansluiten/kopen,
standaard koeling van amd is goed.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Zou als brander de 2510 of 3500 nemen, zijn ietsjes duurder maar kunnen wel dual layer branden wat een handige optie zal worden ALS de schijfjes betaalbaarder worden in de toekomst :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik zou gewoon voor de 3400+ gaan (past in je pc-prive budget) en daar dan wel een aparte cpu-koeler bij bestellen. Denk dan aan een goede Thermalright, Thermaltake, Noiseblocker of Zalman (In principe geld bij verschillende koelers van hetzelfde merk, hoe duurder hoe beter, maar niet perse hoe stiller, stuur ff een mailtje aan perfect systems en vraag ze welke koelers erg stil zijn.)

In de Antec Sonata kast is ruimte voor een extra 120mm. casefan, die dingen zijn niet extreem duur dus je zou er eentje kunnen plaatsen. Denk hierbij aan een goed en vooral stil merk als Noiseblocker of Papst:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=50858
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=51248
Deze 2 fans zijn de stilste die erbij staan maar de Papst heeft in tegenstelling tot de noiseblocker niet zo'n hoge luchtstroom, ik zou voor de Noiseblocker kiezen.

Verder idd de NEC 2510 Brander nemen (Dual Layer), niet de 3500 want die is wit. Het scheelt maar 13 Euro en je bent toch weer een stukje toekomstgerichter.

[ Voor 48% gewijzigd door UltraR-pc op 25-08-2004 11:47 ]

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
De tip van de brander,die gaat zeker mee.
UltraR, bedankt voor de tips met de coolers.

Met een systeem met een 3500+ moet ik teveel bezuiningen op de overige onderdelen om toch tot een acceptabel bedrag te komen (1400 max 1500 euro)
(er zijn andere leuke dingen naast die computers wat een bult geld kost ;))

Ga toch even kijken wat er mogelijk is indien ik een langzamere processor in mn systeem gooi.

Wellicht toch een betere monitor, grotere harde schijf en nieuwe boxen voor mn PC'tje.
Zal mn bevindingen later posten, merk dat er veel tijd in een goede research gaat zitten. Ben ook meer een gebruiker dan een tweakert !
Alle tips blijven uiteraard van harte welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door ZaWoot op 25-08-2004 22:29 ]

Verwijderd

Zonder nu weer een discussie op te willen starten tussen AMD en Intel fanaten wil ik toch ff kwijt dat je voor Videobewerking (ik werk ook met Premiere) toch beter af bent met een Intel CPU. Deze is voor dit soort werk nu eenmaal sneller.

Het aantal RAMS qua geheugen dat je erin zit voor Photoshop maakt niks uit, Photoshoppen met 512Mb gaat net zo goed als met 1GB, dat ligt gewoon aan je geheugeninstelling in het proggie zelf.

Wat zeer aan te raden is (wederom) voor de videobewerking zijn 8MB cache schijven. Ik heb vorig jaar december mijn zingende Maxtors eruit gehaald en er 2x 120 IBM/Hitathi ingezet, elke ook met 8MB cache@7200RPM, echt geweldig.

Suc6 met je verder zoektocht want eenvoudig is het niet, Ik ben zelf nml ook bezig voor een nieuwe (dat zou dan voor mij dé game pc moeten worden) maar er is eigenlijk gewoon teveel keuse, hahaha
;)

P.S. Ik had je post kennelijk niet helemaal goed gelezen, je hebt al voor 8mb cach schijven gekozen!!
P.S.2) HL2 draait met name goed op Radeonkaarten en dus wat minder op Nvidia zo zijn de geruchten. De videokaart is een goede keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 23:18 . Reden: omdat ]

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Mag van mijn huisgenoot geen Intel kopen :+

ik heb inderdaad wel gelezen dat Intel beter presteert met bv photoshop maar aangezien ik een combo van grafisch werk en game machine wil is imo de AMD een iets betere keuze (prijs/kwaliteit verhouding)

Heb vanavond weer veel rond geneust en het systeem iets aangepast, de goedkopere MSI mobo, een mindere processor maar daar voor in de plaats een betere monitor en wat boxjes omdat mn oude, cambridge, brak zijn. (die boxjes hoeven niet al te hard te kunnen, woon in een flatje en de onderbuurman is al vaak zat langsgeweest :+ )
De Sonata ben ik zeker van omdat ik er verliefd op ben ;)
Het gig geheugen ook omdat ik wel weet dat je dat in Photoshop moet instellen, bovendien ben ik een multitasker (illustrator,photoshop,flash,director etc)

Ben een aardige tijd bezig geweest om wat (web)winkels met elkaar te vergelijken maar voor een dergelijk systeem komt Perfect systems telkens als goedkoopste uit de bus.
Qua prijs zit ik wel lekker zo, 60€ netto bijbetalen moet geen probleem zijn, tegenwoordig is dat één avondje niet stappen 8)7 (incluis eten, taxi/bus en een jointje :o )

Antec Sonata Zwart (380 Watt - ATX Miditower) € 124,30
PC3200 - 512 MB - DDR - Dane Elec € 83,17 € 166,34
Hitachi 7K250 120 GB (7200 RPM - S-ATA - 8 MB) € 94,51
Sapphire 9800 Pro - 128 MB - TV+DVI - Retail € 213,37
19" Samsung Syncmaster 959NF € 317,56
DVD±RW NEC ND-2510 - Zwart - Bulk € 89,50
Logitech MX510 Optical Mouse Blauw € 39,84
Lite On (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart € 28,15
Logitech UltraX (Zwart/Zilver) - Bulk € 23,95
MSI K8T NEO FSR (800 MHz KT800 - ATX - S754) € 96,71
Creative Inspire 5.1 P580 € 64,86
AMD Athlon 64 3200+ (S754 - Hypertrans) 2,2 BOX € 215,33

