Monitor nieuw of tweedehands?

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe monitor, mede door de C'T test van December heb ik nu een CTX 960 (SONY Beeldbuis) in bestelling staan. Nou ja, bestelling, ze zetten hem in de showroom en dan kijk ik of ik hem wil hebbenof niet.
Nu kan ik ook aan een tweedehands 19 inch NEC (de pro: FP 950) komen (particulier, dus geen garantie...).

Wat is wijsheid, 3 jaar on-site garantie en zekerheid of een monitor die in principe gelijk presteerd maar bijna 2x zo duur is zonder garantie kopen. :? Als ik het zo opschrijf denk ik al dat ik gewoon voor die CTX ga. Iemand een idee over tweedehands monitoren?

de betaler vervuilt

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

2de hands is goed te doen.. Alleen bekijk hem van te voren GOED... Dus gewoon in actie, op verschillende resoluties/refreshrates, speel een beetje met de instellingen, check op kleurverschillen etc etc...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
tweedehands betekent dat elk geval apart is, en er zitten voordelen en nadelen aan.
ik heb er goede ervaringen mee.

mijn eizo t662-t is een 20" trinitron moni. naar schatting 4 jaar oud.

hij kostte me 800 piek, tweedehands, bij een winkel, dus enige garantie had ik nog wel (zou hij het na een week ofzo begeven dan kon ie terug) ik heb ze min of meer in ruil een kapotte 17" proview :r aangesmeerd voor 250 piek, terwijl hij echt rijp was voor de sloop. laten we dus zeggen dat ik een korting heb gehad van 150 piek.

voor die 650 piek had ik anders een 17" van een gemiddeld merk gehad. nu heb ik een 20" van een absoluut topmerk. die moni heeft 4 jaar geleden rond de 5 mille gekost denk ik.

het enige wat minder is is de lage dotpitch, .31 , en als gevolg daarvan kan ik in 2d toepassingen niet fatsoenlijk boven de 1152*864 werken. de moni kan het wel aan, maar het ziet er niet meer mooi scherp uit. in spellen zijn die hoge resoluties geen probleem. in 2d kan ik met de niet al te hoge resolutie wel leven.

hij draait nu al een half jaar bij mij, nooit problemen gehad, uitstekend ding.

ik kan het iedereen aanbevelen om tweedehands een moni te kopen. neem dan wel een goed merk, dat kost tweedehands niet zo veel extra, en de mindere merken zijn toch vaak gaar als ze tweedehands verkocht worden.