Toon posts:

FTP Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via google en via de search gezocht voor een oplossing van mijn probleem ,maar nog niks gevonden.
als volgt mijn config:
2 servers + 1 workstation

server 1 os 2003 draait exchange 2003 , ftp, web
server 2 os 2003 draait isa server 2004
workstation draait windows xp sp1
allen zijn via draytek 2900 router verbonden
ftp server gepublished via isa 2004
ftp server software serv-u 5.1
accountaangemaakt volledige rechten voor ftp admin ook op de lokale map voor ftp
tot zover dus goed kan via browser inloggen op mijn ftp server op externe ip van binnenuit en van buiten af echter wanneer ik als admin een map wil aanmaken kan ik dat niet , terwijl ik alle rechten heb, krijg dan een acces denied.
als ik intern inlog op mijn server op het lokale adres of hostnaam kan ik dat wel.
Ik wil dus eigenlijk vanaf een externe locatie inloggen als admin en dan mappen kunnen aanmaken , anonymous users moeten dit uiteraard niet kunnen. kortom het werkt dus wel op lokale adres , maar van buitenaf op extern ip krijg ik een acces denied bij het aanmaken van een map, kan wel inloggen dus.
wie kent dit probleem en heeft hier een oplossing voor.
als je meer info wil kan ik dat uiteraard geven indiien nodig
alvast bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de NTFS permissies ?

Misschien iets in de isa server dat het mappen maken blokkeert? Kan je wel een bestand uploaden, een bestandsnaam wijzigen, of een bestand downloaden?

Iets in de logfiles kunnen vinden over geblokkeerde acties ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Andre-85
  • Niet online

Andre-85

Sid

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard, maar zoals je al hebt kunnen lezen in mijn topic, had ik hier al gezocht op got. het standaard poortmappingsverhaal ken ik al en het probleem is niet dat ik niet weet hoe ik poorten moet mappen, maar dat het kennelijk een rechtenprobleem is . ik ga nu even de isa server er tussen uithalen om te kijken of het daar misschien aan ligt. als iemand nog andere suggesties heeft of het probleem herkent. laat het even weten.

• Andre-85
  • Niet online

Andre-85

Sid

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:46:
[...]

uiteraard, maar zoals je al hebt kunnen lezen in mijn topic, had ik hier al gezocht op got. het standaard poortmappingsverhaal ken ik al en het probleem is niet dat ik niet weet hoe ik poorten moet mappen, maar dat het kennelijk een rechtenprobleem is . ik ga nu even de isa server er tussen uithalen om te kijken of het daar misschien aan ligt. als iemand nog andere suggesties heeft of het probleem herkent. laat het even weten.
My bad.
Ik heb je topicstart de eerste keer niet helemaal goed begrepen :)
tot zover dus goed kan via browser inloggen op mijn ftp server op externe ip van binnenuit en van buiten af (...)
Hoe kan je van binnen je netwerk je externe ip gebruiken :?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Andre-85 schreef op 25 augustus 2004 @ 13:55:
Hoe kan je van binnen je netwerk je externe ip gebruiken :?
Sommige routers hebben de "NAT loopback" functie, welke dit mogelijk maakt :)

Onder andere de Zyxel 650 en deze Draytec 2900 waarschijnlijk ook :)

Mijn spoorwegfotografie

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:20
Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat er door een probleem met ISA server, je geen schrijfrechten had op ftp servers. Ik heb het probleem al meerdere keren gehoord, maar ik dacht dat het daar iets mee te maken had.
Misschien is het met ISA 2004 opgelost is, maar misschien heeft het probleem daar mee te maken.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 02:03:
.....

wie kent dit probleem en heeft hier een oplossing voor.
probeer eens een fasoenlijk FTP-client programma

het kan zijn dat je "brouwser" (moet ik IE6.0 lezen? -> denk het ;) ) je naar de verkeerde map verwijst en dus daarom niet kan schrijven.

www.flashfxp.com is een erg goed tooltje

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

sanfranjake schreef op 25 augustus 2004 @ 13:59:
[...]

Sommige routers hebben de "NAT loopback" functie, welke dit mogelijk maakt :)

Onder andere de Zyxel 650 en deze Draytec 2900 waarschijnlijk ook :)
Correct, heb dezelfde router en het is idd. mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
heb ondertussen flashxp geprobeerd, maar werkt niet.
uploaden werkt ook niet krijg acces denied. heb trouwens nog op isaserver2004 gekeken bij ftp publishing properties , maar read-only staat uit waardoor uploads niet geblockt zijn . ook alle rechten doorgelopen ,maar kan niets vinden alles full acces.isa er tussen uit werkt ook niet, waardoor het volgens mij niet aan isa ligt. ligt volgens mij ook niet aan serv-u ,want andere ftp software geeft zelfde probleem. alle suggesties blijven welkom en bedankt voor alle replies tot zover.

Verwijderd

crazyx schreef op 25 augustus 2004 @ 14:11:
Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat er door een probleem met ISA server, je geen schrijfrechten had op ftp servers. Ik heb het probleem al meerdere keren gehoord, maar ik dacht dat het daar iets mee te maken had.
Misschien is het met ISA 2004 opgelost is, maar misschien heeft het probleem daar mee te maken.
lijkt me sterk, ik heb zelf een paar jaar een ftp server achter isa gedraaid en daar konden mensen gewoon naar uploaden.

