[demontage]Nec J6n/igo 6xxx

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier een PB notebook, een Igo 6551. Nu zit hier een celeron 1500m in, baggertraag dus en kwam een leuke P4m tegen op V&A dus die gekocht en nu probeer ik dat ding te plaatsen.
Echter, ik krijg het ding niet helemaal open.
Heb alle schroefjes losgedraaid (ook op het scherm) maar nog steeds kan ik de bovenkant er niet vanaf halen zonder iets te forceren.

Iemand een idee hoe dit ding open te krijgen. Een disassembly manual is niet los te krijgen bij NEC, wat erg jammer is (want het ding is er wel namelijk :P). Hij moet ook gewoon open te krijgen want alles zit op zich geschroefd.
Dus mijn vraag, heeft iemand enig idee hoe dit ding open te krijgen of heeft iemand ergens wel die manual liggen.
Ik kan de processor + heatpipe wel zien zitten, maar kan er gewoon simpelweg niet bij zonder de bovenkant door te breken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
en gelukt 8-)

Om dit topic dan nog maar enig nut te geven, ik ben als volgt te werk gegaan.
Afbeeldingslocatie: http://common.packardbell.com/ItemPhotoDwn/platform_j6.jpg
plaatje om het duidelijk te maken. Op deze notebook zit een soort van plastic doorzichtige rand. Deze rand zit met dubbelzijdige tape vast en moet eraf. Op het moment dat die eraf is kan het keyboard los geklikt worden door eerst het stripje met de powerbutton en de multimedia knopjes eraf gehaald worden.
Als het keyboard eraf is zitten daar nog 3 schroeven, met deze los gedraaid kun je de bovenkant er zo afpakken en overal bij.

overigens draai ik er nu een P4 2200 op terwijl een 2Ghz de max zou zijn :P. Altijd leuk :D (nu alleen mijn keyboard nog werkend krijgen).

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 25-08-2004 11:48 ]