Subtotaal incl. BTW: € 1.474,42

Wil morgen graag bestellen, geen noodzaak, maar ben jarig (jaja over een kwartier wordt deze meneer 25 :X 8)7 ;( ) dus is het wel lekker om eens bijna 1500 euro uit te geven ;)

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Pc-privéregeling per direct geschrapt

Uitgegeven: 27 augustus 2004 16:19
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2004 16:51

DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag de pc-privéregeling vrijdag met onmiddellijke ingang geschrapt. Minister Zalm van Financiën heeft dat na afloop van de ministerraad bekendgemaakt. Het kabinet wil de opbrengst van 280 miljoen euro gebruiken om de koopkracht van de minima te repareren.

Met de regeling konden werknemers fiscaal gunstig een pc aanschaffen. Ze werd ingevoerd om het pc-gebruik te bevorderen. Het kabinet maakt per direct een einde aan de regeling om te voorkomen dat werknemers nu alsnog massaal een pc gaan aanschaffen. De regeling loopt nog tot vrijdag 27 augustus 17.00 uur.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA LEKKER %*(&#$%&#$%

:r ^%#&*(&$#%(*$&% :r

Net gisteren met P&O gesproken over de mogelijkheden, maandag maar eens praten of er nog iets te regelen valt, erg lekker dit 8)7 :r

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 27-08-2004 17:43 ]

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
ZaWoot schreef op 27 augustus 2004 @ 17:25:
[...]

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA LEKKER GVD GVD GVD

:r KUTKABINET :r

Net gisteren met P&O gesproken over de mogelijkheden, maandag maar eens praten of er nog iets te regelen valt, erg lekker dit 8)7 :r
Tja, het spijt me, maar ik ben het volledig eens met deze beslissing van het kabinet. Er moet bezuinigd worden, dan is het toch niet zo gek dat een vage regeling om mensen een zieke computer de helft goedkoper te laten krijgen af wordt geschaft? Beter dan dat zeer arme mensen uit de bijstand nog minder te besteden krijgen, of dat er minder in de zorg kan worden geinvesteerd.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen we de discussie over PC Privé even niet hier voeren? Tevens mag je voortaan wel even tot 10 tellen voordat je post, ZaWoot. Het is te begrijpen dat je boos bent, maar gebruik i.p.v. scheldwoorden gewoon %$* enzo, dat zien wij liever. :P

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
O-)

Sry, maar ik had al een hekel aan dit kabinet, en dan krijg ik dit nu weer, net nu ik dit weekend wilde bestellen :(
Zal dit topic maar gebruiken om jullie even op de hoogte te houden of er nog mogelijkheden zijn...... (factuurdatums etc :X )

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Damn ik ben dus net te laat, het is in november 3 jaar geleden dat ik voor het laatst gebruik heb gemaakt van PC Privé. Maar ja dan nog maar even doorsparen ...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Aikeleer:
Maar dit topic kan dus dicht :)

ping 127.212.23.124

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
pjottum schreef op 27 augustus 2004 @ 20:29:
Aikeleer:
Maar dit topic kan dus dicht :)
offtopic:
ja, wrijf het nog maar eens in :( ;)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Nope, met een 600mzh duron doen we niet meer mee in computerland.
Gelijk heb je Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gifAfbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Jammer, maar inderdaad..als je niet een afspraak al gemaakt had met een computer toko...dan zit er niets anders op te sparen voor een nieuwe computer.. of te lenen als je zeker weet dat je het terug kan betalen.

There is no place like ::1

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
* Joen kan het niet laten om stiekem even te gniffelen :P
Desalniettemin erg rot voor TS. :/
Mijn nieuwe notebook had ik al aan het begin van de zomervakntie besteld, eind augustus pro forma ontvangen en door mn pa naar zijn werk doorgestuurd. Notebook is dus al betaald en ik mag em maandag ophalen. :)
Ivm gedoe rond de betaling en vooral een TIJDIGE betaling hebben we nog een plan B overwogen wat inhield om de notebook in de winkel te betalen en de aankoopbon daar van in te leveren voor het PC Privé project.
* Joen is erg blij dat plan B niet hoefde en dat we derhalve daar dan ook niet voor gekozen hebben! O-)

Edit:
Overigens is het hele verhaal nog niet definitief. Pas als het plan goedgekeurd is door de rest van die mensen in Den Haag geld deze regel, verder niet.
Het is dus gezien de standpunt van de rest van de mensen daar (vóór dus natuurlijk :P) verstandig om geen gokken meer te wagen op PC Privé projecten na vandaag (vrijdag) 17.00 uur.
Het wetsvoorstel wordt voor advies aan de Raad van State gestuurd.
Bron: http://www.regering.nl/ac...st/27/0-42-1_42-47729.jsp

Persbericht: http://www.minaz.nl/data/1093617510.pdf

[ Voor 47% gewijzigd door Joen op 27-08-2004 23:54 ]

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
offtopic:
Excuse voor het hier plaatsen maar kan de topic "PC Prive per direct afgeschaft" niet vinden? Iemand ?

[ Voor 6% gewijzigd door ZaWoot op 30-08-2004 15:11 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ZaWoot schreef op 30 augustus 2004 @ 15:11:
offtopic:
Excuse voor het hier plaatsen maar kan de topic "PC Prive per direct afgeschaft" niet vinden? Iemand ?
PC Prive afgeschaft per direct :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan kan deze wel dicht :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.