Verwijderd

Topicstarter
zat zelf nog te denken of het iets met windows server 2003 te maken heeft. dingen zoals logon locally , of misschien een of andere policy die het verbied . maar ja welke policy dan?. omdat ik probeer via mijn externe ip in te loggen, wat dan ook wel lukt, maar geen map kan aanmaken is er misschien een policy die mij verbied omdat te mogen doen. iemand hier misschien nog suggesties of tips?

ik heb tijdelijk even een testuser aangemaakt met rechten, met pw test. misschien dat iemand even kan testen om een filetje te uploaden of even een map test aanmaakt.
ftp.zoeyjoey.com
alvast bedankt

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 19:34 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:21:
zat zelf nog te denken of het iets met windows server 2003 te maken heeft. dingen zoals logon locally , of misschien een of andere policy die het verbied . maar ja welke policy dan?. omdat ik probeer via mijn externe ip in te loggen, wat dan ook wel lukt, maar geen map kan aanmaken is er misschien een policy die mij verbied omdat te mogen doen. iemand hier misschien nog suggesties of tips?

ik heb tijdelijk even een testuser aangemaakt met rechten, met pw test. misschien dat iemand even kan testen om een filetje te uploaden of even een map test aanmaakt.
ftp.zoeyjoey.com
alvast bedankt
Kan in de submap en de root een bestand creëren :) Zie de link naar de diverse GoT delen :)

Schrijven is dus mogelijk, en downloaden van de bestanden ook. Wijzigen en verwijderen niet. Dit lijkt op een probleem met de NTFS rechten. Hebben de users 100 % zeker het recht om mappen te maken ? En wordt dit niet expliciet geweigerd van bovenaf ? Ik krijg namelijk een error code 550 : Permission denied.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 25 augustus 2004 @ 20:39:
[...]

Kan in de submap en de root een bestand creëren :) Zie de link naar de diverse GoT delen :)

Schrijven is dus mogelijk, en downloaden van de bestanden ook. Wijzigen en verwijderen niet. Dit lijkt op een probleem met de NTFS rechten. Hebben de users 100 % zeker het recht om mappen te maken ? En wordt dit niet expliciet geweigerd van bovenaf ? Ik krijg namelijk een error code 550 : Permission denied.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 01:00:
[...]

bedankt voor het testen. dat je niet kon wijzigen of verwijderen dat klopt, zou nu wel moeten kunnen, misschien kun je nog een keer kijken of je nu kan verwijderen als testuser met full acces op zowel de share als op de lokale rechten op de schijf.
Het lijkt erop dat als je van buiten inlogt het dus wel werkt met je externe ip zoals het moet.
van binnen je netwerk met je externe ip d.m.v nat looping kan je dus wel inloggen , maar heb je geen rechten als admin om map te maken
binnen je netwerk dus op je lokale ip (192.168.16.2) inloggen en dan kan je wel als admin alles doen
De ntfs rechten staan dus volgens mij wel goed ,anders zou het van binnenuit ook niet werken.
maar als je van binnenuit met je externe ip inlogt werken die rechten dus niet.

Misschien wordt je geweigerd omdat je van binnenuit met een extern adres inlogt.
Ik snap alleen niet het waarom, zou graag willen weten waarom het niet werkt. als het niet kan ,oke maar dan zou ik willen weten waarom. Misschien is er nog iemand die dit duidelijk kan maken.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

nope, kan het bestandje dat ik net heb ge-upload niet verwijderen.
Een ideaal tooltje om je eigen FTP server te testen is http://web2ftp.com/

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op 26 augustus 2004 @ 01:09:
nope, kan het bestandje dat ik net heb ge-upload niet verwijderen.
Een ideaal tooltje om je eigen FTP server te testen is http://web2ftp.com/
ok ik ga het proberen en ik heb je net inderdaad even gespyd als user , zag inderdaad dat uploaden wel gaat ,maar verwijderen niet. Misschien komt dit omdat ik zag dat ik testuser no privilege had gegeven. heb ik even aangepast. Trouwens via de site web2ftp.com kan ik inloggen op mijn extern ip of hostname. met testuser kan ik dan uploaden en verwijderen, dus dit lijkt wel goed. alleen zie ik op dat moment geen activiteit bij serv-u dat er iemand inlogt ,terwijl ik dat normaal wel zie.
zou iemand nog effe een keer een filetje kunnen uploaden en dit proberen te verwijderen. heb even de privileges aangepast, dus zou misschien nu wel moeten werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand nog even wil testen met testuser of hij een bestandje kan uploaden, verwijderen en downloaden.heb een en ander aangepast met rechten
en dit even laat weten of het werkt.

een ding begrijp ik ook nog niet waarom je via die nat looping met je externe ip adres van binnenuit wel kan inloggen, maar geen rechten hebt om te uploaden
als je van extern met extern ip aanlogt kan je wel uploaden.
ik begrijp nog niet waarom het niet werkt,miischien is daar een verklaring voor als iemand die weet , leg het me dan even uit.

misschien hoort het zo te zijn
binnen je lan met intern ip op je ftp server
buiten je lan met extern ip op je ftp server

misschien ben ik een beetje eigenwijs , maar wil graag weten hoe het zit
Pagina: 1