Ik heb via google en via de search gezocht voor een oplossing van mijn probleem ,maar nog niks gevonden.
als volgt mijn config:
2 servers + 1 workstation
server 1 os 2003 draait exchange 2003 , ftp, web
server 2 os 2003 draait isa server 2004
workstation draait windows xp sp1
allen zijn via draytek 2900 router verbonden
ftp server gepublished via isa 2004
ftp server software serv-u 5.1
accountaangemaakt volledige rechten voor ftp admin ook op de lokale map voor ftp
tot zover dus goed kan via browser inloggen op mijn ftp server op externe ip van binnenuit en van buiten af echter wanneer ik als admin een map wil aanmaken kan ik dat niet , terwijl ik alle rechten heb, krijg dan een acces denied.
als ik intern inlog op mijn server op het lokale adres of hostnaam kan ik dat wel.
Ik wil dus eigenlijk vanaf een externe locatie inloggen als admin en dan mappen kunnen aanmaken , anonymous users moeten dit uiteraard niet kunnen. kortom het werkt dus wel op lokale adres , maar van buitenaf op extern ip krijg ik een acces denied bij het aanmaken van een map, kan wel inloggen dus.
wie kent dit probleem en heeft hier een oplossing voor.
als je meer info wil kan ik dat uiteraard geven indiien nodig
alvast bedankt
als volgt mijn config:
2 servers + 1 workstation
server 1 os 2003 draait exchange 2003 , ftp, web
server 2 os 2003 draait isa server 2004
workstation draait windows xp sp1
allen zijn via draytek 2900 router verbonden
ftp server gepublished via isa 2004
ftp server software serv-u 5.1
accountaangemaakt volledige rechten voor ftp admin ook op de lokale map voor ftp
tot zover dus goed kan via browser inloggen op mijn ftp server op externe ip van binnenuit en van buiten af echter wanneer ik als admin een map wil aanmaken kan ik dat niet , terwijl ik alle rechten heb, krijg dan een acces denied.
als ik intern inlog op mijn server op het lokale adres of hostnaam kan ik dat wel.
Ik wil dus eigenlijk vanaf een externe locatie inloggen als admin en dan mappen kunnen aanmaken , anonymous users moeten dit uiteraard niet kunnen. kortom het werkt dus wel op lokale adres , maar van buitenaf op extern ip krijg ik een acces denied bij het aanmaken van een map, kan wel inloggen dus.
wie kent dit probleem en heeft hier een oplossing voor.
als je meer info wil kan ik dat uiteraard geven indiien nodig
alvast bedankt