[SPDIF] Geluid valt soms 1 seconde weg

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55
Alleerst uiteraard even melden dat ik wel degelijk de search heb gebruikt en ik ook wat topics heb gevonden maar ik kon er geen duidelijke oplossing heb kunnen vindien in die topics.

Zoals de titel al meld, valt het geluid zo om de 5 tot 10 minuten voor 1 seconde totaal weg, wat redelijk irritant is.

Ik heb mijn geluidskaart via SPDIF met een coax kabel aangelosten op mijn reciever. De geluidskaart is de onboard SoundStrom op de A7N8X.

Het gebeurt niet als ik de TV aanzet ofzo naar dat ik weet, mijn kamer zit geloof ik ook op apart stroomnetwerk. Zelfs als er ergens anders in het huis niets gebeurd kwa elektrische apparaten.

Vraag me af hoe ik dit moet oplossen, iemand een idee? ;(

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-07 00:50
Heb je hier alleen last van als je die coaxiale ingang gebruikt met je PC als bron? Of ook als je bijvoorbeeld je DVD-speler op een andere ingang aansluit?

• Roet
Hmm ben denk ik niet duidelijk geweest, foutje van mij :)

Ik heb de reciever enkel aan de computer, er zijn geen andere bronnen. TV staat in een andere kamer, maar ik had gehoord dat het ook kon komen doordat andere elektrische apparaten aan/uit gingen e.d. maar daar ligt het dus niet aan.

Enk als ik de PC aansluit met een analoge kabel heb ik het geloof ik niet nee. Probleem is dat ik geen analoge 5.1 input heb op mijn reciever en wel 5.1 wil hebben uiteraard en vandaar de digitaal aansluiting.

Morgen even uitzoeken om zeker te weten dat analoog niet stottert. Het is echter geen optie omdat ik dan geen 5.1 kan draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Roet op 25-08-2004 01:47 ]

Verwijderd

Ik heb zelf het zelfde probleem gehad, het lag gewoon aan een brak kabeltje dat ook nog eens langs een vrij zwaar belaste 230V kabel liep.
Dus ff ander kabeltje proberen zou ik zeggen.

• Roet
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 01:53:
Ik heb zelf het zelfde probleem gehad, het lag gewoon aan een brak kabeltje dat ook nog eens langs een vrij zwaar belaste 230V kabel liep.
Dus ff ander kabeltje proberen zou ik zeggen.
Zal het proberen, maar hoe komt het dat dat hij maar om de paar minuten maar 1 seconde totaal wegvalt? Vind het maar een raar verschijnschijnsel. Net even de kabel ver van de andere kabels af gelegd, geen effect. Analoog heeft geen problemen, maar dan heb ik dus geen 5.1.